Lokakuun jutusteluja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röpelö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varasin tänään hoitoajan vyöhyketerapiaan torstaille. Kysyin vähän että miten ja kuinka nopeasti hoito vaikuttaa yms. Terapeutti sanoi että voi tehdä synnytykseen valmistavan tai käynnistyshoidon. Tällä viikolla tehdään varmaan valmistava hoito ja ensi viikolla sitten käynnistyshoito. Hän myös sanoi että synnytys ei käynnisty hoidolla jos vauva ei ole vielä valmis tulemaan. Ihanan rentouttavaa vyöhyketerapia kyllä on, odotan kovasti jo torstaita! :)

Täällä tehdään kaikille ensisynnyttäjille synnytystapa - arvio. Ollaan kans käyty ylimääräsiä ultria ja saatu joka kerralla kokoarvio. Se on tähän asti menny pari päivää eellä laskettua ja samaa sanoo sf-mitta. Meillä ultrattu siis vauvan sydäntä, kun on ollu huono näkyvyys. Kaikki vaikuttaa kuitenkin olevan kunnossa. Mukava kun saatu lääkäri kattomaan joka kerralle.

Voi että miten huonosti nukuttu yö!! Kolme kertaa pompin vessassa ja en meinannu saada niiden reissujen jälkeen enää unta. Sitten puutu yhtäkkiä molemmat kädet ja piti nousta niitä ravistelemaan ja venyttelemään ja lopulta pohje alkoi krempata. Laitoin tukisukat, mutta edelleen tuntuu kipee koht pohkeessa. Liekö kramppi vai alkava suonikohju :(

Noh 2 h päästä neuvolalääkäri ja ultra :) Jee!!

No nyt on käyty labrassa ja huomenna saan tulokset. Mietin että pitäiskö lähteä käymään neuvolassa mittaamassa verenpaine kun ei keltään läheiseltäkään löydy kotoa. Päätä kun on jomotellut kuitenkin kolmena päivänä peräkkäin ja aamulla taas. Eipä ne paineet eilenkään koholla olleet kun vertaa omiin raskautta edeltäviin arvoihin. Noh viimeistäänhän se huomenna selviää, onko tässä syytä hätäillä vai käykö kroppa mulla vaan loppuraskaudesta kovilla kierroksilla.
Yöllisen wc reissun jälkeen alkoi supistelemaan niin että meinasin jo kellottamaan rueta, mutta onneksi menivät puolessa tunnissa ohi. Nyt tuntui ihan ylämahalta alkaen ei pelkästään alavatsalla.
Kunha tässä nyt pysytyäs viikonlopun yli tolpillaan, pääsisi näkenään sukulaisia ja ukkia joka odottaa kovasti meidän näkemistä. Viimeksi kysyi että enhän posahda ennen juhlia :D♡

Kävinpäs tänään ostamassa vadelman lehti teetä. Pitäisi kohtua voimistaa ja näin ollen tosi paikan tullen auttaa supistuksia. Tiedä häntä, mutta on ainakin hyvänmakuista, joten ihan kivaa vaihtelua kotona olevaan teevalikoimaan :)

Muokattu viimeksi:
Nopeaa oli kyllä labran toiminta, tänään soitti jo neuvola lääkäri. Labrat näytti olevan suht kunossa ja proteiinia ei näkynyt virtsassa. Kuitenkin alkuviikosta uudelleen labraan, nyt verenpaineen kotiseuranta ainakin ensi neuvolakäyntiin asti. Jos ylävatsakipua tai näköhäiriöitä uudelleen niin sit kipinkapin päivystykseen. Pään jomotusta mulla on ny ollu jo kolmena päivänä, mutta siihen lääkäri sano etteo kivulle ole asteikkoa että jos kovin pitkittyy tai tulee omalla mittapuulla kovana ni päivystykseen. Lepoa ja seurantaa näin oli lääkärin ohjeet. Nyt ei auta olla kun rauhassa ja olla ressaamatta!

Täälläkin takana huonosti nukuttu yö, jännitin niin kovasti tämänaamuists hammaslääkäriä - ihan turhaan, eihän tällä kertaa tehty muuta kuin tarkastus. Perjantaina pääsee porattavaksi. Väsyttää ihan hirveästi.

Miks mulla on jotain vadelmateetä, jota ei nimenomaan saa raskaana ollessa juoda? :O joskus ostin nukahtamista helpottamaan... Pitääpä lukea uudestaan se pakkaus!

Vadelman lehti teetä ei suositella juotavaksi raskauden ensimmäisellä kolmanneksella keskenmenoriskin vuoksi. Sitä on vissiin ennen vanhaan käytetty juuri keskeyttämään epätoivotut raskaudet, niin olen jostain lukenut.

Ahaa! Kiitos tiedosta :) en siis ihan väärin muistanut, mutta ilm. on vaaratonta näin loppuraskaudessa... Pitääpä kokeilla ;)

Vauveli myllää mahassa niinkun aina iltaisin :) Tänään sovittelin vaatteita mun siskon valmistujaisiin jotka on lauantaina. Hyvin mahtuu pari juhlamekkoa päälle, vielä kun osais päättää minkä laittaisin. On kyllä tulossa kiva viikonloppu! Alkaa jo huomenna itseasiassa! Mennään esikoisen ja sen kummitädin kanssa kaupungille ja puistoon. Perjantaina olis tarkoitus siivoilla ja leipoa kakku sinne siskon juhliin. Mies tulee myös reissuhommista perjantaina ja sitä tietty eniten odotan :) Lauantaina onkin ne juhlat, sunnuntaina on naapurin pojan synttärit ja maanantaina kauan odotettu ultra ja sektion päättämispäivä!!! Maanantaina myös lähdetään Helsinkiin. (Ellei nyt jotain ilmene ultrassa miksi en saisi mennä, tuskin!) Miehellä on siellä työjuttuja ja me mennään esikoisen kanssa mun siskolle. Suunnitelmissa ulkoilla, käydä joku päivä Heurekassa ja joku päivä ikeassa. Vielä kannattaa mennä kun pystyy, sillon mennään jo viikolla 37 mutta onhan sielläkin sairaala jos jotain sattuis ;)

Sitä vadelmanlehtiteetä suositellaan aloitettavaksi vasta kuukausi-kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, koska sen tosiaan pitäisi vahvistaa suppareita. Mun supparit on aika paljon vähentyneet nyt loppua kohti, joten toivottavasti tulisi vähän potkua niihin. :)

Täytyy kyllä sanoa että on ollut ihanaa äitiysloman alettua, saa levätä ja mennä halujensa ja voimiensa mukaan :) Tänään ollut ''virkeä päivä'' ja sain lopulta siivottua vaatekaapit ja karsittua kivasti pyykkikasaa, ei edes touhutessa kroppa laittanut hanttiin ja sain toimia täysin ilman suppareita tai selkäsärkyä, jei!!! smiley-chores003:smiley-chores011:smiley-chores007 Tällästen päivien jälkeen yleensä on edessa hyvä yökin, täytyy kuitenkin koputtaa puuta sillä yöt ovat yleensä melko närästys/wc/vääntely täytteisiä.. Kaiken kukkuraksi mies kuorsaa, ihan niinkuin ennenkin, mutta nyt se tuntuu häiritsevän todenteolla... :angry6 Ensi maanantaina olis tasan neljäviikkoa laskettuun, hui! Aika kyllä kulkee siivillä, ainakin vielä :grin Huomenna olis lääkärineuvolakin, suopi nähdä tuleeko siellä mistään viisaammaksi, ainut että kiinnostaa onko kohdunkaulalla tapahtunut muutoksia, aiemmin ollut visusti kiinni ja muistaakseni 3cm..

37+0 jei!
:talk017

Nyt se odotus vasta alkaakin kun tietää, että pieni saattaa ja saa tulla koska vaan :)
Tänään käyty viimeinen fysioterapia ennen synnytystä, toivottavasti päänsärky pysyykin poissa... Huomena elokuviin miehen ja siskon kanssa, perjantaina lastenneuvolaan tutustuminen, illalla ehkä Keskiselle... kulu aika kulu :)

Mä oon ollut nyt kolme ja puoli viikkoa mammalomalla ja täytyy sanoa ettei missään vaiheessa ole käynyt aika pitkäksi, onneksi. :) Ihan jopa ihmettelen miten nopsaan päivät ovat kuluneet ja vähän ehkä panikoin, että ehdinkö tehdä vielä asioita joita olin suunnitellut! Mutta parempi näin. :grin

Täällä herätty yöllä kahdesti koiran oksentamiseen. Käytin sitten aamupissalla toisen ja sisällä tuli vihlaiseva kipu ja nyt on jomotellut alavatsassa ja sukkapuikkoa kohdunsuulla. Just eilen täytin sen synnytystoivelapun sinne sairaalaan..oliko se enne?? Vauva liikkuu hyvin tuolla. Selkeesti on jäbä alempana kun aiemmin, sen huomasin aamulle peiliin katsoessani. Taidan makoilla tämän päivän tässä sohvalla ja jättää siivoilut ym tekemättä. Vielä ei olla täysillä viikoilla...

Mie ootan kovasti, että pääsen lomalle ja touhuumaan vauvajuttuja. Ennee tää ja huominen päivä varsinaisia töitä jälellä. Oikkeesti aika ihannaa. Ensin pittää kaikki pakolliset hommat saaha tehttyy ja sit jos kerkkeen tekis mieli vähä ommella ja neuloo juttuja.

Hupsheijaa! Heräsin viiden jälkeen enkä saanut unta. Söin miehen kans aamupalaa kuudelta, katsoin aamutv:tä ja ompelin samalla kastemekkoa ja menin vähän ennen kymmentä takaisin nukkumaan. Heräsin yhdeltä. Olisin varmaan nukkunut pidempäänkin jos en olisi pakottanut itseäni ylös syömään. Vyöhyketerapia on kolmelta ja en halua syödä just ennen sitä, muuten saattaa ruoka pyrkiä ylös kyn makaa pötköllään. No, samakos tuo mihin vuorokauden aikaan sitä nukkuu kun lomalla on, pääasia että saa edes joskus unta palloon. :confused:

Voi jestas että tunnen itseni turhamaiseksi....
Olen jo toista kuukautta sitten varannut parturi ajan. Ja odottanut sitä kuin kuuta nousevaa. Olisi ensi viikolla. No, tällä viikolla nla lääkäri laitto konsultaatiopyynnön äippäpolille mun Radin takia. Sieltä sitten tuli tänään aika. Ja mihinkäs muualle kun tismalleen samaan aikaan kun se parturi.. Soitin parturille ja sillä olisi seuraava vapaa aika 12.11, meillä LA 5.11 ja kaiken lisäksi ne sokeriarvot ollut nyt muutaman päivän ihan huippuhyvät.
Että jaksaa ottaa päähän... Ja lujaa... Tiedän, turhamainen akka ja nyt pitäisi vaan ajatella vauvan parasta, mutta silti :(

Takaisin