Liikunta

tottahan tuo...ainoa vaan että tuo on pennusta asti oppinut sen että remmilenkit on sama kuin työ...eli vaatis niitä joka ikinen päivä ja tylsistyy jo senkin takia...tuolla on niin hurja tuo miellyttämisen ja tekemisen halu. Nyt ei enää voida uidakaan kun meille tuli pissatulehdus tuolle, mutta sitä kyllä on tehty koko kesä.
 
Olen kyllä lukenut että pyöräillä voi ihan hyvin jos se vaan tuntuu hyvältä. Liikunnan ohjaajat on kieltäneet loppuraskaudesta kaikki vatsalihasliikkeet paitsi ne syvät vatsalihasliikkeet. Tehkää siis jotain muuta[:)]. Mut liikkua kannattaa jos ei kielletty lääkärissä ja liikunta pitää myös tuntua hyvälle. Liikunta ennen synnytystä nopeuttaa synnytyksestä toipumista.

Mä olin tänään liian pitkällä kävely lenkillä ja nyt on joka paikka kipiä. auts.... Huomenna viisaampana lyhyempi lenkki.
 
heippa kaikki ahkerat neidot! :)

kiva kuulla etta suurimmalla osalla on viela liikunta maistunut :) ma kavelin kovasti paivittain siihen asti kun piti palata kuun vaihteessa toihin ja muuttaa samaan syssyyn, ei ole ollut yhtaan energiaa kayda kavelyilla enaa. kotiin paastya viiden ja kuuden valilla istun hetken alas, sitten ruuanlaitto, iltaruoka, pyykinpesua ja vahan siivoilua (eli pikkuhiljaa yritan laittaa kamoja paikoilleen) ja sitten kymmenelta olen jo niin naatti etta petiin paasen usein jo ennen kymmenta. aamulla ylos seitsemalta ja toihin AUTOLLA, liian pitka matka kavella.
Tanaan illalla kaytiin kavelylla pitkasta aikaa ja tuntui hyvalta. pitaa nyt koittaa jaksaa kayda iltaisin vaikka kuinka vasyttaisi.

synnytyksen jalkeen olen suunnitellut joogan aloittamista, on vaan hiukka tyyrista taalla, kun on tottunut "tyovaenopisto" hintaisiin liikuntajuttuihin suomessa. ja budoseurojen hintoihin :) no, kylla kai se sen vaartti on, saastetaan sitten jostain muusta!

liikkumisen iloa kaikille!
maaru[:)]
 
Hei,

Taidan olla todella onnekas, kun pystyn liikkumaan vielä melko hyvin.
Mulla on ollut koko aikuisiän painoa sen verran reippaasti, että lajit on valikoituneet vähän sen mukaan. Kunto on siis hyvä, mutta niin on ruokahalukin ;)
Oon harrastanut työväenopiston kuntojumppaa talven ja se jatkui sitten toukokuulle asti. Uimassa ja vesijuoksemassa olen käynyt myös ahkerasti. Talven ja kevään kävin myös hydrobicissä 1-2krt/vko.
Lenkillä kävin kesään asti ja sitten alkoi kesätyöt: Ulkohommia, siivoamista... tulee hyötyliikuntaa. Poljen töihin 20min suuntaansa. Sain isäni ostamaan minulle syntymäpäivälahjaksi mukavan 3-v mummopyörän. Sillä on ollut hyvä ajaa. Ehdottomasti mulle helpompi liikkua pyörällä, kuin kävellä tai hikoilla julkisissa.
Syyskuussa alkaa äitiysloma ja olen ilmoittautunut mammajoogaan. Odotan sitä pienellä jännityksellä. Venymisen suhteen ei ole ongelmia, mutta lähinnä ne hengitysharjoitukset... Aiemmin ei ole oikein mennyt jakeluun. Nyt ajattelin että synnytyksen takia haluaisin ne oppia.

Mulla on tarrakiinnitteinen Anita tukivyö, sekä Anitan lycratukialkkarit (laitetaan tavallisten päälle). Tänään oli eka tarpeeksi viileä päivä, että pystyin laittamaan lycrapökät jalkaan. Tuntui kyllä mukavilta töitä tehdessä.

Suosittelen tota vesijuoksua. Vyö vaan tissien alta kiinni, niin hyvin pystyy menemään. Ei tule hyppyjä, eikä tärinää ja on suht edullistakin. Tietysti matkat hallille (kaupungin ulkopuolella) ja oman vyön jos joutuu ostamaan. No, kannattaa se silti jos kevyttä lajia etsii. Ei tarvitse osata niin hyvin uidakkaan.
 
Mä olen kanssa pohtinut tota synnytyksen jälkeistä liikuntaa. Haluaisin kovasti aloittaa pian mutta en haluais rikkoa paikkojani. Mua siis odottaa sektio ja sen vuoksi en edes tiedä milloin saa alkaa liikkua. Uimaan en voi mennä niin kauan kuin imetän. Olen molemmista kärsinyt pahoja rintatulehduksia ja silloin lääkäri kielsi sen multa ehdottomasti koska lisää tulehdus riskiä, kun mulla on aina vähän nännit haavaumilla. Ja kylmyys tietty kans lisää tulehdus riskiä. No aika näyttää miten pian sitä edes jaksaa.
 
Mä liikuin alkuraskauden ajan melko säännöllisesti. Kävin salilla, jumpassa tai
zumbassa 2-3 kertaa viikossa ja päivittäin koirien kanssa kävelyllä kerran tai kaksi.

Päätin kuitenkin irtisanoa salikorttini kesäkuun loppuun, koska en ois heinäkuussa
lomien aikaan salille ehtinyt (en ollut juuri kotona) ja en tiennyt kykenenkö sinne
enää elokuussa. 70 euroa kuussa on kuitenkin paljon rahaa...

Nyt siis lähinnä kävelyä koirien kanssa. Kovin pitkiä lenkkejä en kyllä jaksa enää
tehdä. Alkaa ikävästi painaa tuolla alapäässä. Supistuksilta olen onneksi välttynyt.


Olisin halunnut nyt syksyllä mennä mammajoogaan, mutta Vantaan työväenopistossa
(vai mikä ikinä onkaan) ei ollut sellaista tarjolla. Eilen yritin etsiä netistä paikkoja jotka
järjestäisi mammajoogaa pääkaupunkiseudulla, mutta en löytänyt mitään sopivaa.
Helsingin keskustasta löytyi pari paikkaa, mutta mieluummin menisin johonkin Espooseen
tai Vantaalle, jonne pääsis autolla. Keskustassa kun parkkikset on kiven alla ja kalliita. Eikä
ehkä jaksais julkisilla raahautua. Menee ihan liikaa aikaa...

Osaisko kukaan siis vinkata missä PK-seudulla ois mammajoogaa tarjolla?
 
No nyt kyllä loppui toistaiseksi mun liikunnat. Koko lantionseutu on ihan julmetun kipeä. Kipu vaan laajenee. tämä nyt on kai sitä, että paikat venyy ja paukkuu valmistuen synnytykseen. Takalantion kipuna alkoi, nyt on sitten myös edessä ja häpyluut ihan hellinä. Jalat turvoksissa jälleen - sirot kuin norsun nilkat. Oikein hirvittää, että 6 viikkoa vielä. Voin unohtaa lenkit koiran kanssa. Kävelen kuin ankka ja mitään äkkiliikkeitä ei voi edes kuvitella.
 
Mä meen joogaan Kamppiin.
Jos Itikseen vaikka saisi auton,
niin sitä pääsisi yhtä nopsaan metrolla keskustaan kuin autollakin.
En tunne valitettavasti Vantaan tai Espoon paikkoja.
 
Pääsin jonotuspaikalta mammajoogaan, joka pidetään Pitäjänmäessä. Jee [:D]
Siihen kuitenkin hurauttaa vartissa autolla meiltä. Torstaina alkaa. Aika kallista
lystiä kyllä, mutta onneksi sen voi maksaa liikuntaseteleillä joita on hieman
kertynyt... Tänne siis menossa: Mammajooga
 
Mäkin maanantaina mammayogaan kun se taas jatkuu kesätauolta![:)]
 
Takaisin
Top