Lokakuun jutusteluja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röpelö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun esikonen lähti tänään isänsä kanssa viikoksi Kreikkaan. Tuli niin haikea fiilis, kun nyt nähty joka päivä monta viikkoa, kun tyttö tulee tähän koulun jälkeen. Tämä viikko vietettiin vielä syyslomaa ja puuhattiin paljon yhdessä.

No toisaalta, nyt olisi erinomainen aika tämän pienokaisen syntyä! Ei tarvitsisi sumplia esikoisen hoitoa ja tulevan isänkin flunssa alkaa hellittää.

Mitenköhän tämän tilanteen saisi viestittyä pienelle masuun niin, että ymmärtäisi?!

Tänään sain viimein myös saumurin huollettua ja ostettua kankaan äitiyspakkauslaatikon päällystämiseen. Ehkäpä sen seitsemän projektin aloittaminen takaisi synnytyksen käynnistymisen, että kaikki jäisi kesken. Huomisen ajattelin ommella päällistä. Kankaat ovat parhaillaan pesussa ja kutistumassa.

Mun äp-laatikko jää päällystämättä kun ompelukone meni rikki. Laitan varmaan vaan pinniksen reunapehmusteen ja jonkin kivan kankaan päälle. Serkku kauhisteli tänään että aionko todella nukuttaa vauvaa pahvilaatikossa... Joo kyllä aion! :)

Serkku katsoi mun tähtikarttaa ja transiitit näyttäisi siltä että vauva voisi luultavasti syntyä ensi viikolla, tiistai-lauantai välillä. Itse oon myös veikannut että vauva syntyy rv 40, vahva tunne on siitä. Mutta jää nähtäväksi. :rolleyes:

Laitan tännekin :Heartbigred Olin tänään viimeisen kerran kontrolliultrassa :Heartblue lapseni paino tänään oli 2755g ja istumapituus 31,5 cm. Hän on pieni pirpana :Heartpink eli mitään jättiläistä ei ole tulossa.. onneksi !! huh huh.... Lääkäri heitti arvion koska vauva syntyisi ja hän sanoi että 3 viikon päästä eli rv 38 olisi vauva tuloillaan. :Heartblue:Heartblue nyt menen viikolla 35+2. Vauva on oikein päin ja se tarkoittaa että alatiesynnytys tulee jee... !!:bounce

Eetuha ollaan miltei samoilla päivillä:D Meillä rv35+1. Elämme jänniä aikoja:love017

Oletteko muuten ajatelleet ostaa kastemekon? Katselin itse niiden hintoja ja järkytyin niiden hinnoista! Kastetilaisuudessa kun mekko hädin tuskin on vauvan päällä tuntia pitempään niin tuntuu hullulta maksaa mekosta 60e! Käytetyillä mekoillakin kun pyytävät 40€ ja ylöspäin...

Mie aattelin ommella ite kastemekon ja vähän oon jo suunnitellukkin millasen. Olisin halunnu käyttää samaa missä miut kastettiin aikoinaan mutta valitettavasti se tuhoutui tulipalossa vuosia sitten. :(
No mutta käytetään nyt sitten vaatetusalan koulutus hyväksi ja niin saadaan sitten mekko joka on mieluinen ja toivottavasti säilyy sit suvussa kauan.

Meillä on ihana kastemekko! Se on mun miehen vanha jossa on kastettu myös hänen 2 sisartaan ja heidän lapsiaan. On ollut perinteenä että ristiäisten jälkeen aina tuore mamma kirjoo uuden lapsen nimen ja syntymäajan mekon helmaan. Nyt siellä onkin nämä 3 sisarusta ja heidän nimien alla muksujen nimet.

Mä neuloin itse kastemekon Novitan ohjeella, oli hyvä että aloitin jo keväällä sen koska oli aika valtava ja hidas urakka. Mutta nyt se on valmis, napit ja satiininauhat enää puuttuu. Tarvikkeet kaikkineen maksoivat n. 40 € mutta mekon arvo on mulle korvaamaton. :Heartred Mekko säästyy sitten omien lasten lapsille, jos haluavat sitä käyttää. :)

Jemppa90 eikö sulla ois ketään sukulaista, ystävää keneltä mekon vois lainata. Moni pyrkii kumminkin säilyttää mekon, kun ei sitä tosiaan pitkään käytetä :) Meille tulee mun oma vanha mekko. Aivan ihana!! Meijän mummo on virkannut siihen pitsit.

Meidän suvussa kulkenut mekko olisi muuten ihana mutta on säilytyksessä kuitenkin vaihtanut väriä jo niin voimakkaasti ettei voi enää valkoiseksi sanoa:grin Alkaakin olla jo niin vintage että kangas repeää varmaan helposti:grin Miehen puolella ei ole tällaista perinnettä että olisivat säilyttäneet.. mikä on harmi:sad001 ja sisko taas käytti omilla lapsillaan hänen miehen suvussa kiertävää mekkoa... Joten meidän on aika varmaan siis aloittaa oma perinne jota toivottavasti saan omille mummotettaville pukea

Täällä ollaan virallisesti ylitetty täysaikasuuden raja. Sitä silloin maaliskuussa mietti, että osaakohan mun kroppa pitää vauvan sisällään ja kasvaakohan vauva niin kuin pitää, ja tässä sitä nyt ollaan viimeisillä viikoilla ja nyt ei oo enää mitään hätää vaikka napero päättäisi syntyä. Reippaat 3500g on jo kerätty ja kaikin puolin ollaan valmiita maailmaan. Uskomatonta! :)

Näin se on rajapyykki täysiaikasuus saavutettu :) Lupa tulla kaikkineen mittoineen ja painoineen on! Jännittävää! Ikeaan jos lähtis ihmispaljoutta ihmettelee :wink Jotain pientä ostettavaakin on tiedossa (yllätys). Voi kun Möykky tulisi jo :Heartbigred

Kyllä kova on pienen odotus täälläkin. Etenkin ajatusten kääntäminen ennenaikaisuuden pelosta vielä usean viikon odotukseen :)
Eilen ompelin äitiyspakkauslaatikkoon pehmusteen, laittelen kuvaa tsi-osioon myöhemmin. Tänään ompelin pienelle tumput ja housut.
Täälläkin suunnataan sadepäivää kuluttamaan shoppailun merkeissä. Ehkäpä se veisi hetkeksi pois koko ajan mielessä pyörivän synnytyksen. Esikoinen syntyi 37+1 spontaanisti, siihen olisi nyt tasan viikko...

Hyvää vointia kaikille!

Lähti viesti ennen aikojaan :D
Mut siis joo, saatiin kastemekko ristiäislahjaks mummolta esikoiselle. Ostettiin sellainen "vanhanaikainen" pellavaa, aivan ihana! Sitä käytetään tietysti myös tulokilla!

Eilen oltiin mun siskon valmistujaisissa, kivaa oli ja tulipahan syötyä. Kiitos kakkubuffetin nyt ei tee kakkuja mieli vähään aikaan :D Kovasti siellä päiviteltiin mun "pientä" mahaa ja veikkailtiin että poika on kun on niin pieni ja siro maha, kasvaa kuulemma eteenpäin ainoastaan. Kiva kiva, varsinkin kun vieraatkin tuli taputtelemaan mahaa.... No eipä tuo minua oikeasti yhtään haitannut :)

Huomenna sit 9.15 ultraan!!! Päätetään sektio aika ja saadaan koko arvio! Jeeeee!!!! Ehkä jopa selviää se sukupuoli ;) ;) Oli kumpi vaan niin on kyllä tervetullut! Mut sit sais alkaa nimeäkin tosissaan miettimään!

Mies on lenkillä, esikoinen päiväunilla ja minä huilaan hetken! Illalla naapurinpojan synttäreille :)

Huomenna tosiaan ultra ja sit lähdetään sinne mun siskolle Helsinkiin miehen työn mukana perjantaihin asti :)

Mä oon niin kypsä. Tänään on ollu huono päivä. Ei sen kummempia kipuja tms. vaikeuksia, vaan tätä tasasta perusp... Nukuin äsken hetken ku en pystyny tekeen mitään muuta. Olo on levoton ja turhatunut. Inhottaa ajatuskin, että tässä voidaan olla vielä kuukauden päästä. Laskettu aika 4.11.

Tässä on nyt pari päivää ollut päällä kauhea pesänrakennusvietti. Kaikki vaatekaapit tuli käytyä läpi ja järjesteltyä ja laitoin jopa vaatetta roskiin ja lahjotukseen. Myös kaikki vauvanvaatteet on nyt pesty ja lajiteltu ja eilen laitettiin turvaistuimen telakka autoon ja pestiin pehmusteet.
Onneksi muuten lajittelinkin nyt ihan kunnolla vaatteet kun olen ollu ihan siinä uskossa tähän asti että pieniä kokoja miulla on enemmän kun tarpeeks ja nyt vois keskittyä kattelemaan isompia kokoja. Ja pyh. Just niitä isoja kokoja on vaikka muille jakaa mutta pieniä ei juuri ollenkaan. :confused: Taitaa olla vielä shoppailureissu eessä piakkoin.

Tuohon kastemekkoon vaan...sitä juuri tuossa äidilläni käydessäni hiplasin. Siinä mekossa on kastettu rakkaat siskonpoikani, toinen 14 vuotta ja toinen kohta 17 vuotta sitten. Tulevan mummin eli äitini virkkaama mekko on ja ensimmäinen joka siinä on kastettu olen minä eli mekko on 38 vuotta vanha eli siihen myös tämä pikkuinen tyyppi pääsee :love7

Muuten eipä tässä kummempia, äippäloma jatkuu, uimassa ja lenkillä käydään useasti viikossa. Huomenna olisi neuvolakeikka ja niin pinniskin tuli koottua sekä "formulatkin" saapui eli vain "tyyppi" puuttuu...mitään merkkejä tosin pienokaisen saapumiseen ei ole ja mistään pesänrakennusvietistä mä en tiedä mitään :rolleyes:

Takaisin