Lokakuu!

ootteko jo pottailleet:)? mä en oo edes ajatellut koko asiaa ennen kuin yks kaverini sanoi just eilen et samanikäsen kanssa aloittivat pottailut heti kun oppi istumaan! eli joskus 8kk paikkeilla....hups, en oo edes miettinyt et sillon vois alottaa! koskakohan vauvat alkaa tunnistamaan tarpeen päästä potalle. ei meillä ainakaan vielä osaa varmaan ilmottaa et on hätä:D

ja sit sellanen kysymys et osataanko teillä jo käyttää lusikkaa hyvin?? sitäkään en oo antanut vielä tytön käteen, mut sormin osaa hienosti ottaa ja nokkamukia käyttää täysin itsenäisesti...en vaan jaksaisi sitä sotkua, varmaan kuulostan kauheelta! miten sen lusikkaharjoittelunkin alottaisi?! vinkkejävinkkejä?!

meillä ei kävellä eikä seistä vieläkään! pelkää oikein päästää irti, vaikkakin tosi hienosti tukeavasten asiat tekee. toinen kaverini sanoi että ovat treenanneet kävelyä oman poikansa kanssa, ootteko te tehneet sellaista? en oo tätäkään tajunnut tehdä:( miten?!

tulipa paljon kysymyksiä. en vissiin oo niin aktiivinen äiti kuin moni muu :( pitäs olla ajan tasalla kehityksessä ym paremmin.
mä oon nyt tikutellut ovista pari kertaa,mut ei oo tullut kuin haaleita viivoja eli neg. tänään kp 13. en itse kyllä tunne ovista mitenkään. yksivuotissynttärit mielessä, luultavasti teen ite kakun ja tilaan pitopalvelusta toisen ja sit tarjoillaan lapsille sopivaa ruokaa (vihanneksia, naksuja ja hedelmiä) lisäksi. mut ihan sukulaisjuhlat pidetään, ei suurempia. jollain tavalla kauhulla odotan sellasia lapsikutsuja kun en oo yhtään sellanen joka osais järkätä sellasia:D enkä osaa leipoa mitään hienouksia jne...paitsi sacherkakun:P
 

Heipsan!

Yritän äkkiä kirjottaa ennenkuin tytteli aloittaa mielenosoitushuudon kun ei tahdo iskän kanssa iltapesulle.... Se on nyt semmonen vaihe että vain äiti kelpaa suurimman osan ajasta. 

Meillä alotettiin pottailu myös 8kk ikäisenä. Ihan vaan sen vuoksi että tottuu pottaan. Käytiin siis aamulla ennen pesua ja iltapesulla myös. Eihän sinne aina mitään tullut mutta aika nopeesti alkoi toimia :) Nykyään käydään samalla tavoin koska en vaan ole jaksanu päivällä alkaa kyttään koska näyttää siltä että tulee pissa... 

Mitään kävelyttämistä en oo harrastanu enkä oo siihen antanu lupaa miehellenikään :D Mun mielestä se on turhaa ja ihan tyhmää :D Siis ku jos alkaa kävelyttään jo vaikkapa 7kk iässä ni sitähän saapi sitte kävelyttää monta kuukautta kun ei se sitä kävelyä ees opi sen nopeempaa. Kaikki ne oppii käveleen  jossain vaiheessa, niin se vaan on. Nyt ostettiin se taaperokärry ja sillä menee hienosti mutta ei sekään sitä kävelyn oppimista nopeuta. 

Lusikan oon antanu joka ruokailulla omaan käteen siitä alkaen kun alko saamaan kiinteitä. Ei oo vielä ite opeteltu syömään paitsi ihan muutamia kertoja oon antanu nyt sörkkiä lautaselle kun on selvästi siihen halukas ja tunkee sen lusikan sinne :D 

Sitten......hih.... :) Mä oon raskaana :) 

Ihan mieletön juttu :) Meillä ku  oli toi esikoinen niin vaikea saada niin tämä pikkukakkonen tulikin sitten nyt ensimmäisestä yrityksestä, siis alkionsiirrosta :) Ihan huippua! Ensin jännitin ihan hulluna että mikä on tulos, nyt se on sitten vaihtunut keskenmenon pelkoon. Miksei sitä vaan osaa olla huolehtimatta.. No, varsinainen testipäiväkin mulla olis vasta tiistaina, ja aion ihan varmasti tehdä vielä toisenkin testin :D Viimeksi tein varmasti yli kymmenen testiä :D Nyt vaan sormet ristiin että kaikki menee hyvin ja ensi kesänä meitä onkin neljä :) 

 
Just mietin tässä yks päivä tuota pottailua ja sitte kyselin kavereilta, että koska on aloittaneet. No joo siellä kans oli lähes kaikki aloittaneet monta kuukautta ennen ku täytti lapset 1vee.. Pitäs vissiin ostaa se potta ku ei oo ees käyny mielessä, että olis jo ajankohtaista :) Mutta eiköhän sitä vielä ehdi. En usko et kuiten lopun ikäänsä olis vaipoilla. Sen verran sain neuvoa että ostaa se potta missä sen kipon saa siitä pois ku tyhjentää. On kuulemma helpompi ettei tartte sihtailla sitte koko hökötyksen kans.
 
Onnea oikein paljon Iinekselle :)
Eilen oli kamalan kiireinen päivä.Tuntui oudolta kun kelloja siirrettiin taaksepäin.Päivällä tuli vihdoin pestyä parveke oikein juuriharjalla ja kylläpäs tuli puhdas :) Tosin ei tehnyt kovinkaan hyvää kun joutui ämpäreitä kantelee partsille että saa sen pestyä :s Nyt on taas niin kamalat kivut kävelles että huh.Eilen illal käytiin Ninnin kans mun äitil Tupperware kutsuil.Hiukka jännitti miten neiti viihtyy kun hampaat vaivaavat niin kovin ja paljon oli vieraita ihmisiä.Tosi nätisti kaikki sit sujui.Loi pikakatsauksen vieraisiin eikä alkanut itkeä,istui jopa tunnin kiltisti mun sylissä ja kuunteli esittelyä ja heilutteli kynää.Tosin esitteet sain vasta tutkittua esittelyn päätteeksi kun mun äiti oli sit Ninninkaa.Ja varovaisest yritti Ninni kans vieraille vähän asioit kertoa :) Kahvien jälkeen alkoi sit silmien hierominen ja soitin sitte miehen hakemaan meidät. Ja iltapuuron jälkeen nukahti heti ja nukkui aamuun asti.Tais olla neidilläkin rankka päivä.Onk teidän muiden lapset nukkun hampaiden saannin aikaan päiväl enemmän?Tuntuu että Ninnii väsyttää melkein koko aika juuri silloin kun noi hampaat vaivaa.
Ja pottailusta sen verran...mua ihmetyttää kun mun pikkuvelipuoli täyttää helmikuussa 3v eikä vieläkään potalla käy.Edelleen heiluu vaipoissa :s
 
iines: onnea ihan hirmuisesti! mahtava uutinen :) oon ihan kateellinen ;) me odotellaan vasta ovista, oon tikutellut parikin kertaa päivässä :D (ihan vain varmuuden vuoksi...aivan kuin se nyt ei riittäis se kerran päivässä!) jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin pitää vielä jaksaa odottaa pari päivää.. koska se sun laskettu aika on??

en oo koskaan kuullut et potalle oppisi yksivuotiaana,kai se sitten on mahdollista jos ahkerasti pottailee:D pitää varmaan itekin allotella ettei jäädä ihan jälkijunaan ja neuvolassa ihmetellä:D jospa sitä itekin alottaisi aamusta ja illasta. tutuilla lapset oppineet vasta lähemmäs 3v.na...lusikan käyttö aloitettiin tänään ja ihmeen hyvin tytsy tajusi homman, yhdessä vielä harjoitellaan ja suurimmaksi osaksi ite syötän häntä, en jaksaisi millään sitä sotkua siivota aina...koskahan lapset yleensä oppii hallitsemaan syömisen itsenäisesti, onko tietoa??entä pottailun?? joku sanoi et vauvalehdessä oli että potalle oppii aikasintaan 1,5v:na kun ymmärtää rakon hallitsemisesta jotain...(?) kai sitä aina poikkeuksia on!
 

Kiitos :)

Mä en oo tota pottailua ottanu siltä kannalta että sinne oppis vielä ite pyytämään, vaan enemmänkin siksi että tottuu siihen ja sitten joskus pikkuhiljaa alkaa ymmärtään että sinne voi mennä kun tulee hätä. Ei oo kyllä mitään tietoa minkä ikäisenä "pitäisi" osata mennä potalle. Mutta eiks kolme vee oo aika vanha vaippaileen? 

Mä en oikein uskalla vielä iloita raskaudesta kun pelkään kuitenkin koko ajan että jotain sattuu... =/ Ultraan meen kolmen viikon päästä joten siihen saakka varmaan elän epätietoisuudessa! Ei sitä vaan usko ees testiä :D Tulis jotain oireita vaikka. =/

 
Nii siis ja tuohon pottailujuttuun lisäilen et tietääkseni ei oo edes koko hommaa viel kokeiltu.
Onko teidän muiden lapsiin toi kellojen siirto vaikuttanut  mitenkään?Tuntuu et neiti on edelleen kesäajas ja vahvast tahtoo noudattaa edellist aikaa.Eilen illal kun käytiin kaupaskin ja kotiipäin tultiin niin huus koko automatkan ja kello oli 6 illal.Ja kamala silmien hierominen.Puol lautasellist puuroo jakso kotiitultaes syödä kunnes nukahti ku seinää siin puol seiskan aikoihin :s Nykyään ei edes viitsi arkisin mennä minnee vierailee kun mies pääsee siin 4 aikoihin kotiin töist ja sen jälkeen jos jonnee lähtee ni kerkee vaan vähän aikaa missään olemaan kun alkais kumminkin kiukuttelu :(
Mul ei tullu heti edes mitään oireit tän toisen lapsen kanssa kun testiä olin tekees..muutaman päivän oli menkat myöhäs ja oli jotenkin vaan kummallinen olo et onkohan sit toinen tulos. Ja huvittavaa oli et tahdoin väkisin testin tehä vappuaatton..ja iltasel kävelin kaupast sen hakee. Ja itel oli illaks kaks alkoholillist siiderii odottaas kunnes neiti käy nukkuu..ja ne sit lahjotin mun miehelle kun en enää tahtonut tippaakaan ottaa kun plussa ilmesty :) Ja sit kun yritin keksii viel et miten miehelle kerron uutisen ni mies pysty tulkitsee kyl tuloksen mun ilmeest ja siit tuli niin ilonen ku kuuli et toinen tulee :)
Tuun varmaan aina muistaa miehen ilmeen silloinkin ku ilmotin et kumpi meille tulee.Ku hälle tärkeint et lapsi on terve mut näytti silt et ois meinan tulla hänelle tippa linssii kun kuuli pojast. Totes vaan et ihanaa kun meil on sit kummatkin
 
meillä mummu on pottaillut Aleksin kanssa, mutta eihän sitä pidätyskykyä voi oikein opettaa. Se tulee ajallaan niin kuin kävelyt ym. Meillä esikoinen oli yökuiva jo puoltoist vuotiaasta, mutta päiväkuivaks tuli vasta kolme vuotiaana. Yritettiin 2,5 vuotiaana jättää pariks viikoks vaippa pois, mutta hyvin huomas ettei siinä vaiheessa ollut mitään valmiutta. Sitten 3 vuotis synttäreiden kynnyksellä kokeiltiin uudestaa ja siltä seisomalta oppi kuivaks eikä oo kuin muutama pissavahinko tullut. Aleksille kyllä tuodaan pottta vessaan ja saa siinä isutuilla ja just noiden iltatoimien aikana sitä sitten siinä pidetään, mutta oppii kun oppii. Kyllä sen huomaa, kun niillä siihen on valmiutta.
Samoin toi kävely. Esikoien oppi kävelemään 1,5 vuotiaana, koska oli muutenkin hyvin varovaista sorttia. Aleksi taas oppi kävelee 10kk iässä. Kumpaakaan ei olla sen enempää kävelytetty. Jokaisella on se oma rytminsä kasvaa ja kehittyä.
Onnea Iinekselle onnistuneesta alkionsiirrosta! Huimaa, että toinen onnistui noin helposti. Meillähän tehtiin esikoista 7 vuotta, kun ei ollut kummassakaan mitään vikaa. Toinen tuli muutaman yrityskerran jälkeen.
Oltiin viikonloppuna esikoisen kanssa MonsterJamissa. Oli tosi kivaa. Tammikuussa, kun mulla alkaa viikonloppuvapaat, aloitetaan taas sitten uinti.Elämä on tällä hetkellä aika hektistä, kun noi työt on niin aikaavieviä. Toisaalta olis ollut kyllä kiva olla kotona pidempään. No ensi kesänä mulla on koko kesä vapaata.
 
hihii! meillä on otettu ekoja askelia tässä pari päivää, aika alkeellista jalat haarallaan menoa, mut kumminkin:D hassua, koska ihan vasta oppi käveleen yhdestä kädestä pitäen:) lisäksi on tullut uusi pieniä juttuja mitä on oppinut matkimalla...toi matkiminen on jostain syystä nyt aika pop!oli hassun näköstä kun yritti matkia yksi ilta mua kun laitoin kielen rullalle:D

pöh, en sit ilmeisesti vielä ovuloi ollenkaan,nyyh:/ kaikki tikut vaan negaa...no, eipä tässä kiire ole toisaalta..
 
Meilläkin potta vasta ostoslistalla eikä poika kävele, ihan joskus vähän kävelytän sitä olohuoneessa. Mä oon kans lukennut, et potalla istuttaminen alle 2v voi jopa aiheuttaa lapselle huonon itsetunnon kun ei raukka osaa pidättää vielä silloin.. Noo kyl me ainakin tutustutaan pottaan kohta puoleen ehkä just aamuin ja illoin vaik. Poika oppi hienosti nyt juomaan nokkamukista ja oon alkanut sotkusta huolimatta nyt antamaan kerran päivässä sormiruokaa. Lusikkaa on saanut vasta pari krt kokeilla.

Mulla nyt alko tosiaan ne menkat, mut ajattelin et en rupea ovista tikuttelemaan vielä. Sanoin vaan miehelle, et ens viikolla sit on seksiviikko, et ei tartte kuntosalille mennä :) (saapahan vähän enemmän seksiäkin, heh heh) Meillä kun seksi väheni sitä mukaa kun mun maha kasvoi.. Mieheni on erittäin kohtelias yms mutta kovan painostuksen jälkeen totesi, että iso maha ei vaan ole kovin seksikäs..siis raskaana olevan maha ja vielä se vauva siellä..:( Sit olikin aika piiiitkä kuiva kausi. Se vaivasi tosi paljon mua, mut onneksi mies on muuten niin ihana.

Meilläkin on matkimisvaihe, tosi hauskaa :)
 
ANTEEKSI IINES, unohdin onnitella, kun yritin taas muistaa mitä kaikkea piti kirjoittaa!! ONNEKSI OLKOON!!! Hieno homma :)
 
Iinekselle paljon onnea plussasta! Toivotaan, että kaikki menee hyvin ♥

Mulle laitettiin kuparikierukka pari kuukautta sitten, eikä vieläkään kunnollisia menkkoja kuulu. Synnytyksen jälkeen ensimmäiset menkathan alko silloin ehkäsyrenkaiden alotuksella - eli vähän niinkun keinotekosesti ja nyt sit odottelen ekoja "oikeita" menkkoja. Tosin mulla on aina ollut tosi epäsäännöllinen kierto ja välillä ollu menkkojen välillä yli puolta vuottakin.. mut jotenkin sitä vaan pelkää et mitä jos oliskin raskaana, vaikkei sen kyllä pitäis olla mitenkään mahdollista - ja kai se kierukan laittanu lääkäri olis sisätutkimuksessakin huomannu mahdollisen raskauden, vai?

Onko täällä muita KAKSPLUSsan tilaajia? ..uusimmassa lehdessä oli juttua siitä, että pariskuntien mielipiteet lapsiluvusta ei mene yhteen ja pisti kovasti mietityttämään mua. Meillä kun mies haluaisi kovasti kaksi lasta ja mä itse olen melko varma siitä, ettei enempää kuin tämä yksi tule.. lehdessä oli tilanne vaan toisinpäin - mikä kai on vähän yleisempääkin, mut silti pisti mietityttään meidän tulevaisuutta.. Mitä jos miehen kakkoskuume oikeasti äityykin joskus niin pahasti, että joudutaan eri teille sen takia. Tiedän sen kuitenkin elättelevän toiveita siitä, että mun mielimuuttuis ja mitä jos nää toiveet sitte vuosien päästä rutataankin maan rakoon, kun tajuaa ettei mun kanssa toista tule oikeasti ehkä koskaan saamaan. äääärh. ei pitäis huolehtia tulevasta ja on se kyllä kovasti vakuutellu, ettei se mua aio ikinä lempata lapsiluvun takia - mut mistä sitä koskaan tietää. Ei pitäis miettiä kai tämmösiä mut mua kyllä vähän huolestuttaa, että voiko tosiaan tälläsellä pariskunnalla olla pitkää tulevaisuutta jos ollaan erimieltä näinkin isosta asiasta? emoticon
 
mä oon lueskellut 2-plussaa, ja jäin kans noita lapsilukumääräasioita miettimään itsekin... me ollaan miehen kans totuttu eri kokoisiin perheisiin täysin!

kuinka isot 1v synttärit pidätte? jollain tapaa huono omatuntu jos juhlitaan vaan ihan perheen kesken kun tuntuu et kaikki järjestää lapsilleen isot juhlat ja kutsuu kaikki äitikaaverit ja sukulaiset.. ei olla oikeen juhlijatyyppejä miehen kanssa mut jotenkin mieetin et pitäskö tyttöä varten olla juhlat...vaikkei se toisaalta mitään vielä niistä tajuakaan:/?! 1-v kuviinkaan ei olla varattu aikaa,ehkä otetaan omalla kameralla jotain kuvia...
ja ostatteko te jotain lahjaksi pikkusillenne??

meillä on yöt menneet tosi kivasti mut nukuttamiset illalla erityisesti on yhtä taistelua, pyöritään ja hyöritään niin kauan et ollaan yliväsyneitä, saattaa valvoa jonnekkin 11 asti illalla.huoh. kai tämäkin taas joku vaihe. muuten mennyt tosi kivasti. pottailut edistyneet niin et nyt on joka aamu tarpeet tulleet pottaan, muuten satunnaisemmin:) ensiaskelien jälkeen otettu vähän takapakkia janyt taas konttaillaan enimmäkseen! jospa ne askeleet taas ilmaantuisi sieltä...
 

Kiitos kiitos :)   

Meillä oli alkuun erimielisyyttä siitä millon toista lasta aletaan toivomaan. Mies jossain vaiheessa jopa sanoi ettei ehkä tahdokkaan toista lasta koska pelkää niin paljon ettei saadakkaan enää tervettä lasta.. Mä sanoin ihan suoraan että mä tiedän että musta tulee vihainen ja katkera jos me ei edes yritetä....ehkä ei ollut reilua tavallaan painostaa, mutta pakko oli olla rehellinen. Mä kun haluisin vielä iltatähden sitten vuosien päästä. No, eipä näitä asioita voi koskaan etukäteen tietää, eikä pitäis murehtia etukäteen vaikka vaikeeta se onkin olla miettimättä varsinkin kun tietää että ollaan erimieltä. 

Meillä jatkuu takiaisvaihe.....voi huokaus taas. Siis kukaan muu ei kelpaa kun äiti vaan jos olen samassa talossa lapsen kanssa. Nukkumaan menosta ei tuu enää yhtään mitään. Mä en tajua mistä johtuu mutta on menny niiiiiiin vaikeeks. Ennen sain tytön nukkuun ihan vaan viemällä sänkyyn, tutti suuhun ja peitto päälle ja ite pois. Nyt jos edes nousen ylös sängyn reunalta, alkaa kitinä ja tyttö pomppaa pystyyn, saatika jos otan askeleenkin poispäin! Sillon alkaa hervoton huuto joka loppuu vasta kun menen viereen ja siinä pysyn seisomassa käsi tytön vatsalla tai silitän päätä. Ja siis kun huuto loppuu niin alkaa nauru eli hätää ei ainakaan ole. Ja yöllä, joka ikinen yö, herätään useita kertoja itkeskeleen. Sitten on mentävä ja laitettava tutti, käsi vatsan päälle tai silitellä uneen. Tai vaikkei tyttö ois ees hereillä kunnolla, niin jos yritän lähteä pois niin alkaa huuto. Tai sitten se alkaa kun pääsen ite takasin peiton alle. Mä en oikeesti enää tiedä mistä tää johtuu, mutta parannusta tähän on pakko jo tulla! 

 

Noista synttäreistä..meillä kutsutaan vain sukulaiset joista tosin tulee jo iso porukka.. Naapuritkin lapsineen jätetään kutsumatta koska mä haluan vain yhdenpäivän synttärit ja tässä porukassakin menee jo koko päivä!

1vee kuvaukseen haluisin ja aion sen varata kyllä..tosin en tiedä mistä.. Yhden ihanan ja erilaisen kuvaajan löysin läheltä mutta hinta oli 160e eli reilusti liikaa...! 

Lahjaa en vielä tiedä, mutta jotain haluan antaa :) Muuten lahjoista, mitäs meinaatte isänpäivälle? 

 
Iinekselle onnea! :) Ja tsemppiä tuohon eroahdistukseen! Meillä oli tosi aikasin eroahdistusta (joskus 7kk) ja se oli just tollasta. Mä olin aika väsynyt öistä ja päivistä. Silloin yks kaveri sanoi, että se on vaihe ja menee ohi, nauti siitä! :D Eli mitään ei tuntunu olevan tehtävissä, joten päivällä istuin lattialla (luin lehteä tai virkkasin) aika paljon. Kannoin kantoliinassa ja tällä läheisyydellä yritin ettei yöllä tarvis niin paljon sitä. Ehkä se vähän auttoi. Mutta siis.. se menee ohi.

Meillä 1v synttäreillä vaan mun ja miehen perheet eli mummot, tädit ja sedät. Ei viiti kauheesti kutsua, kun poika kuitenki vierastaa ja kurjaa jos omilla synttäreillä joutuu koko päivän jännittää!

Meillä poika osas varmaan heti pidättää, ku aina ku otti vaipan pois, tuli pissa! Lopulta ruvettiin n. 6kk pissattamaan pönttöön, kun aina unien jälkeen se pidätteli. Ei osaa vielä ilmaista, jos on pissa hätä, mutta kakan tullessa se tulee lähelle ja kattoo silmiin. Ilmeestä näkee, et nyt vessaan. Yritetään myös opettaa "kakka" ja "pissa" viittomaa, koska sanoihin tuntuu olevan vielä aikaa. Vaippoja meillä tuskin otetaan pois vielä vähään aikaan eli periaatteessa kuivaksi oppiminen ja omatoiminen pottailu on varmaan just jossain siellä 2v tienoil?

Satu, varmaan kyllä painaa tuommonen. En osaa mitään sanoa, mulla ei ole tuttuja jotka olis lapsiluvun takia eronneet. Yleensä sitten toinen on ihan erilainen eikä edes haluu yhtään lasta (arvelen). Luulen kans et sinä ja sun mies tarvitte aikaa, että jompi kumpi muuttaa mieltään ;)
 
Meil vast joulukuun 16 päivä vietellään 1v synttäreitä..kamalasti vieraita en kutsu koska laskettu aika alkaa olee jo käsillä ja sit kun joutuu itse kaikki järjestämään niin ei tarttis liikaa stressailla. Kumminkin kaikki siivoomiset ja leipomiset..ens vuonna sit järjestän vähä paremmat juhlat oikein voileipäkakkuinee :) Tääl on jo päälle viikon vaivan hampaat..illat on yleensä kaikist pahimpii.Luulin jo tänää et ihanaa että ku neiti niin hyväl päällä et ne hampaat ois helpottan mut eikhän sit illal tullu kamala huuto/känkkäränkkä.Ja kaikkee pitää yrittää laittaa suuhun/purra ja jyrsii.Onneks noi viilentävät purulelut ollu mieleen ja jos pahaks menee niin Panadolii kehii.
Miehelle vaan totesin et syntyispä lapset jo hampaat valmiina.Kamalast kysellään jo et puhuuko ja et kävelläänkö ja ties mitä.Samat ihmiset varmaan viikon välein.
Menin sit voittamaan vauvalehden lukijahommast jotain ihonhoitotuotteit muksulle :) Meinas tippuu silmät pääst ku luin mun nimen sielt ja tuntuu etten ikin ois voittan mitää.Ninnille ku sanoin et saa kauneustuotteit ni meni hymy korviin :)
 
Saas nähdä iloitsinko liian aikaisin......täälä alkoi verinen vuoto :( Just kun aloin itsekkin uskomaan että oikeesti meille ois vauva tulossa.... Saa nähdä...ei auta muu kun odottaa ja toivoa... :(
 
Me iines toivotaan kaikki parasta! 

Me ei kutsuttu ku vaan ihan lähimmät tyypit synttäreille ku ei tänne 50neliön kaksioon viitti kovin paljoa väkeä kerralla tunkea. Perjantaina ko täyttää vuoden niin tulee kaverit ja muutama sukulainen ja minun puolen väki tulee sitte la ku on rauhallisempaa :)

Kuvaus aika on torstaina. Saas nähä mimmosia otoksia tulee ku poitsu alkaa aina poseeraamaan ku kameran näkee. Sillee paulakoivuniemi-ilmeellä, silmät kiinni ja suu auki :) On ilmeisesti kuvattu häntä niin paljo..

Täällä on niin vaihtelevia nuo yöt. Joskus itkeskelee monia kertoja, mutta viimeyö oli vähän rauhallisempi ja vaan pari kertaa äänteli. Neuvolassa tuosta puhuttiin ja se täti vaan mietti et jos vaan on niin paljo uutta koko ajan että sen takia nukkuu levottomasti. Eiköhän se joskus sitte ala nukkuun kunnolla.

Mitenköhän tuo kuparikierukka kävis mulle ku on melko runsas vuoto aina? Onkohan sillä merkitystä? Onko sulla Satu ollu mitään "vaivoja" siitä? Tai no tiettyhän se on niin yksilöllistä..

 
Takaisin
Top