Lisää lapsia?

Hurjaa! Ja hienoa! Onnea!

Itsekin välillä miettii, et oishan se ihanaa saada pikkusisko tai -veli tuolle pojalle, mut rehellisesti sanottuna pelottaa, et miten pärjää, ku välillä rankkaa nytkin. Ja tukiverkon puute... :(

Kiitoskiitos, ihanalta tuntuu ja kiva ylläri ekalle isänpäivälle tulossa :) Saas nähä mitä mies sanoo kun ehdittiin jo päättää että siirretään vauvahaaveita joksikin aikaa mutta se olikin jo myöhäistä siinä vaiheessa :D

Mä kans avasin tänään testin mutta en sitten tehnyt sitä vielä! Kovasti halutaan kolmas :)

Sumppi, tsemppaavana sanana se, että meillä oli esikoisen kans tosi vaikeeta. Siis koska lasvettiin miehen kanssa vanhempina ja ihmisinä niin paljon. Elämä oli muuttunut melko radikaalisti ja silloin ei kans ollut tukiverkkoa ku muilla oli vielä opiskelu/bailuvaihde päällä. Tän toisen kanssa elämä on muuttunut taas. Me tiedetään mitä tehdään, miten tehdään. Hyväksytään erilaiset toimintatavat yms. Mä oon aika kontrolloiva ja mulle neuvolan täti sano ettå ymmärrä se, että lapsi näkee äitin toiminnan äitin toimintana ja isän toiminnan isän toimintana. Sille ne molemmat on normaaleja juttuja ja niiden ei kuulukaan mennä samalla kaavalla. Toinen käyttää pesuallasta ja kosteuspyyhettä. toinen pelkkää allasta. Toinen pukee eka sukat ja sit bodyn ja toinen toisin päin. Sama juttu on ruokailuissa tai leikeissä. Ei ne sen enämpää oikein tai väärin ole kummallakaan tyylillä.
Ton neuvolakäynnin jälkeen mulle avautu ihan uus maailma. Mies tekee erilailla monet asiat mutta tehköön. Meillä alko siinä asiassa selvä rauha talossa :D ja moni muukin asia on selvempää nyt.

Lisää vaan sit kun oma jaksaminen kestää! ;)

Kiva kun toisilla jo uusi elämän alku mahassa ja itsellä ei ole kuukautiset ees vielä alkaneet :hilarious:

Mä kans sumppi välillä pohdin sitä kun tukiverkko eli isovanhemmat suomen toisen puolen. Nykyisessä kaupungissa kuitenkin kaikki mun äitiystävät joista koen olevan henkistä tukea jota arvostan mahd hoitoapua enemmän. Vaikka mummolat täällä olisikin niin en usko että lapsia tulisi sinne vietyä hoitoon jotta itse saisi levätä. Tämä toki luonnekysymys, ite oon vaan tämmöinen minäitte tyyppi :). Nytkään en halua olla pojasta pitkään erossa :D

Nyt on kanssa ollut sellainen jakso ettei olla muuta tehty kuin tapeltu miehen kanssa kun en vaan jaksaisi pyörittää tätä arkea yhdenkään kanssa kun tuntuu, että liian moni asia jää omille harteille, joten toisen hankkimisen pahin into on itseltä laantunut vaikka sen toisen haluaakin.. Ei vain ehkä_juuri_nyt heti.. Muutossa pakatessa laittoi kyllä kaiken tytölle pieneksi tulleen jemmaan "seuraavaa varten".. Ja kiukustuin kun vanhemmat olivat pakanneet vaununkopan ja turvakaukalon jätesäkkiin ihan solmuun kun halusin ne itse siististi ja hyvin säilyväksi (seuraavaa varten :rolleyes:) laittaa jemmaan..
Vähän ristiriitaiset tunnelmat kun toisaalta haluaisi pienellä ikäerolla, mutta sitten taas ei vielä toista.. :confused:

Meilläkin tuo tukiverkosto vähissä.. Nyt muuton aikana tyttö ollut useampana päivänä omilla vanhemmillani hoidossa, mutta aika nihkeästi hoitoon ottavat muuten ja nytkin tuotiin syömään aina kotiin ja äidin syötettäväksi.. Ei siinä paljon muutettu rauhassa kun piti kellosta katsoa milloin pitää olla ruokaa lämmittämässä.. :confused: Tuttuja ei sitten olekaan joilla olisi pieniä lapsia eikä sitäkään kautta pääse mitenkään vaihtamaan kuulumisia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa ja muuton aikana ei täälläkään ehtinyt käydä lueskelemassa muiden tekstejä jotka aina auttaa kun "muillakin on sentään samanlaista" :grin Meni sitten hermo useampaan otteeseen.. :rolleyes: Mites NiBaBa ja Sumppi, vähän on nyt jäänyt nuo tapaamisten suunnitelmat.. :wink

No mä oon Mariel sitä täällä miettinyt,mutten ole viittinyt mitään kysellä edes, kun teillä oli se leikkaus ja sitten muutto nyt. Mutta ilmotelkaa Sumppa ja Mariel kun tuntuu siltä, että treffit ois mahdolliset! :)

Joo, treffataan vaan. Mulle käy melkee milloin vaan. :) Mitää kiinteentä menoo ei o, ku keskiviikkoisin. Miten vaan töiltä ja muutolta selviätte. :)

Mulla on täällä miehen vanhemmat, mut hekin viel työelämässä. Et hoitoapu arkisin on olematon. Onhan tietty mll yms., mut... :/
No, omalla painollaan nää asiat etenee. Eipä o tosiaan menkat alkanu viel täälläkään, et ei sitä toista vielä ees vois yrittää. :D

Meiltäkin nyt ohi leikkaukset, toipumiset ja muutot joten käy treffit milloin vain :)

Nyt menee kyllä ihan ohi ketjun aiheen mut olis kiva tollanen foorumilaisten tapaaminen mitä Turun suunnalla tossa sopivat, harmi kun ei tällä suunnalla asu ketää teistä tammikuisten äideistä :D

Takaisin