Liitoskipuja ja suppareita

Liitoskipuja tullut näin loppuraskauden myötä, vko 35 menossa. Pidempään ollut myös ajoittain voimakasta paineen tunnetta ja vihlovaa kipua häpyluun päällä etenkin ylös noustessa ja kävelemään lähtiessä. Alaselkä ollut kaikista kipein ja hankalin, sairasloman aihekkin. Harjoitussupistuksia on tullut vain muutamia, lähes huomaamattomia. Olen kuitenkin oireista huolimatta pystynyt jatkamaan rauhallisia kävelyitä noin tunnin mittaisia päivittäin.  Itse olen ollut jollain tapaa tosi tyytyväinen liitoskipuihin ja oireisiin, koska  uskon niiden edistävän kropan valmistautumista synnytykseen. Aikaisemmissa raskauksissa ei ollut minkäänlaisia tuntemuksia ja kun synnytykset alkoivat vkoilla 37 ja 38, ei paikat olleetkaan niin valmiita. Seurauksena hätäsektio ja imukuppisynnytys. Tämä ei tietysti tarkoita että oireettomille näin kävisi ja paikat ei olis valmiina, mille se vaan ajatuksena tuo rohkeutta tulevaa varten :)
 
Kait nämä mun kiristelyt sitten on supistuksia eikä vauvan kyljenkääntöä. Välillä on tuntunut kipuakin, mutta lähinnä tuntuu epämiellyttävälle. Viime yönä näin unta, että limatulppa irtosi, mutta uneksi se vaan jäi :D
 
Takaisin
Top