Lisäravinteet ja lääkkeet

Mä syön vaan foolihappoa ja d vitamiinia niinä päivinä kun ei oikein paista aurinko/en ole ulkona paljoa :) tuota kalaöljyäkin pitäisi varmaan hommata..

Mulla on allergialääkkeenä Cetirizin. Saa käyttää ainakin imettäessä, mutta nyt aloin miettimään kuinka olikaan raskauden aikana... Muistaako joku?

Syön monivitamiinia, foolihappoa ja satunnaisesti maitohappobakteereja.

Ite syän myös, viime raskaudessa sain eri allergialääkkeet ja nyt soitin heti neuvolaan kun luulin että pitää taas vaihtaa. Nyt sanoi ett saa syödä :D eli näillä mennään. Tosin tuntuu et oireet pahenee kokoajan ja tarviis jotain vahvempia..

Mulle määräs äitipolilla lääkäri viime raskaudessa Cetirizinin mun maksalääkityksen rinnalle rauhoittamaan raskaushepatoosin aiheuttamaa kutinaa. Pahemmin en kyllä niitä syönyt kun se maksalääkitys helpotti oloa.

Mie en syö kun mamma vitamiineja ja sillon tällön d-tabletin otan, millon muistan :)

Multivitan raskaus ja imetys tuli just eilen hankittua. En oo mikään lisäravinteiden haalija koskaan ollut, mutta päätin ottaa varman päälle nyt, kun ei pelkästään minusta kyse. Panadolia ja Rennietä otan, jos on ihan ihan pakko.

Floradixia, vitamiiniliuos josta kasvissyöjäkin saa rautaa hyvin. Sitten foolihappo, d- ja b12 vitamiinitipat. B12 syön lisänä myös tuon kasvissyönnin takia, kalkkilisien suhteen olen vähän kriittinen vaikken maitoa juo...

Syön kalaöljyä, raskausvitamiineja ja selkärankareumaan Salazopyrin lääkkeitä aamuin illoin.

Foolihappo, d-vitamiini ja ihan normaali monivitamiini poretablettina koska se on kiva juoda aamulla ekana. Siitepölyallergiaan hain apteekista Loratadinia, jännä kun paketissa lukee "ei raskauden ja imetyksen aikana" mutta farmaseutti suositteli nimenomaan tuota ja tarkisti sen luokituksen vielä koneeltakin. Astmalääkettä menee tarvittaessa. :)

Oon kalalle voimakkaasti allerginen, omega3 tarttis varmaan syödä mutta pitää kysellä neuvolasta tarkemmin nuista. En nimittäin uskalla syödä ees nuita kalaöljyjä vaikkei ne välttämättä mitään aiheuttaiskaan mutta kai seki on joku itsesuojeluvaisto koska siinä lukee "kala" :grin:grin

Mä oon kalalle pahasti allerginen ja voin syödä kalaöljykapseleita.

Mä otan foolihappoa, d-vitamiinia ja sitten noita multivita omegalive raskaus kalaöljykapseleita :) Joudun päivittäin ottamaan myös allergialääkkeen (heinix) ja sillon tällön buventol avaavaa lääkettä.

Kuinka paljon otatte tuota omegaa? Mää juuri tänään hain raskaus ajalle tarkoitettuja kapseleita ja niissä lukee 1-2 kapselia...

Syöttekö siis foolihappoa vielä lisänä, vaikka on käytössä joku raskausvitamiini mikä sitä sisältää?

Syöttekö siis foolihappoa vielä lisänä, vaikka on käytössä joku raskausvitamiini mikä sitä sisältää?
Itse en ainakaan syö. Eiköhän sitä tule liikaa, jos syö tupla-annosta. Ellei sitten erillistä kehoitusta ole jostain syystä saanut syödä enemmän. Ainakin oma monivitamiini sisältää sitä jo 500 mikrogrammaa.

Multuvitan mama vitamiini, sisältää foolihappoa. Käytin sitä esikoisen aikaan raskauden ja imetyksen ajan :-) sama nyt

Mullakin käytössä semmoinen missä 500 mg foolihappoa. Ihmettelin että käyttääkö joku vielä sen lisänä foolihappoa :D

Mullakin käytössä semmoinen missä 500 mg foolihappoa. Ihmettelin että käyttääkö joku vielä sen lisänä foolihappoa :D
Joku tietty lääkitys/sairaus voi esim. olla syy ottaa isompaa annosta. Terkan kanssa käytiin noita läpi ekalla käynnillä.

Jos on aiemmin ollut hermostoputken sulkeutumishäiriö niin silloin määrärään (reseptillä) 3 - 5 mg eli noin 10-kertainen annos.

Takaisin