En edes huomannut, että roobois olisi kiellettyjen listalla.
Tosin en ole sitä kyllä käyttänyt... Mä olen haudutellut pari kertaa pakuria ja inkivääriä flunssalääkkeeksi. Pakuristakaan ei ole mitään "varmaa tietoa" ja jos asioista kyselee viralliselta puolelta kaikkeen on vastaus "ei kannata, kun ei ole tutkittu" ja inkiväärihän on siellä kiellettyjen listalla.
Mä olen omalla vastuulla lääkinnyt itseäni niinkuin parhaaksi olen katsonut, esimerkiksi ennaltaehkäisevästi ja vastustuskykyä vahvistavasti flunssakautena. Täälläpäin riehui kamala influenssa, joka yhden kaverin kaatoi sänkyyn neljäksi viikkoa ja kuusi viikkoa yhteensä sairasti. Monia tuttuja oli kipeänä. Samoin on oksutautia liikkeellä, juuri tänä aamuna eskaritäti taas kertoi. Mun tytöt käy siis koulussa ja eskassa ja pöpöt kulkee sitä kautta kotiin. (Lasten vastustuskykyyn olen myös panostanut ja ollaan tosi vähällä sairastelulla selvitty.) Olen käyttänyt muutenkin keräämiäni yrttejä joiden tiedän olevan hyvästä. Tosin olen kouluttautunut yrttineuvojaksi ja vapaa aikana opiskelen niistä myös, että en ihan kevyellä mutu-tuntumalla yrttejä käytä.
Tää nyt menee vähän offtopiciksi mutta kerronpa silti. Toivottavasti rönsyily ei haittaa...
Pari viikkoa sitten neuvolan pissatesti näytti, että olisi lievästi tulehdusta. Terveydenhoitaja suositteli antibiootteja. Minä vaadin tarkempaa tutkimusta ja näyte lähetettiinkin vielä labraan. En todellakaan kevyin perustein antibiootteja söisi. Tiedän mitä ne tekee suolistolle ja tässä tapauksessa tulevan lapseni kehittyvälle suolistolle. Se olisi ollut katastrofi! Lääkäri vielä soitti perään, että kyllä ne antibiootit nyt tarvisi aloittaa! Viikonloppu oli tulossa. Terveydenhoitaja oli sanonut, että tulehdus ei ole suoraan vaaraksi sikiölle, mutta lisää keskenmenoriskiä. Jouduin omasta mielestäni aivan järkyttävään tilanteeseen. En tietenkään halunnut ottaa sellaista riskiä, että raskaus menee kesken! En myöskään halunnut vaikuttaa lapseni tulevaan terveyteen ottamalla antibiootteja. Antibiootit kun pilaavat luontaisen bakteerikannan ja kehittyvälle suolistolle tämä on varmasti kaikista vahingollisinta ja saattaa vaikuttaa lapsen koko elämään. (Tästä asiasta ei paljoa puhuta, mutta nykyään uutisoidaan enemmän esim
http://m.mtv.fi/lifestyle/hyvinvoin...ityisen-haitallista-alle-2-vuotiaille/5708864 )
Päädyin kuuntelemaan kehoani ja miltä minusta tuntuu. Tunnenko itseni niin sairaaksi, että tarvitsen antibiootteja? Onko olo huonontunut vai pysynyt samana viime päivinä? Mitä ennen vanhaa olisi tehty, kun lääkkeitä ei ollut saatavilla kuin leipää? Valitsin olla ottamatta kuuria ja aloitin lääkinnän luontaisin keinoin, samoin lepäsin paljon. Ajattelin, että jos tilani huononee ja tulen selkeästi kiepämmäksi, aloitan kuurin maanantaina. Siihen asti hoidan itse itseni. Alkuviikosta selvisi, että testi oli PUHDAS! Ja he ihan tosissaan tyrkyttivät sitä kuuria... Ymmärrän kyllä, että heidät on varmaan ohjeistettu niin tekemään, mutta SILTI! Mielestäni aivan liian kevyin perustein lääkitään ihmisiä nykyaikana. Lasten kovatulehduksiin ovat myös olleet aina ensimmäisenä kirjoittamassa kuuria. Ne ovat parantuneet kyllä ihan itsellään ja luonnonmukaisella lääkinnällä. Kerran yksi lääkäri kysyttäessä sanoikin "kyllähän ne voi mennä itsellään ohi". Ehkä mä jatkan tästä aiheesta omalla otsikollaan jossain...