Liikunta/ harrastukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iLa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jonnaliini, punnerrukset kannattaa toisesta kolmanneksesta eteenpäin tehdä seinää vasten, ettei syvät vatsalihakset joudu liian koville, mutta kyykkyjä ja leuanvetoja voi varmaan tehdä niin kauan kuin jaksaa :)

Mua harmittaa jos en saa tehtyä yhtään vatsa ja selkälihaksia. Mä pysyn kunnossa niitä tekemällä että miten käy työnteon jos ne jää väliin. :confused005

mimosa32, vinoja vatsalihaksia voi treenata ekan kolmanneksen ajan, selkää saa treenata loppuun asti, kunhan vatsaan ei kohdistu painetta. Hyvä tapa on olla kontallaan lattilla ja vuorotellen nostaa pitoon vastakkaista jalkaa ja kättä.

Ratsastaja täälläkin, pari-kolme kertaa viikossa tähän asti ratsastellut. Hevonen on itse kouluttamani ja tuttu nuorikosta alkaen ja tällä tutulla hevosella ainakin normaalisti ratsastelen niin kauan kuin mukavalta tuntuu. Esteitä olen vielä hypännyt entiseen malliin, parit kisat ajattelin vielä tässä kuussa käydä ja valmentautua normaalisti. Esteet ajattelin kuiten jättää pois varmaan näiden parien kilpailujen jälkeen ja tehdä sitten sileällä töitä ja muutenkin välttää turhia riskejä. Olen varsin hoikka ja nyt turvotusta alkanut tulla joten ratsastushousut täytyy varmaan pian jättää vetskarista auki, ne taitavat ensimmäisenä rajoittaa...
Uimassa olen käynyt myös talvisin, varmaan kun ratsastusta alan vähentää pyrin sitten ottamaan uintia tilalle.

Miulla ob aunnuntaina ensimmäiset estekisat! Vähän jännittää :) tuttu järjestää harjoitus kilpailut niin on "pakko osallistua" ja kun ei ole aikaisemmin kokeillu niin saa nähä miten käy :)

Miulla ob aunnuntaina ensimmäiset estekisat! Vähän jännittää :) tuttu järjestää harjoitus kilpailut niin on "pakko osallistua" ja kun ei ole aikaisemmin kokeillu niin saa nähä miten käy :)

Tsemppiä iLa debyyttiin, hyvin se menee! Iloisella mielellä rataharjoitusta tekemään. :) Täällä myös lauantaina kotitallin harjoituskisat, vähän hauskanpitoa "ponille" luvassa.

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Mie vaihdon (onneksi) just jääkiekon tälle kaudelle ringetteen ja sitä ajattelin nyt ainakin kokeilla pelata pari-kolme ekaa kuukautta. Kyseessä on kuitenki vaan harrasteporukka ja saan mennä oman voinnin mukaan. Vähän kyllä jäällä ollessa pelottaa, että kaatuu tai saa iskuja, mutta ringetessähän on vartalokontakti kielletty ja muutenkin voi ite sit pelata esim. hyökkääjänä niin ei oo ihan tulilinjalla. Mulla eka raskaus nyt, joten oon vähän kysymysmerkkinä sen kanssa, että mitä kaikkea uskaltaa tehdä.... Niin ja pahoinvointi ihan järkyttävää melkein koko ajan, joten se saattaa rajottaa kans.

Ja muuten käyn siis lenkkeilemässä ja töihin kävelen n. kilometrin lähimmältä bussipysäkiltä. Muutenkin tykkään samoilla metsässä ja luonnossa ylipäänsä.

Mulla on jonkunmoinen ongelma tuo liikkuminen nykyään. Muutin keväällä toiselle paikkakunnalle miehen luo ja sen myötä irtisanoin salijäsenyyden enkä vielä täällä ehtinyt ottaa uutta.
Kävin joogassa ennen kesälomia ja nyt haluaisin jatkaa, mutta siitäkin olen kuullut varoitettavan, että voi mennä kesken. Liittyneekö just vastalihasten liian kovaan treeniin vai johonki asanoihin, en tiedä. Mutta johonkin leppoiseen mammajoogaan ajattelin mennä syksymmällä ja toivon mukaan jatkaa niin pitkään kuin mahdollista. Salilla en ole käynyt sitten helmikuun, joten en nyt uskalla aloittaa sitä uudelleen.
Tietysti koiran kanssa tulee lenkkeiltyä päivittäin, joten jotain tulee edes tehtyä ja eilen kävin 50 min pyörälenkillä kun oli ihana sää ja yritin saada turvotusta laskemaan. Oon järkyttävän turvonnut keskivartalosta, tuntuu että pyöräily auttoi tälle päivälle, on hiukan normaalimpi olo.
Oon entinen kilpauimari, joten se vois luonnistua, pitänee aloittaa taas treenaaminen tai jonkinmoinen lilluminen ainaski, hallikin on tossa vieressä. Sehän on hyvä treeni koko vartalolle. Eniten lähtöä hallille estää kehtaaminen - oon nykyään ylipainonen ja ennen raskautta tänä vuonna on tullu 8 kiloa lisää/liikaa. Eli toiveena tsempata nyt ja pitää paino kurissa, kuolen jos tulee +30 mitä täällä olen lueskellu. Alotin ruokavaliorempan elokuun alussa ja nyt selvis tää raskaus niin sitä suuremmalla syyllä nyt kiinnitän huomiota mitä suuhun menee. Oon ikuinen sokerihiiri, mutta nyt kaikeks onneks tekee lähinnä mieli suolasta kunnon ruokaa ja raikkaita salaatteja ja hedelmiä vaikkei pahaa oloa ole tai muutakaan kuvotusta.

LaFuturaMama, mun liikkumiseni edellisen raskauden aikana rajoittui juurikin joogaan ja uintiin, mulle tuli painoa 7 kg, joista jokainen lähti neljässä viikossa synnytyksestä. Mulla oli ennestään yli 15 kg ylipainoa, ja raskauskilojen myötä lähti vielä toiset 7 kg omaakin massaa. Painonnousu riippuu hyvin paljon siitä, miten syö ja mitä syö. Jos heittää heti kättelyssä hanskat tiskiin ja ajattelee, että syön mitä huvittaa ja murehdin kiloja myöhemmin, niin tietysti niitä tulee enemmän, kuin jos koko odotuksen ajan pitää itsestään hyvää huolta ja syö fiksusti. En sano, etteikö paino silti saattaisi nousta reilustikin, raskausmyrkytys, raskausdiabetes ja ties mitkä tekijät saattaa sitä nostaa, mutta kyllä itse pystyy vaikuttamaan asiaan paljon. Varsinaista painon pudotusta ei raskausaikana saa tehdä, mutta varsinkin meidän ylipainoisten on viisasta pitää painonnousu kurissa käytettävissä olevin keinoin.

Tavallisen joogan pitäisi olla turvallista ensimmäisen kolmanneksen ajan, varsinkin, jos kertoo tilastaan ohjaajalle, niin että ohjaaja osaa neuvoa, jos jotain liikettä ei kannata tehdä. Raskausjooga oli ihan mahtavaa. Uinti on turvallista niin kauan kuin kohdunkaula pysyy kiinni, eli ensimmäistä odottavilla yleensä ihan viime metreille asti.

Mites muilla sujunut liikuntaharrastusten kanssa? Olen välttynyt pahimmalta pahoinvoinnilta ja pystynyt ratsastelemaan ihan normaaliin malliin. Estetreenejä en nyt vielä ole jättänyt kun kroppa tuntuu ok:lta. Tänään kyllä esteitä kantaessa puuskutin huolella enkä enää kanna kahta tolppaa kerralla. Olo ja jaksaminen on parempi aina kun on liikkunut.

Ihan jees vielä kulkee nuo Zumba-ohjaukset. Maanantain tunnin jälkeen mahaa kyllä viilteli aika kovin ja ajattelin, että ensi kerralla täytyy ottaa himppasen kevyemmin. Zumban lisäksi oon tehny pilatesta vahvistaakseni tuota alaselkää.

Kylläpäs täällä on tosi liikunnallista porukkaa! Minä kävin ennen raskautta juoksemassa pari kertaa viikossa, mutta nyt se on jäänyt ihan totaalisesti, niinkuin kaikki muukin liikunta, kun oon ollut ihan hirveän väsynyt. Toivon että sitten ekan kolmanneksen jälkeen vähän energiat palautuisi ja voisi tehdä edes kävelylenkkejä tai jotain ettei kunto rapistu ihan nollaan. Edellisessä raskaudessa pystyin tekemään ihan pitkiä kävelylenkkejä toisen kolmanneksen loppuun asti, mutta sitten alkoi vauhti hidastua semmoiseksi lyllerrykseksi että ei tullut enää käytyä.

Mulla alkuraskaudesta oli hempat laskenut sataan, mikä luultavasti aiheutti hengästymistä ja huimausta, tuntu ettei mitään jaksa. Aloin sit rautaa syömään ja tuntuu että jaksaminen on vähän palautunut enkä hengästy pienestäkin ponnistelusta. Salilla oon käynyt pari kertaa viikossa, kevyellä ohjelmalla, lähinnä selkää, jalkoja ja käsiä jumppaamassa. Lisäksi alotin mammajoogan kerran viikossa. Sekin tuntuu hyvältä kun oppii mm hengittämään vähän paremmin. Niin ja tietty koiran kanssa rauhallisia kävelylenkkejä joka päivä.

Nimim. Rv 9+5 :)

En oo päässyt moneen,viikkoon salille kun ei saa syötyä riittävästi ja energiat menee selviytymiseen päivästä. Ehkä tässä pian jos olot tasaantuu. Tekisi hyvää korvien välillekin päästä jo liikkumaan. Viime viikolla kävin tunnin kävelyllä ja olin aivan naatti sen jälkeen :D

Mulla alkuraskaudesta oli hempat laskenut sataan, mikä luultavasti aiheutti hengästymistä ja huimausta, tuntu ettei mitään jaksa. Aloin sit rautaa syömään ja tuntuu että jaksaminen on vähän palautunut enkä hengästy pienestäkin ponnistelusta. Salilla oon käynyt pari kertaa viikossa, kevyellä ohjelmalla, lähinnä selkää, jalkoja ja käsiä jumppaamassa. Lisäksi alotin mammajoogan kerran viikossa. Sekin tuntuu hyvältä kun oppii mm hengittämään vähän paremmin. Niin ja tietty koiran kanssa rauhallisia kävelylenkkejä joka päivä.

Nimim. Rv 9+5 :)

Voisikohan mullakin sit olla tosta hemoglobiinista tää olo? Just huimaa, oksettaa ja hengästyttää? Tuntuu, että olis kunto romahtanut viikossa aivan olemattomiin ja mitään ei muka jaksa..:sad001

Mulla ekassa neuvolassa mitattiin hg rv 8. Siitä on kohta pari viikkoa ja aloitin heti samana päivänä syömään 100mg rautaa päivittäin.

Mä oisin viime raskaudessa tai jo sitä ennen halunnu että joku kertoo, miten kipeeks alaselkä voi keskiraskaudesta lähtien tulla ja kehottaa reenaamaan alaselän lihaksia. Mulla niitä SI-nivelistä johtuvia kipuja oli vko 23 eteenpäin ja lopulta sain ne viikkojen kärsimisen jälkeen hallintaan fysioterapialla ja jumppaamalla. Pikkasen helpommalla oisin päässy, jos oisin etukäteen niitä koko alkuraskauden ajan reenaillu.

Odotan innolla sitä energistä toista kolmatta...jos sellainen nyt ikinä mun kohdalla koittaa. Nyt en voi ajatellakaan liikuntaa, pelkkä selviytyminen päivästä päivään vie kaiken huomion ja energian. Koiralenkeillä yökkäilen ja yritän joten kuten selviytyä hengissä. Vaikka mulla on hyvät verenpaineet ja hg 143 niin silti hengästyttää mäissä kävely ihan hirveesti.

Takaisin