Liikunnan harrastaminen raskaana

Nyt kun viikkoja alkaa olla 13 kasassa ja väsymys alkaa helpottaa, olen taas jaksanut käydä lenkillä. Alussa ei puhettakaan että töiden ja kotihommien lisäksi olisin jaksanut tehdä yhtään mitään muuta.
Ajattelin myös ryhdistäytyä alkaa taas jumpata kotona, niin kuin ennen raskauttakin tein.
 
Oon pystyny hyvin liikkumaan ja liikunkin päivittäin ja treenaan viikoittain, mut viikonlopusta asti huomannu että esim. lenkillä ollessa jos vauhti on ripeä niin harkkasupistelee heti. Sit pitää vähän himmailla ettei ala liian epämukavalta tuntumaa :confused:
 
Minullakin tulee harjoitussupistuksia kun fillaroin. Juoksu ei onnistu yhäkään :arghh: tänään radalla tein 350m pätkiä ja tulee paineen tunnetta ja kipua häpyluun kohdalle ja alavatsaan. Se on sitten vain käveltävä ja joulukuussa palattava takaisin juoksemiseen. Kyllä ärsyttää kun on tottunut juoksemaan 5-15km lenkkejä useampi viikossa. :sad001:mad: Kävely on ihan sellaista hoh-hoijaapuuhaa kun on tottunut tekemään nopea tempoisempia juttuja. Painoilla teen yhä samoilla painoilla kuin ennen raskautta eikä tunnu missään. Sykkeet on noussut tosin nyt ja johtunee varmaan lisääntyneen verimassan vuoksi.


Ja pirun korona! Haluan jo kirjastoon, kuntosalille, leffaan, uimahalliin-kylpylään, lempi ravintolaani syömään!!​
 
Onko kellään vinkkejä hyvistä äitiyspilatestunneista netissä? Voi olla maksullisiakin kun pitäisi liikuntasetelit/rahat johonkin käyttää vielä kun voi.
 
Muokattu viimeksi:
Jos on paineita käyttää liikuntaseteleitä pois ennen kuin menevät vanhaksi, kannattaa katsella myös sellaisia synnytyksen jälkeen -kursseja/treenipaketteja jos niitä saa "talteen" tai vaikka lahjakortilla ostettua? :angelic:
 
Jos on paineita käyttää liikuntaseteleitä pois ennen kuin menevät vanhaksi, kannattaa katsella myös sellaisia synnytyksen jälkeen -kursseja/treenipaketteja jos niitä saa "talteen" tai vaikka lahjakortilla ostettua? :angelic:
Hyvä idea, kiitti!
 
Oletteko hommanneet jostain äitiysulkoiluvaatteita/-urheiluvaatteista? Jos olette, niin mistä? Tai millä vaatteilla liikutte ja ulkoilette nyt raskaana? Olen yrittänyt etsiä alaosia, mutta tuntuu löytyvän vain trikoita tai collareita. Varsinkin urheiluun/ulkoiluun sopivat shortsit ja caprit tuntuu olevan ihan kiven alla. Pohdin vaihtoehdoksi tavisvaatteita joustovyötäröllä, mutta niitäkin on aika vaikea löytää.
 
Mä tuskailin keväämmällä mukavien ulkoiluhousujen löytymisen kanssa, satuin sitten halpahallista vahingossa bongaamaan tämmöset https://www.halpahalli.fi/stretch-housut-atlas-pnt-w.html Nää ei oo varsinaiset äitiyshousut, mutta venyy joka suuntaan niin paljon ettei taatusti kiristä mistään ja alle mahtuu hyvin paritkin kerrastohousut, jolloin näillä tarkeni ihan nollakelilläkin lenkkeillä. Toisaalta kangas on sen verran ohutta että varmaan menee kesälläkin viileämpinä päivinä. Vyötärökin venyy ihan käsittämättömän paljon, menee varmaan vielä pitkälle ennen kuin täytyy alkaa jotain viritelmiä keksimään, vaikka ostin ihan normaalin oman koon housut (ja hei, näähän menee sitten raskauden jälkeenkin!). Maksoi n. 45 e ja on kyllä ollut ihan kullanarvoiset ulkoilun kannalta :happy: Suosittelen sovittamaan, jos sattuu jossakin tämmöiset bongaamaan :woot:

Mutta tosiaan, kesäksi pitäis varmaan löytää myös jotkut kevyemmät ulkoilu-/liikuntahousut...vitsit että näitä on hankala löytää! :shifty: Jos en mieleisiä löydä, niin pitää varmaan bongailla (käytettynä) jotkut äitiystreenitrikoot ja lyhentää niistä lahkeita :scratch
 
Mä tilasin nyt kokeiluun kiipeilyyn tarkoitetut pöksyt. Niissä näytti olevan joustava vyötärökappale. Toivottavasti ovat hyvät. Oon nyt tehnyt lenkkiä vuorettomilla hiihtohousuilla, mutta alkavat olla vähän turhan lämpimät jo :joyful:
 
Jos on paineita käyttää liikuntaseteleitä pois ennen kuin menevät vanhaksi, kannattaa katsella myös sellaisia synnytyksen jälkeen -kursseja/treenipaketteja jos niitä saa "talteen" tai vaikka lahjakortilla ostettua? :angelic:

Onko kukaan aiemmin kokeillut mitään hyväksi todettua (netti?)kurssia? Suosituksia? Mä en varmaan saa käytettyä muutoin liikuntaetua ja toisaalta synnytyksen jälkeen ois varmasti tarvetta aloittaa taas jonkinmoista...
 
Oon pystyny lenkkeilemään (joko reippaalla kävelyvauhdilla tai hölkäten) normaalisti, treenaamaan kehonpainolla tai käsipainoilla eikä oo missään vaiheessa pahalta tuntunu. Ylämäet ja portaat saa herkästi harkkasupistukset aikaan, mut muuten oon hyvin pystyny liikkumaa ilman kipuja, särkyä, kolotuksia ym. Ihan mahtavaa :) Salille ois kova hinku päästä takas, mut tää korona vähän mietityttää enkä toistaseks oo vielä viittiny mennä.
 
Takaisin
Top