Lisäravinteet ja lääkkeet

Syysmorsian

Puuhakas puhuja
Jouluäidit 2020
Mitä kaikkia vitamiineja/hivenaineita syötte? Tässä ketjussa vois keskustella myös lääkkeistä, joita raskauden aikana saa syödä.

Tuolla toisessa ketjussa joku jo mainitsikin näin:

"Eli kaikki te ketä on jo alkanut närästämään niin suosittelen hakemaan Ranixal -nimistä (ranitidin 150mg) lääkettä siihen. Saa käyttää raskaana, sen varmistin lääkäriltä ja apteekista."
 
Mulla on allergialääkkeenä Cetirizin. Saa käyttää ainakin imettäessä, mutta nyt aloin miettimään kuinka olikaan raskauden aikana... Muistaako joku?

Syön monivitamiinia, foolihappoa ja satunnaisesti maitohappobakteereja.
 
Syön d-vitamiinia ja foolihappoa.

Mitään lääkkeitä en ole raskaus- tai imetysaikana syönyt, toivottavasti ei tule tarvetta jatkossakaan.
 
Mama vitskua ja kalkkia koska en juo maitoa :) mamavitskussa on tarpeeks foolihappoakin :)
 
Mäkin oon miettinyt mitä allergialääkkeitä raskaana saa vetää, kun mulla on tosi paha eläinallergia. Samoin mietin että saakohan astmapiippua käyttää raskauden aikana :D
 
Mie muistelen et jotain astma piippua sai, mutten muista et mitä, joku tais olla kielletty raskausaikana?
 
Mulla on allergialääkkeenä Cetirizin. Saa käyttää ainakin imettäessä, mutta nyt aloin miettimään kuinka olikaan raskauden aikana... Muistaako joku?

Syön monivitamiinia, foolihappoa ja satunnaisesti maitohappobakteereja.
Mulle sanottiin tästä, että saa käyttää jos on kova tarve, mutta luonnollisesti suositellaan välttelemään kaikkia "ylimääräisiä".
 
mulla on yleensä ihan hirveet närästykset ollu raskausaikana.. missä muodossa tuo Ranixal on?
Ainoa joka on yhtään auttanut oli sellainen valkoinen nestemäinen (järkyttävän makuinen) gavis... joku, en muista nimeä.
 
Gaviskonia on pureskeltavina tabletteinakin

Monia astmalääkkeitä saa ja pitääkin käyttää odotusaikana jos niitä on lääkäri määrännyt säännölliseen käyttöön. Olisi toivottavaa että astma olisi hyvässä hoitotasapainossa jo ennen odotusta. Ei suositeltaviakin löytyy esim. Montelukasti joka on tableteina...
 
Mä joudun aloittamaan pistämään itseeni Klexanea jo nyt.. rv 6+2. Mulla on ollut keuhkoveritulppa ja raskaus lisää riskiä. Klexanen pitäisi estää tukokset.
 
Mä syön Multivitan Mamaa. Sisältää 17 vitamiinia ja hivenainetta. Ennen raskautta söin foolihappoa pelkällään, mutta tämä sisältää myös sitä.

Lisänä otan vielä D-vitamiinia lisää kun tää sisältää sitä vain 10 mikrogrammaa
 
Mä syön multivitan raskaus ja imetys monivitamiineja, 4mg foolihappoa, D-vitamiinia, omega 3 kalaöljyä ja sinkkiä.
 
Mamavitamiinia, rennietä närästykseen
 
Mulla menee tuo multivitan mama ja D-vitamiini, nyt tosin Ar-ultraaja kehotti myös omegaa ottamaan, koska vaikuttaa lapsen kehitykseen kun tärkeitä juttuja muodostuu niin kovalla vauhdilla näin alussa. Tietääkö kukaan muuten, että saako noita kuntosali lisäravinteita miten käyttää raskaana? En siis tarkoita mitään tehonlisääjiä vaan tyyliin aminohappoja jne?
 
Minulla ladyvita mama jossa vitamiinit, foolihappo, D-vitamiini jne. Myös omega raskaus, kun ei tule kalaa tarpeeksi syötyä.
 
Mä syön raskaus&imetys,foolihappoa,maitohappobakteereja sekä vehnänalkiaöljyä(tätä syön ainakin rv 12 asti)
 
Mulla foolihappo, omega3 . D-vit ja just hain B6 pahoinvointiin jos auttais.. Onko jollai kokemusta b6 pahoinvoinnin rauhoittamiseen?
 
Mulla foolihappo, omega3 . D-vit ja just hain B6 pahoinvointiin jos auttais.. Onko jollai kokemusta b6 pahoinvoinnin rauhoittamiseen?

Enpäs ollu ajatellutkaan, ennen kuin nyt. Mulla tosiaan helpotti pahoinvointi noin viikkoa myöhemmin kun aloin popsimaan multivitan raskaus ja imetys vitamiineja. Siinä ainakin on 5mg B6...liekkö johtuu siitä tai jostain muusta, ken tietää...

Mutta joo sen lisäks omega3
 
Toisessa ketjussa oli puhetta A-vitamiinista ja omegoista yms. Tarkistin itsekin, kun syön Monivitamiinia, joka ei ole Mama-mallista niin siinä on A-vitamiinia 300 mikrogrammaa. Mutta tosiaan tuon määrän ei pitäisi haitata.
 
Takaisin
Top