Lokakuisten massujen kasvattajat 2011

Onnea esikoinen ja tervetuloa mukaan! emoticon
Ja Jenn_ulle onnea ekasta neuvolakäynnistä! Meillä vielä pitää ootella vajaa kaks viikkoa, että pääsee käymään neuvolassa. Ja toivottavasti se teijän neuvolatäti alkaa tuntumaan mukavammalta jatkossa, nii ei tuu neuvolakäynneistä kovin epämieluisia!

Tänään itellä ollut taas harvinaisen paha olo. En pystyny töihinkään lähtemään, ku niin äklötti. emoticon  Huh. No, eiköhän tää joskus helpota. emoticon  Alavatsa on myös kipuillut melko paljon. Semmosia menkkamaisia kipuja ja sit semmosta jännää kipua jossain tietyssä pisteessä alamahalla... Varmaan on ihan normaaleja, mutta kyllähän nuo mietityttää...
 
Jokohan tänne alkais kohta tulemaan enempi porukkaa kun vielä on kovin hiljasta. :/
Tein tänä aamuna liuskatestin, kaksi viivaa tuli mut toinen vaaleampi vähän. Kävin sit ostamassa apteekista Clearbluen diginäytöllisen testin jonka teen huomenna aamulla niin näyttää kuin pitkällä mennään. Ja huomenna soitan myöskin neuvolaan kun saan jonkunlaisen suunnan tästä raskauden kestosta. :)

ps. Vaihdoin siis nimimerkkiä, ennen olin esikoinen, nyt Heini90.
 
Böö Böö kaikille !
Ihana kun on taasen tullut muutamia uusia,onnea uusille odottajille :)

Täällä päin voidaan melko hyvin, pahoinvointi toistaseksi taas kadonnu mutta väsymystä vielä lisää :D
hehe, kohta nukun seisooltaan  joka paikassa.
Kävin tuossa vähän vakoilemassa ihan pienen pieniä vauvavaatteita,ihania <3
Vielä ei kuitenkaan uskalla oikein kunnolla tutkia.
niin oon muuten turvonnu vatsasta aika paljon.. onko muilla turvotusta?
meinaatteko muuten ryhtyä taistoon raskausarpia vastaan joillan ihme rasvoilla? :p
ite aattelin ihan tavallisilla kosteusvoiteilla ja katotaan kuin käy...
 
Mulla kans aivan älytön turvotus! Näyttää, niinku jo pidemmällä ois raskaus... emoticon  Ei meinaa housut mennä kiinni ja puristaa. Turvotusta lisäksi myös nilkoissa ja kasvoissa (lähinnä silmäluomet). Lisäksi rinnat tosi kipeät, ei voi normaaleja rintsikoita pitää ollenkaan, vain urheiluliivejä ja kaarituettomia toppeja.

Oon kans miettiny tuota masun rasvausta arpien ehkäisemiseksi, mutta en aio sen kummemmin mitää öljyjä tai muuta käyttää. Normaalia kosteusvoidetta saunan/suihkun jälkeen ja jos se ei auta, nii ei voi mitää. emoticon
 
Täältä ilmoittautuu mukaan myös lokapoikasta odottava mamma:)
Ikää on 23 vuotta ja toista odotellaan. Esikoispoika on nyt 5,5 kuukautta, huomasinkin heti täällä joukossa mukana pari viimevuoden elokuista:) Siellä olin alussa jutuissa mukana, myöhemmin ja vielä nytkin tulee enimmäkseen taustailtua, en oikein päässyt siellä juttuun mukaan:/
Plussa tuli aikalailla täytenä yllätyksenä tänä aamuna, eikä tässä ole oikein ehtinyt vielä sisäistää koko raskautta:) LA olisi näillä näkymin 1.10, tarkentunee sitten ensimmäisessä ultrassa.. En siis ehtinyt saada kuin yhdet hyvin epämääräiset menkat, niistä kuitenkin laskettuna tuo LA. Ensimmäinen neuvola käynti on pojan 6 kk neuvolan yhteydessä. Kaikki on sen verran tuoreessa muistissa vielä, etten kokenut tarvitsevani omaa aikaa ensimmäisellä käynnillä:) Kunhan nyt saan uuden äippäkortin, käydään vaa'alla ja pissaillaan purkkiin - sitä saakin sitten taas tehdä monta kertaa:) -.
Fiilis on onnellisen hämmästynyt:) Ilman ehkäisyä mentiin ja toivotettiin kakkonen tervetulleeksi, mutta kun ensimmäistä tehtiin vuoden päivät oli tämä aika yllätys. Pikkuisen hirvittää pieni ikäero, mutta eiköhän senkin kanssa pärjätä:) Tällä kertaa on kuitenkin rauhallisempi olo, toki kaikki alun vaarat on mielessä mutta ei koko aikaa niinkuin ensimmäisen kanssa:)

 
Hienoa, lisää porukkaa. Gaiallakin noin samanikäinen vauva kun mulla ja  paukella! Hienoa. Ja harmi ettet oo päässy elokuisissa juttuun mukaan, varmasti olet kyllä tervetullut.
Nyt se minun raskaus on sitten varmistettu, Clearbluen testi näytti raskaana 3+ joten ei ole epäselvyyttä. Mut sehän tässä onkin kun en tiedä miten pitkällä olen. Epäilen itse  että tuo mun tickeri  pitää nyt paikkaansa mut voi olla että olen pidemmälläkin. Soitan tänään  neuvolaan ja varaan eka ajan. Itseäkin (ja miestä)  mietityttää pieni ikäero lapsille mut  itse ajattelen niin että jos  lapsia tehdään, ne kasvatetaan kunnolla! Meillekin oli selvää että pikkukakkonen saa tulla kun on tullakseen mut että näin äkkiä, se tuli suurena yllätyksenä. Menkat eivät olleet alkaneet synnytyksen  jälkeen ja vielä tammikuun lopulle imetin esikoista.
Raskausarpia en ainakaan esikoisen kohdalla ennaltaehkäissyt sen hirveän hellekesän takia, eihän ne rasvat olis edes pysyny  iholla kun hikoilutti koko ajan joten  luulempa  että arvet on  tullu mitä on tullu. :)
 
Tervetuloa uusille! :)

Mä en kans viimeks rasvaillu ja enpä taida nytkään siihen ryhtyä, ainakaan mitenkään säännöllisesti. Arpia kun on jo valmiiksi niin jos siihen lisää tulee niin tulee sitten. Tossa naureskelin et huomaa kun maha rupee kasvaa sitte ku toi löysähkö mahanahka rupee kiristyy.. :D Ei oo maha nahka kovin timmiksi palautunu viides kuukaudes..
 
Joo noista arvista.. :) Mulla tuli pojasta oikein kunnon tiikerin raidat ihan joka puolella masuun vaikka rasvasin aikalailla joka ilta. Eipä ne siitä pahemmin ole mihinkään tässä ajassa vaalentunu:) Mun maha on jo niin venähtäny ja arvilla, että eiköhän siinä ole uudelle asukille tilaa ilman lisävenymistäkin:D Mulla on kyllä muutenkin tosi kuiva iho, iho ei ole niin elastinen joten sen vuoksi todennäköisesti tuli nuo repeämät..
Piti tehdä vielä tänä aamuna toinen testi, tuntu aamulla niinkuin koko raskaus olisi ollut vain unta. Mutta eiköhän tässä nyt ihan tosissaan olla raskaanaa:) Pikkusen harmittaa että esikoinen joutuu kasvamaan "isoksi" näin nopeasti, ei saa olla se isin ja äidin vauva enää.. Onhan tässä kuitenkin paljon hyviäkin asioita, on niin pieni ikäero että kehitys menee sitten muutaman vuoden päästä aika samassa vaiheessa ja toivon mukaan on sitten aina leikkikaveri:) Jotenkin on vaan huono omatunto ettei poika saakaan sitten enää meidän jakamatonta huomiota..
 
Gaia mulla on ihan samanlaisia fiiliksiä kun sulla.. Me tykätään miehen kanssa paijata poikaa hirveesti niin jotenkin tuntuu haikeelta että sitten se vähentyy todella paljon kun pikkusisarus tulee kuvioihin.. Mutta uskon ja tiedän että meidän rakkaus riittää toisellekin pienelle. Kai nämä tunteet kuuluu tähän alkuraskauteen. Ja miten ihana on pieni ikäero, niistä on leikkikaveria toisilleen sitten. Mulla ja isoveljellä on 1v 5kk ikäeroa ja äiti sanoi että oli todella ihanaa kun leikittiin aina yhdessä vaikka tyttö ja poika ollaankin.
Mulla massu palautunut täysin ekasta synnytyksestä. Yksi makkara jääny ilmeisesti viime kesän jäätelömäärästä mutta muuten olen "yhtä timmissä" kunnossa kun ennen ekaa raskauttakin. Joten tästä on hyvä lähtee kasvattamaan uutta palloa. Ai kun mulla oli jo ikävä sitä vauvamasua.

Tuolla elokuisissa kerroinkin jo ennen kun sain plussan testiin niin näin unta että saadaan 14.10 toinen poika, mitat 4055g ja 52cm. Ja synnytin sen sairaalan vessassa. Että tuo uni pitää ainakin kuukauden puolesta paikkaansa. Toivottavasti ei ainakaan tuo että vessassa täytyy synnyttää.
 
Elikkäs uusimasuasukin kuskaaja ilmoittautuu riviin emoticon
Vitosta odotellaan ja laskettuaika menee aikalailla tuohon 8.10 tienoille.
En tosiaan uskalla varmaksi sanoa, kun kierto hiukan sekaisin kuopuksen jäljiltä joka on vasta vajaa 6kk.
Eli mie myös oon 2010 elokuisista ja näille naperoille ei tule kun tuo 1v2kk ikäeroa. Wouw, siis toinen kesä putkeen ison masun kera ;)
Ihana saada jälleen vaavit pienellä ikäerolla. Meillä on keskimmäisillä tyttärillä 1v 4kk ikäeroa ja ovat kun paita ja peppu <3
Eli ei tule ihan uutena kahden vaippaikäisen kanssa touhuaminen. Isommat lapsetkin kun ovat hyvin omatoimisia jo niin tuskin tarvii mamin repiä tukkaa päästään tän suurperheen pyörittämisen kanssa :D
Esikoinen täyttää kesällä jo 14.v ja tytöt ovat 7 ja 8.

Onnea vielä kaikille plussanneilleemoticon

 
Tervetuloa gaia ja myrsky!! Johan meitä alkaa tänne enemmänkin saapumaan. emoticon Ja hassua tosiaan, että teitä viime vuoden elokuisia on aika monta täällä! emoticon  Itekki tahtoisin kyllä sitte vaan äkkiä lisää muksuja, kunhan tämän ensimmäisen sais ensin terveenä maailmaan. emoticon   Onnea paljon kaikille uusille plussanneille!! emoticon
 
No onpas meitä viime elokuisten mammoja täällä!:)
Missä mun kaikki raskausoireet on?? Viimeksi tässä vaiheessa oli ihan sairaan huono olo.. oksetti, heikotti, närästi ja väsytti. Nyt ehkä korkeintaan vähän väsyttää.. Tietty olen nyt kotosalla pojan kanssa, kun viimeksi olin töissä, mutta kyllä tuo pojan hoitaminen aina välillä käy työstä!:) On sellasta sorttia ettei kovin hyvin viihdy yksin. Imetys mulla loppu jonkun pari viikkoa sitten, kun poika kieltäyty rinnasta - nyt on syykin aika selvä.. -, mutta poika vielä toistaiseksi kelpuuttaa rinnan aamuisin, että pitäisikö tuo jotenkin sitten ne oireet poissa?
 
Tänne sitten minäkinemoticon

Eli elokuisista olen tämä on 5 odotus,
edelliset lapset ovat 6 kk,tyttö 9v,tyttö18vtyttö ja 20v.poika.

Olen sen verran sekaisin että ei oikein tiedä
mitä pitäis vielä kertoa :)

Tää jää kyllä viimeiseksi, ikää on jo 38 ja kesällä tulee 39.emoticon
 
Ihanaa, meitä viime vuoden elokuisia todella on jo viisi täällä. :D
Hassua!
Gaia ei mullakaan ole oireita, väsymystä korkeintaan ja  vilunväristykset. Todella lievää pahoinvointia aamulla. Tästä se lähtee. Mullakin loppu imetys pari viikkoa sitten, olisiko tässä se  syy :)
 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

Aika jännä et elokuisista näin moni täällä.. :D

Voi teitä onnekkaita jolla ei oo pahoinvointia. Ittellä on tänää ollu melkone yökötys päällä, ja päätä särkee.. :/
 
Nyt muistuu mieleen tämä raskauden "ihanuus", imuroin tuossa ja tiskasin ja laitoin pyykkiä. Virtaa olisi ollut vaikka muille jakaa mutta nyt ku hommat on tehty, väsymys iski, päätä alko särkee ja hikoiluttaa.. Tuntuu että voisin nukkua huomisaamuun asti!
 
Kävin tänään lekurissa kättärillä,
ihan sen viimeraskauden virtsaummen takia.
Halusvat tutkia.
Rakkoon jää silti pissan jälkeen se 3 dl....
No sitten katottiin ne mitkä pitikin.

Kohdustakin löytyi paksuuntunutta limakalvoa ja jokin 1 mm piste.
Eli joku alkava siellä on :)

Myooma löytyi myös jonka ei pitäisi haitata raskautta koska oli noin 1,5 cm.

Hui hai..niin ja sanoi että nyt ois niinkuin 4+2..

Vattaa vähän särkeilee ja hikoilluttaa sekä samalla paleleekin.Pöh :)
 
Tosiaan meillä viime elokuun mammoilla on joku vaavibuumi päällä...eiku lisää ja liukuhihnallaemoticon ihanaa!!!!!!

Pahoinvointi kiusii täälläkin mutta vaihtelevasti, hetken se pysyy jopa poissa :D
Uskon että tää kotona olo on helpompaa alkuraskaudesta kun että joutuis töissä oleen.
Viime talvena kuopusta odotellessa töissä oli koko ajan vetämätön olo ja ykäolo pahensi vaan jaksamista.
Nyt tilanne siinä määrin eri kun saa nukkua esim. aamupäivällä päikkärit kun kuopus on unilla ja syödä sillon kun alkaa heikottaan emoticon
Lisäksi saa hypätä verkkareissa aamusta iltaa eikä vääntää päälle epämukavia työvaatteita emoticon

Mutta hajuaistin herkistymisen vuoksi kuopuksen kakkavaipat saa ykän kurkkuun, jääkaapilla käynti aiheuttaa vatsalaukun muljahduksia ja jopa pikkumiehen puklikin on enemmän  alkanut tuoksahtelemaan nekkuun.

Ajattelin neuvolan varata ens viikolla ja jänskättää vähän tippuuko meidän terkka tuolilta kun päräytän nää vaavi uutiset :)

Oletteko jo kertonut plussauutisista monelle vai pidättekö salaisuuden ekaan ultraan asti, vai kenties siihen asti että alkaa masu näkymään?
 
ginessa ihana että pääsit jo lääkärissä pyörähtämään ja hyviäkin uutisia oli tarjollaemoticon
mietin että pitäiskö varata aika varhaisraskauden ultraan...jotenkin tarvis saada varmistus että kaikki on kohillaan.
 
Takaisin
Top