Lokakuun lätinät

kiitos vinkistä panda. kyllä se hänelläkin varmasti atopiataipumusta on kun oma iho on talvisin atooppinen ja miehellä ollut lapsena. ja nyt kun katsonut omia ja miehen vauvakuvia niin molemmilla meillä on helottanut posket alta vuoden ikäisenä. hämäävästi vaan pojalla alkoi se samoihin aikoihin kun aloitettiin viljat, kun siihen asti iho oli erityishyvänä, synnäriltä asti kuullut kehuja.

olin jo saanut punaisuuden pois kun käytiin mun vanhemmilla ja äitillä oli jotain rainbow tms kosteuspyyhkeitä ja niillä putsasi ruuan jälkeen pojan naaman. jo ekana iltana posket oli taas huonona. nyt ne on hyvänä kun reissusta on melkein viikko ja oon ollu huolellinen puhdistuksen ja rasvailun kanssa

ärsyttävästi kaikki tässä ympärillä on vähätelleet sitä punaisuutta, että ei se mitään tarkoita, kaikilla vauvoilla on tollaset. no joo mutta kyllä sitä silti voi yrittää tehdä jotain asian eteen! :) tai minä olen sellainen ettei riitä selitykseksi :p täytyy katsoa jos tuo talven myötä pahenee, kuten yleensä iho-ongelmilla on tapana, niin käydä sitten hakemassa tuota ceralania apteekista. meillähän on jo lumi maassa, mutta oma iho on ollut aina huonoimmillaan kevättalvesta.

hellyyttävä tuo teidän pienen iltakurkottelu. ehkä teillä on nyt hampaiden ja muunkin kehittymisen vuoksi kausi että läheisyyttä vaaditaan eri tavalla kuin ennen. meilläkään ei tosiaan tuohon hammaskipuun auta kuin tissi, silloin kun oikein pahasti koskee. nyt on tekeillä kulmahammas alas ja sekös se vaivaa. käytiin ekaa kertaa hammaslääkärissä ja siellä huomattiin että ihan jo pullottaa se ien. meillä päin muuten suosittelevat jo piakkoin aloittamaan harjaamisen hammastahnalla, kun täällä vedessä ei ole lainkaan fluoria. en ollu tullu yhtään ajatelleeksi
 
Meillä otettiin eilen ekoja konttausaskelia ja tänään noustiin ekaa kertaa tukea vasten seisomaan asti!! :Heartred Telkkari oli niin mielenkiintoinen et piti sitä nousta katsomaan :D ja kun päikkäreille laitoin niin sielläkin piti nousta vielä seisomaan :D apua! Mihin meen pienet vauvat oikein katoaa? :Heartred
 
Niin juuri! Katselin tuossa toisenlaiset äidit -ohjelmaa, ja tajusin, että kyllä se vaan on totta, että vauva on niin lyhyen aikaa noin pieni. Meidän poikahan ei ole enää yhtään niin kuin nuo vastasyntyneet. Jahtaa jo koiraakin takaa, kun oppi ryömimään. :p
 
meidän pikkuvauva ei suostu syömään tissiä enää mitenkään muuten kuin konttausasennossa/ mun mahan päällä vatsallaan maaten. ja siitä sitten tapitetaan totisena mitä huoneessa tapahtuu kunnes nassu on täynnä tai silmät alkavat luppasemaan kiinni

ja ruokaa syödään ainoastaan jääkylmänä, muuten ei uppoa yhtään!
 
No nyt meilläkin noustiin seisomaan pinnasängyssä laitaa vasten. Ite noustaan myös joka paikkaa vasten seisomaan ja siitä tietty muksahdellaan aina kun äitee ei ehdi ottamaan koppia. Koko ajan pitäs olla kävelyttämässä poikaa, ei oikein suostu muuten enää liikkumaan. Äiteen selkä on kyllä koetuksella... :/
 
Hihii, poika on ottanut pari askelta jo kontatenkin, muttei vielä ole lähtenyt kontaten liikkeelle. Tuntuu, että poika varmistelee ja harjoittelee ennen kuin ottaa uudet taidot kunnolla käyttöön. Tuon ryömimisen kanssa tuntui olevan sama juttu, sitten kun ryömimään lähdetiin, niin lähdettiinkin oikein kunnon vauhdilla. :)
 
täälläkin on kävelyttäminen se tämän hetken kuumin juttu. ja sitä ollaan naureskeltu kun poika nousee vaikka mitä vasten seisomaan ja sitten alkaa nostelemaan noita pitkiä hoikkia koipiansa kuin yrittäisi kiikkua - jonku tiskipöydän kaapin edessä kun sitä tekee niin pistää miettimään että miten suuruudenhullu tapaus tässä nyt on kyseessä.

aamuisin jos mies jää sänkyyn vielä nukkumaan niin poika konttaa takaisin makkariin, nousee sängyn jalkopäähän seisomaan ja määrätietoisesti huutaa isän ylös :D

tänään kävi hauska juttu aamulla kun mies oli pojan kanssa mun keittäessä aamupuuroa. vaippapaketti oli jäänyt lattialle ja poika meni kauheen tohinan kanssa kaivamaan sitä, otti yhden vaipan, selvitti sillä omalla kielellään vakavana jotain juttua se vaippa kädessä ja ryömi mun jalkojen juureen ojentaen sen vaipan mulle :D olin että eikö isi osaa sulle vaippaa edes vaihtaa :D ja kakkahan siellä oli.

nyt illalla teki uudestaan saman heti kun oli vääntänyt kakat, joten taidetaan tästä lähtien säilyttää vaippapakettia lattialla :)
 
Voi ihana! :) Tuohan on todella kätevää, että hän oppii itse viestimään selkeämmin milloin haluaa vaipan vaihtoon.

Me leikittiin tässä vessan oven kanssa ovi auki - ovi kiinni leikkiä. Molemmilla oli oikein hauskaa. :p
 
meillä on menny ikäväksi välillä imetyshetket nyt kun pojalle tuli ylös eteen hammas. hän puree välillä hampaat ihan kunnolla yhteen ja kun minä huudahdan kivusta, nauraa vain laughing7
 
Takaisin
Top