Limatulppa ja synnytys ?

Nopis

Jostain jotain jo tietävä
Rv 38+2 ja äsken vessa reissun yhteydessä huomasin että valkovuoto oli tosi paksuhkoa,joten voiko se olla limatulppa ? Tosin siinä ei ollut mitään veriviiruja :/ koko päivän on ollu menkkamaista särkyä mahassa ja maha toiminu ehkä vähän liiankin hyvin :D Malttamattomana odotan että vaan pääsis synnyttämään.. tosin ekat kunnon supistukset tuli jo rv 32 ja sen jälkeen ollu näitä satunnaisia menkkamaisia kipuja. Toivon mukaan tämä enteilis pian synnytystä! :) Viime neuvolakäynnillä vauva oli kuulemma "lähtövalmiina" tulemaan, ja rv 30 + eteenpäin kondunsuu on ollu pehmeä ja kiinni ja kanavaa ollu jäljel sen 2 cm. Entä teillä muilla? Oletteko kenties huomannu limatulpan irtoamista? :anyone
 
kyllä sitä limatulppaa on yritetty metsästää mut aika huonolla tuloksella just ton vaihtelevan valkkarin koostumuksen takia. :)
 
Joo,empä ennen oikeen kiinnittäny huomioo,mut torstaina neuvola,ni pääsee kyselee neuvolatädiltä kaikennäköstä :D viime yönä oliki niin jäätävät menkkamaiset kivut ettei meinannu unesta tulla mitään.
 
Mä kun kävin eilen neuvolassa, niin terkkari aika yksityiskohtasesti selitti miltä se limatulppa sitten näyttää. Jospa siis jaan kuulemani tänne :)

Eli limatulppa irtoaa siinä vaiheessa, kun kohdunkaulaa on jäljellä enää niin vähän, ettei limatulppa enää pysy siellä kohdunsuulla. Limatulppa irtoaa joko kokonaisena, tai vähitellen. Limatulppa on selkeästi paksumpaa kuin valkovuoto, ja on purkkamaisen venyvää/sitkeää. Seassa on rusehtavia tai punaisia veriviiruja. Joskus limatulpan irtoamista voi olla vaikea huomata, jos se vähitellen irtoavana sekoittuu valkovuotoon.
Ja kun limatulppa irtoaa, niin synnytyksen alkuun voi mennä helposti viikkokin aikaa, ellei enemmänkin. Toki joillakin alkaa aiemmin. Limatulppa voi myös irrota synnytyksen yhteydessä.
 
no kyllä se sit siellä varmaan vielä on..täytynee jatkaa bongailua,vaikka mun tuurilla se irtoo sit siellä synnytyksessä.
 
jos limatulppa irtoo vähitellen, onkoha kaikessa sii mikä tulee vähitellen nii välttämättä veriviiruja, vai voikoha se olla vaa paksumpaa valkosta venyvää vuotoa:Dtoivossa on hyvä elää:D
 
mä oon kuule julie00 miettiny ihan samaa,kun toi koostumus niin vaihtelee mut mitää viiruja en kyllä oo nähny. :confused005
 
voih... näköjää täytyy olettaa vaa et se olis jtn iha muuta vaa.. ei täl oo mikää kiire tulla pihalle:D en arvannukkaa että tää loppuaika olis iha tällasta :D vaikka on tää nii lyhyt aika :D
 
Mitä hyvänsä se vuoto on sitten ollukkin, niin ei kaikki todellakaan huomaa sen limatulpan irtoomista :) mäkin luulen, että kun esikoista olin synnyttämässä, että se tulppa tuli siinä samalla ulos kun lapsivedetkin. Mulla nimittäin puhkastiin kalvot synnytyssalissa, enkä ollu ennen synnytystä huomannu mitään, että se olis irronnu..
 
Minä kun tämän viimeisen sain, niin selvästi huomasin kun tulppa irtoili päivän mittaan, ei mitään veriviiruja ollut ollenkaan, vaan ihan semmoista paksua limaklönttiä, ja aamusta asti kun irtoili, niin laitokselle lähdettiin samana päivänä iltäpäivällä kolmen jälkeen :) Joten täällä se synnytys käynnistyi tulpan irtoamisella. Edellisistä raskauksista en tulppaa huomannut ollenkaan, mutta tällä kertaa se oli ihan selvä :)
 
Itsekkin just miettinyt et ei siinä välttämättä noita veriviiruja ole, ja jokaisella se on sitten niin yksilöllistä.. ehkä mä vaan kuvittelin sen sittenki vihdoinki irtoavan :D vielä täällä jatketaan samoilla menkkamaisilla säryillä. :/ joten toivon mukaan se lähtö nyt vihdoin ja viimein tulis muutaman päivän sisään.. joku tais mulle joskus sanoakkin,että ootappa vaan,ku ne viimiset viikot menee niiiiin hitaasti :P sairaalakassi on jo pakattu ( taisin pakata sen jo viikolla 25 :D ) ja sinne vähitellen lisänny kaiken näköstä. Olin jo viime neuvolakäynnillä niin innoissani,kun täti sano että olis valmiinansa siellä tulemaan. no..tulis nyt sitten vaan! :D
 
Täälläkin on jo pari viikkoa koko ajan kytätty ja bongailtu, mutta eipä ole selkeää limatulppaa näkyny :D kysyin omalta äidiltä muistaako hän että sellainen olisi ennen synnytystä irronnut, mutta ei ollut ainakaan huomannut :) hänellä synnytys alkanut säännöllisillä supistuksilla, ja kalvotkin puhkaistu vasta sairaalassa, jolloin vasta vedet menny. Menisiköhän sitten itsellä samaa kaavaa, se jää nähtäväksi :)
 
Meiän äitiltä on neljän lapsen kohal synnytys lähteny käyntiin samantien ku limatulppa on irronnu. Itellä esikon kohal irtos 6 päivää ennen ku muksu synty. Nyt täs raskaudes on limatulppaa tullu osissa. En oo vieläkää varma et onko jo kaikki tullu vai ei. Parina päivänä tuli veriviiruista paksua limaa, mut nyt ei enää moneen päivää yhtään mitään.
 
Mä koitan bongailla joka vessa reissun yhteydessä, mut ei mitään!! Mulla ei ole ollu koko raskauden aikana juuri mitään vuotoja, edes valkovuotoa... :P no, mutta eihän sen tarvi tarkoittaa mitään, limatulppa voi lähteä vasta synnyksessäkin!! :)
 
Mä kyttään kans vessareissuilla, jos limatulppa vaikka ilmaantuis.. Mutta ei, eipä oo näkyny..
Jotenki tosi turhauttavaa, kun ylimääräsessä kokoultrassa lääkäri veikkas syntyvän aikasemmin, kun laskettuna. Ja sitten viime neuvolassa terkkarikin rupes oleen samoilla linjoilla, mutta siltikään ei vielä mitään..
Joo tiedän, mulla olis laskettuun vielä reipas kaks viikkoo, että aikaakin vielä olis... Mutta kun ei jaksa odottaa, taatana! :D johan tässä on sieltä joulukuulta asti odoteltukin :D
 
Sama vika,et nyt on alkanu tää kyttäys.. veikkaampa et sitä ei ilmaannu lainkaan :D Itel olis se viikko ja 3 päivää..vähä turhauttavaa nää loppu ajat ku vaan odottelee ja odottelee.. tosin aika menny sinäänsä nopeesti :D no mut toivotaan ettei mee yliaikaseks. :)
 
Ohhoh just ku manasin ettei oo näkyny eikä kuulunu, niin tossa pyörittelin lantioo ensiks jumppapallol ja sit piti mennä pissille, niin ihmettelin aluks mitä sameeta lorisee pissan jälkeen, ja kun pyyhin ni sai kolme kertaa pyyhkästä runsasta limaista ja venyvää vuotoa!! :eek: vähänku raakaa kananmunanvalkuaista ois ollu. Ei kylläkään veriviiruja..
 
sehän kuulostais ihan siltä limatulpalta,tai ainaki osa siitä jos ei kaikkee.
 
Ja piti siis kirjoittaa että siinä jumppapalloa pyöritelles alko ensiks vihloo toosi paljon taas tonne kohdunsuulle, ja sit kun kävin vessaa ni tuli toi
 
Ohhoh, no se on varmaan just sitä limatulppaa.. Ainakin osa siitä, jos ei kokonaan tullu :)
 
Takaisin
Top