Lisää lapsia?

Mulla on nyt sitten vauvakuume.. Oon jopa lämmenny ajatukselle että pikkukakkonen saisi ilmoittaa tulostaan vaikka jo ensi keväänä.. :D kun aluksi ajattelin että poika sais olla paljon vanhempi. Mutta kaikkeenhan ei voi vaikuttaa, katselin vaan niin lumoutuneena ystävien lapsia joilla vuosi ikäeroa ja olivat kuin paita ja peppu <3

Täällä kans ollaan puhuttu että kyllähän se toinenkin ois mukava,olis sitte leikkikaveri pikkusella myöhemmin :D en sitte vaan tiiä miten käytännössä, ei oo vieläkään menkat alkanu, mutta taitaa se olla mahollista niinkin, katsellaan miten käy :) toisin sanoen ei käytellä ehkäisyä mutta ei oteta ressiä asiasta :D tulee jos on tullakseen

Meillä sama meininki kun tylillä. Ei oo menkkoja kuulunut, mutta menkkamaisia oloja on ollut parina kuukautena. Kattellaan milloin kroppa on valmis uuteen kierrokseen ja uusi ihme ilmoittaa tulostaan.:)

Mun kroppa lähti nopeasti palautumaan ja menkat ois saanu olla pois pidempään kun vaivaiset 2kk.. Toista ei siis vielä yritetäkään, vaikka aina välillä kummasti kulkeutuu ajatuksiin :)

Te joilla on jo useampia lapsia, miten ootte tajunnu olevanne uudestaan raskaana? Mullakun ei ole vielä menkkoja kuulunut niin en tiiä mitä merkkejä tarkkailisin, varsinkin kun tämä eka raskauskin oli niin vähä oireinen. Oon nimittäin ollu välillä kuoleman väsynyt (vaikka yö olisi nukuttu hyvin), alavatsassa on ollut jo viikon verran omituisia kipuja/paineen tunnetta ja mahaa on turvottanut.Myöskin on tullut taas finnejä mulle että pojalle. Testiä en ole vielä tehnyt, kun ne on kuitenkin aika kalliita (pihi kun olen:wink) ja jotenkin en usko että olis muka onnistunut jo näin nopeasti kun imetyskin vielä menossa.

Oon pohdiskellut samaa kuin Torakka. Kertaalleen testin jo tehnytkin kun tuntemukset outoja. Menkkoja ei mullakaan vielä ole. Perhosia vatsassa pelkästä ajatuksesta. Hui, ihanaa ja jännittävää. Vähän pelottavaakin :D

Torakka, isoissa marketeissa myydään halpoja ja hyviä testejä, esim niitä rfsu:n. Kahden testiliuskan paketti maksaa muistaakseni n. 3€

Prismassa 2kpl paketti pregcheck liuskatestejä alle 3€ :) Ja jos oikeen pihi on ni niitä liuskoja voi kuulemma leikata puoliks ni saa neljä testiä kahen hinnalla :wink Mie oon nyt pari kertaa testannu varmuuden vuoks ku ei oo vielä kuukautiset alkanu synnytyksen jälkeen, meinasin kerran kuussa testata jos ei kuukautiset ala jossai vaiheessa, toinen lapsi kun sais jo tulla...

Torakka, kaikki nuo voi johtua siitä kun hormoonitasapaino vielä horjuu kun menkat ei ole alkanu. Näin oli mulla nyt tämän kakkosen jälkeen. Tein muutaman kerran jo testin ja kun oireet vain jatku niin kävin vyöhyketerapiassa ja kaikki hormonaaliset pisteet oli tosi kipeät! Viikko hoidon jälkeen alkoi menkat ja oireet ja tuntemukset hävisi.

Tosin ekan lapsen jälkeen samat oireet tarkoitti että olin raskaana :hilarious: Menkat oli ollu jo 3 kertaa ja tosi säännölliset enkä siltikään tajunnu olevani raskaana ennenkuin vkolla 7 :rolleyes:. Silloinkin tein testin vain 'varalta' kun olin lähdössä juhliin... :grin Ja juhliin lähdinkin autolla, pää pyörällä iloisesta uutisesta!

Oonki miettiny että ehkä kroppa alkaa normalisoitumaan ja kaikki johtuu siitä. En ole kauppaan ehtinyt kun ollaan pojan kanssa oltu remontti touhuissa vanhemmillani. Täytyy jossain välissä hakea testi ihan oman mielenrauhan takia ja tarvittaessa varata aika neuvolaan :wink

Jännittää että kuka ekana ilmoittaa olevansa raskaana :D kyllähän tässä kuume on itselläkin, kaikesta väsymyksestä huolimatta.

Käääk! Mulla ei ole kuukautiset edes vielä alkaneet ja joillain jo kasvaa uusi pieni nyytti massussa! Onneaonnea! <3

Itselläkin vauvakuume nostaa päätään kun lukee muilla olevan toisen jo tulossa :p Mutta koitan pitää moiset ajatukset pois mielestä vielä ja odotella, että neiti vähän kasvaa ja saa oma selkä huilata aivan jatkuvasta kantamisesta ennenkuin vatsaa alkaa kasvattaa jos se mies jo olisi positiivisemmalla mielellä toisesta lapsesta :rolleyes: Lisäksi kun tytöllä tulossa leikkaus sitten lokakuussa niin ajatuksissa on, että vaikka tytöstä ei ollut pahoinvointeja eikä yhtään mitään niin toisesta voi silti olla ja sitten on hankala itsellä hoitaa kuukauden tyttöä joka ei saa laittaa mitään suuhunsa eikä saa tuttia rauhoittumiseen jne..

Mutta onneksi miehen suusta on alkanut päästä jo positiivisempaan suuntaan kommentteja ja toivoa toisen yrityksestä tulevaisuudessa on kun alku oli niin hankala, että mies oli jyrkästi sitä mieltä ettei toista tule..

Oi, mulla meinaa nousta kyynel silmään kun luin Santran tekstin. Ja mä en oo itkeskelijä. Ihan vatsanpohjassa otti vaikkei edes tunneta. Onnea!! Iih, mäki haluun!

Tyttö syntyi tammikuussa, mutta nyt odotellaan uuden miehen kanssa uutta jo. :happy: Mies oisi halunnut raskaudenkeskeytyksen, varasin jo ajankin moiseen mutta sitten tyttöä nukutellessa ja sen menoa lattialla katsellessa tuli aina tosi huono omatunto. Varsinkin lääkärikäynnin jälkeen tuli tosi poissaoleva fiilis, joten sanoin miehelle ettei onnistu se abortti. Maaliskuussa siis saadaan neljäs meitä tänne. :p

Saa nähdä, kumpiko on totta: "siinä se toinen menee sivussa" vai "pienellä ikäerolla on vaikeaa". Luulen kyllä että nuokin riippuu ihan ihmisestä, miten hän ikäeron ja työntouhun lasten parissa kokee.

Mä ennen esikoista aattelin, että 2 lasta olis kiva, mutta nyt tuo vauva on ollut kyllä niin vaikea, että en toista vauva toistaiseksi haluaa. En kaipaa ollenkaan sitä pikkuvauvan aikaa. Ekat 3 kk koliikkivauvan kanssa sohvalla imettämässä. Nyt kun poika on jo 6 kk on huomattavasti helpomi, mutta silti vaikea, koska viihtyy vaan sylissä eikä nuku öisin.

Joskus silloin tällöin kun tyttö on oikein hankala ja on huono päivä niin itselläkin käy hetken mielessä ettei jaksa enää toista kun on ollut niin raskas alku, mutta se on aina sen parin sekunnin mielipide ja oikeasti kyllä haluaa sen toisenkin kun tytöstä on kuoriutunut tuollainen ilopilleri vaikka on niitä hankalia päiviä ja öitäkin.. Mutta koko ajan helpommaksi menee ja ajatuksessa on, että helpottuu entisestään tuon huudon suhteen kun tyttö oppii itse istumaan jne.. Kun se on nyt jo paljon helpottanut sen jälkeen kun oppi kierimään :) Loppujen lopuksi niin pieni aika ettei halua missata toista lasta sen vuoksi, ettei jaksa sitä näillä näkymin vajaata vuotta tällaista hankalaa aikaa..

Ja sekin kun itse ajattelee nyt niin, että jos toiselle tulisi samat ongelmat kuin tytöllä niin osaisi hoitaa ja tietää mitä tehdä.. Meille kun ei ketään osannut neuvoa eikä kertoa tuosta halkiosta mitään.. Itse ei jaksanut eikä ehtinyt hakemaan tietoa jota sitten olikin netti pullollaan kun oltiin itse koitettu kaikki mahdollinen ja turhaan yövytty monta yötä tyksissä ja maksettu itsemme kipeiksi yms.. Sama refluksin kanssa.. Koliikki ja hoitamaton refluksi on (ruma sana) yhdistelmä.. Siihen päälle vielä tappelut tyksin kanssa itse umpiväsyneenä valvomisesta kun ei vaan voi tehdä testejä ja aloittaa lääkitystä. Senkin tietäisi nyt toisen kanssa, eikä olisi yhtä hullua touhua kuin tytön kanssa oli.. Mutta jos ei koittaisi itselleen järkeistää asioita niin mielipide olisi kyllä tämän kaiken jälkeen ettei ikinä enää..

Takaisin