Liikunta ja urheilu

Erkauma! Asia, josta kukaan ei ikinä maininnut mulle puolikkaalla sanallakaan kahden ekan kohdalla. Ja tokan jälkeen naureskeltiinkin miehen kanssa, että kylläpä vatsa näyttää hassulta suoraan makuulta ylösnoustessani, ihan kuin siellä vieläkin olisi vauva puskemassa peppuaan näkyviin.
Vasta kuopuksen ollessa kolmen vuoden ikäinen, kuulin mokomalla vaivalla olevan nimikin. Ja että sille ois voinut tehdäkin jotain. Tossa se kuitenkin pullistelee edelleen, mut nyt oon sentään yrittänyt muistaa nousta esim. sängystä kyljen kautta kiertäen. En tiedä, voiko tuo enää edes palautua, vai onko ainoa ratkaisu kirurgin veitsen alle uskaltautuminen...

Ensin kokeillaan fysioterapian kautta, vasta sitten on mahdollista päästä kirurgin pakeille jos on jatkuvia kipuja ja selkeä haitta. Aika huonosti tunnettu alue, mutta ei kyllä sitä leikkausta haluais kun on mun kaveri sen kokenut! Aivan järkkyä! Suosittelen etsimään raskauden jälkeen sellaisen äitiysfysioterapeutin, jolla on käytössä ultra. Sillä saa tarkimman kuvan, että mikä siellä on vinossa. Mulla oli mm. ongelmana se, että jännitin lantionpohjaa väärään suuntaan ja vatsalihakset erkaantuivat entisestään kun niitä jännitin. Näitä ei käsikopelolla huomaa.
 
Takaisin
Top