Liikunta raskauden aikana

Keskustelun 'Heinäkuiset 2020' aloitti Nannnskeli, 18 marras 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Fuji Naimisissa foorumin kanssa Heinä-äidit 2020

    Onpa muuten itsellekin vaikeaa noi syvät vatsalihakset. Ei vaan pysty enää. Mullahan ei jääny erkaumaa esikoisesta (tarkistettiin hierojalla tuossa melkein vuosi sitten) mutta nyt taas alkaa olla vaikeuksia. No synnytyksen jälkeen sitten taas tekee syviä vatsalihaksia oikein urakalla :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  2. KyyNaama Peruskäyttäjä Heinä-äidit 2020

    Itse olen tuota tuskaillut kun mulla on aika dominoivat noi vatsalihakset ja joskus selkäkipujen takia treenasin erikseen syviä fyssarin ohjeilla, koska ongelma oli raskaiden painojen kanssa pelatessa, että juurikin syvät vatsalihakset ei pelitä kunnolla mukana ja sitten kipeytyi selkä kun ei pysynyt koko paketti kasassa. Nyt tuntuu ettei niitä syviä enää löydä kun ollut liikkuminenkim vähemmällä :meh:
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  3. mangustimamma Naimisissa foorumin kanssa Heinä-äidit 2020 Lokamammat 2018 Joulumammat 2016

    Mullakaan ei ole ollut kummankaan jälkeen juurikaan erkaumaa ja se vähäkin on parantunut nopeasti, mutta tokan raskauden jälkeen vatsa jäi sellaiseksi kammottavaksi rasvasäkiksi ja ajattelin että syvien vatsalihasten hyvä kunto voisi auttaa. Siksi olen yrittänyt muistaa treenailla myös raskauksien jälkeen. Tosin lähinnä se on tosiaan sellainen roikkuva rasva-ihomakkara, johon ei taida auttaa kuin puukko. :shifty:
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  4. mangustimamma Naimisissa foorumin kanssa Heinä-äidit 2020 Lokamammat 2018 Joulumammat 2016

    Sen verran muuten tajusin yksi päivä, että supistalut rappusissa on toistaiseksi puuttuneet. Aiemmissa raskauksissa alkaneet tosi aikaisin, ei pystynyt kävelemään yli yhtä porrasväliä putkeen. Nyt olen aamuisin ottanut tavoitteeksi ravata 5 kertaa sisäportaat ylös alas, koska muu liikunta niin vähissä. Toki lisäksi pyrin hyötyliikkumaan ja jumppaamaan illalla telkun ääressä, mutta tuo on sellainen minimin minimi. Yksi aamu vasta tajusin, että enhän mä ole aiemmissa raskauksissa päässyt tokalla kolmanneksella kahta kerrosväliä edes lyllertäen - puhumattakaan siitä, että viisi kerrosta menisi puolijuoksua. :wideyed:
    • Tykkää Tykkää x 4
  5. Musmus Aloittelija

    Toi, että on paremmassa kunnossa, kun edellisessä raskaudessa, saa kyllä hyvälle tuulelle :joyful:

    Mä hiihdin toissapäivänä 12km, josta osan kiskoin esikoista ahkiossa. Ahkio oli vähän liikaa, mutta muuten hiihto suju yllättävän kevyesti. Kannattaa kokeilla, jos on kelit kohdallaan.

    Nyt kuulostelen, joko olis lihakset palautunu. Vois mennä uudestaan :grin
    • Tykkää Tykkää x 5
  6. Suklaapehmis Tuttu foorumilla Heinä-äidit 2020 Helmimammat 2017

    Oon nyt käyny semmosilla viiden kilometrin kävelylenkeillä kerran viikossa, suht reipasta tahtia, sen jälkeisenä päivänä tuntuu aina tuolla alakerrassa vähän jännältä, ei nyt kipua mut jotain sen tapausta. Liekö vauva sit painanut sinne kävellessä. Mut kiva fiilis aina tulee, kun saa itsensä liikkeelle.:) Hiihtämistä ei taida enää täällä etelä-suomessa pystyä harrastamaan.:grin
    • Tykkää Tykkää x 4
  7. KyyNaama Peruskäyttäjä Heinä-äidit 2020

    Mä oon huomannu kans, et itsellä tuntuu alavatsa jotenkin aralta seuraavana päivänä, jos on vähän enemmän rehkinyt. Ja vaikka neuvolassa sanottiin, että kannattaa kyllä liikkua, se auttaa kipuihin, niin itsellä kyllä tuntuu että se on päinvastoin. Lonkat, selkä jne kolottaa vähäisimmästäkin rasituksesta.
    Kahden viikon päästä matkaan vanhempien kanssa mökille ja siellä pääsee hiihtämään!:Heartpink
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  8. Heispanen Peruskäyttäjä Heinä-äidit 2020

    Musta tuntuu, et tää on itellä ihan päivästä kii: joskus kunnon jalkatreeni tuntuu super hyvältä, ja siltä, et tätä kroppa just kaipas mut sit joinain päivinä taas alkaa pieniki rasitus supistamaan :D
    • Tykkää Tykkää x 2
  9. KyyNaama Peruskäyttäjä Heinä-äidit 2020

    Mulla on tää viikko mennyt nyt hyvin liikkumisen kannalta, viime viikko vielä flunssan parantelua ja se tais alkaa jo edellisviikolla. Nyt siis jaksanut hyvin hiihtää kymmenisen kilsaa joka päivä ja vähän muutakin ulkona touhuillu. Tänään alko joku kilometri ennen mökkiä tuntua mahassa tosi ikävälle ja myös alaselkä alko kolottaa ja tuli olo, että hitto mä en vaan jaksa enkä pysty:grin Sitten sohvalle hetkeksi pötköttämään ja olo oli muutaman minuutin päästä ihan ookoo. Ja sitten vähän myöhemmin hain puita sisälle ja se tuntui ihan valtavalta suoritukselta, hengästyin pelkästään siitä puiden koriin pinoamisesta, olin vaan, että ei oo tottakaan :laughing002
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. Viuhtiliini Tuttu foorumilla Heinä-äidit 2020

    Mä pyrin käymään 1-3 kertaa viikossa kävelylenkillä, mutta nyt liitoskivut ovat alkaneet vaivata sen verran paljon, että vauhti ei ole päätä huimaava. Lisäksi käyn joogassa 1 kerta/vko. Kasvava vatsa aiheuttaa siinä vähän haasteita, mutta onneksi ohjaajat antavat asentovaihtoehtoja.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  11. KyyNaama Peruskäyttäjä Heinä-äidit 2020

    Mun on pitänyt mennä joogaan, mutta en oo saanut aikaseksi, mikä siinä on niin vaikeeta. En siis oo ikinä edes koittanut :grin
    • Tykkää Tykkää x 2
  12. Ketunpoika Aloittelija

    Töissä on niin raskasta että ei tuu kyllä lisäksi lenkkeiltyä. Paitsi sit kun on vapaata niin oon yrittänyt käydä kävelyllä.
    • Tykkää Tykkää x 2

Jaa tämä sivu