SenjoraG
Vauhtiin päässyt keskustelija
Mä harrastan seinä- ja kalliokiipeilyä sekä HIT (high intensity training) treenejä. En ole lopettanut harrastuksiani sen jälkeen kuin tuli plussaa testille. Tietenkin treenin taso on laskenut aika ajoittain hieman kun hengästyn eri tavalla, mutta suhteellisen normaalisti olen pystynyt liikkumaan. Nyt olen 14 viikolla raskaana ja toivon kyllä pystyväni jatkavan kiipeilyä ihan loppu metreille. Täytyy vain siirtyä kokokeho valjaisiin ja pysytellä ainoastaan ylä-köysikiipeilyssä. HIT treenissä, jotka ovat vain 10-15 min treenejä, katson että annan hengityksen palautua jos tuntuu että hengästyn liikaa.
Itse en usko niinkään niihin sykerajoihin. Ne sopivat mielestäni hyviksi viiterajoiksi heille jotka eivät ehkä paljon liikuntaa harrasta.Mutta jos on kova urheilija ennen raskautta voi olla kova urheilja raskaana. Sitä pitää vain osta lukea ja kuunnella omaa kehoansa. Keho on mahtava muokkautumaan ja tottumaan erilaisiin tilanteisiin. Raskaushan on yksilöllinen asia ja jokainen kokee kehon muutokset eri tavalla.
Minä ainakin suosittelen liikkua paljon mutta ei ehkä aloittaa mitään uusia urheilulajeja raskaana, koska keho ei ole tottunut niihin ja voi tapahtua vahinkoja.
Itse en usko niinkään niihin sykerajoihin. Ne sopivat mielestäni hyviksi viiterajoiksi heille jotka eivät ehkä paljon liikuntaa harrasta.Mutta jos on kova urheilija ennen raskautta voi olla kova urheilja raskaana. Sitä pitää vain osta lukea ja kuunnella omaa kehoansa. Keho on mahtava muokkautumaan ja tottumaan erilaisiin tilanteisiin. Raskaushan on yksilöllinen asia ja jokainen kokee kehon muutokset eri tavalla.
Minä ainakin suosittelen liikkua paljon mutta ei ehkä aloittaa mitään uusia urheilulajeja raskaana, koska keho ei ole tottunut niihin ja voi tapahtua vahinkoja.
Muokattu viimeksi: