Liikunta/ harrastukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iLa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kysyin erikseen neuvolassa vatsalihasten tekemisestä ja neuvolantäti sanoi ettei ole koskaan kuullutkaan ettei niitä saisi tehdä..Tarkisti asiaa vielä jostain oppaastakin :bookworm:

Olen nyt kerran viikkoon käynyt spinningissä ja siinähän sykkeet nousee kyllä ajoittain korkealle, mutta laskevat myös aika nopeasti. Tässäkin käytän maalaisjärkeä: jatkan tätä niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Vieressä pyöräili kolmen lapsen äiti, joka oli parin lapsen kohdalla spinnaillut ihan loppuun asti, ja se tuntui rohkaisevalta. Ohjaaja ei myöskään sanonut, ettei vatsoja saisi tehdä, vaan sanoi, että synnytyksen ja toipumisen kannalta on hyvä, että vatsalihakset ovat kunnossa. Tiedä nyt sitten, ketä tässä pitäisi uskoa. Taidan uskoa omaan olooni.

Mä en oo kyllä jaksanut treenata yhtään raskausaikana.. välillä oon väkisin yrittänyt, mutta enimmäkseen vaan ärsyttää sitten se kun ei jaksa mitään entiseen malliin. Ennen raskautta juoksin ja harrastin crossfittiä. Nyt on ollu suunnitteilla joogan aloittaminen, mut en oo vielä saanut aikaiseksi.

Apua, torstaina pitäis jaksaa ekaan mammajoogaan! Toivon lähinnä, että selviän reissusta hengissä, enkä oksenna joogamatolle. Toistaseks koiralenkit ainoa liikunta.

Mä oon säännöllisesti käyny ratsastamassa sen kaks kertaa viikossa ja aion jatkaa koko syyskauden loppuun ja ehkä vielä hetken tammikuussakin vaikka housut ei mee enää kiinni. Mulle toi ratsastus on nii henki ja elämä et vaikka kuinka on väsyttänyt ja ollut huono olo niin aina oon menny. Sit oon ottanu vähän iisimmin jos on tarvinnut, ja onneksi olen mennyt koska joka kerta tunnin jälkeen kuitenkin niin hyvä olo. Viimeset kisani kävin viime viikonloppuna ja esteille en varmaan kuitenkaan enää viitti. Nyt siis viikolla 16.

Muuta mä en sit oo jaksanukkaa tehdä töiden lisäks, jäätävää pahoinvointia ollut alusta asti. Uimaan menosta vähän haaveilin ja sitä käyn sitten varmaan kokeilemassa jossain vaiheessa.

Kuinka moni käy kuntosalilla? Onko kellään vinkata jotakin sellaista kuntosaliohjelmaa mitä uskaltaisi turvallisesti tehdä?

Kuinka moni käy kuntosalilla? Onko kellään vinkata jotakin sellaista kuntosaliohjelmaa mitä uskaltaisi turvallisesti tehdä?

Kaisa Jaakkolan Reipas, rakas raskaus -kirjassa oli kuntosaliohjelmia raskaana oleville. Muistaakseni oli eri ohjelmia raskauden eri vaiheisiin.

Mä teen ihan normaalisti ylävartaloa ja alavartalossa sellasia liikkeitä mitkä tuntuu hyvältä. Esim. pystypunnerrus, hauis, ojentaja, vipunosto, selkää taljassa, rintaa penkissä, mave suorinjaloin, askelkyykky, etu-ja takareisi laitteessa. Painoa vähemmän, pitempiä sarjoja.

Takaisin