Liikkeitä??

Takuttaja

Oman äänensä löytänyt
Vipellystä vatsassa :) uu.. jokohan tämäkin mamma alkaisi innostua tästä raskaudesta!! Viikot tänään 14+1. En muista yhtään miten edellisillä kerroilla on tuntunut.. Liekkö ilmavaivoja :p
 
Ihan samaa olen tässä miettinyt! Viikkojahan mulla on vielä vähän vähemmän, kuin sinulla ja tiedän, ettei olisi mitenkään järkiperäistä niitä näillä viikoilla vielä tuntea. Mutta kyllä mahassa muljuu ja höyrii, olkootkin se sitten vain ilma, joka kiertää, niin voihan sitä kuvitella ja haaveilla, että siellä se Sannaraipe mennä viipottaa 
 
Voii...

Itsekin niitä ihania ensi hipaisuja odotellessa... <3 Ekassa raskaudessa ymmärsin hipaisut liikkeiksi joskus viikoilla 16-17, saa nähdä kuinka pitkään nyt menee :) 

´Niinhän ne väittää, että ensimmäisen jälkeen ne tunnistaisi ja tuntisi aikaisemmin ja tosiaan aina voi kuvitella :D
 
13+ viikolla tunsin ensimmäiset hennot hipaisut tällä kertaa, samoin edellisessä raskaudessa. Esikoista odottaessa vasta vkoilla 17-18 muistaakseni. Päivittäin jotain tuntuu, mutta kovin hentoa ja pientä vielä emoticon
 
Minä tunsin kans sellasta jännää tunnetta, ihan kuin joku pieni kupla puplahtaisi mahassa jo viime viikolla (vko 13+) ajattelin että se on ilmaa. :) varsinkin silloin huomaa kun itse on ihan liikkumatta ja hiljaa.. :)... ja sitten mun tätini alkoi eilen kertomaan että hänelle se tuntui sellaisiltä kuplivalta tunteelta alavatsassa kun pieni hento potkaisi.. :D Voisikohan nuo mun satunnaiset "kuplat" olla potkuja :Heartred
 
Heips..olen nyt kans noin viikon verran tuntenut sellaista outoo liikehdintää...itse olen melko varma että mein sipulitoukkahan se siinä :) ja tänään viikkoi 15+1.
Esikoisen aikana tajusin liikkeet vasta liikkeiksi siinä vaiheessa kun ne jo näkyi jonku verran mahan päälle :D eli viikolla 24....
 
Mä tunsin pientä kuplintaa viime viikolla (nyt 15+2), ja eilen illalla ennen nukahtamista olin tuntevinani hienoisia potkuja. Ihan hassua, en voi silti olla ihan varma onko ne liikehdintää vai jotain muuta, mutta haluan ajatella että vauva se siellä liikkuu :)
Esikoisen kohdalla liikkeet alkoivat tuntumaan vasta viikolla 20.
 
Mulla rv 13+6 ja olen tuntenu liikehdintää varsinkin tällä viikolla! Tuntuu ihanalta, välillä on hentoa silittelyä ja sitten saattaa tulla mojovamman tuntuinen muksaus :)

Esikoisen kohdalla tälläistä oli rv 18. Tuntuu hassulta tuntea ne näin aikaisin, kai meistä uusista vanhoista odottajista on tullut vaan herkempiä :wink Mitenhän kun alkaa tulla niitä kunnon potkuja, mitenhän sitten suu pannaan?
 
Voih.. odotan niin, että alkaisi tuntua jotain. Välillä tuntuu.. en osaa selittää.. kun pieni pallo pyörisi alamahassa.. tulee mieleen biljardipallo.. :D en tiedä, on tosiaan vaikea tietää kun ei tiedä millaiselta sen pitäisi tuntua :sad001
 
laita pilli pahvimukiin ja vaiks vettä ja puhalla siihen,samalla pidä molemmil käsil mukist kii,siltä se tuntuu.tai tuo ny on ainaki paras kuvaus mihin mä pystyn :D
 
Hyvä kuvaus särkyneeltä :D Siltä se muuten juurikin aluksi tuntuu :Heartred Itsekin kovasti odottelen liikkeitä, vielä ei ole tuntunut muuta kuin ilmakuplia...
 
Mä oon kans ihan ällikällä, nyt on 13vko täynnä ja oon muutamaan otteeseen tuntenut minimaalista tönimistä ja kuplahtelua alavatsalla...okei, toisesta raskaudesta rupeaa kuulemma aikaisemmin liikkeet tuntumaan, mutta jännä että nyt jo! Esikosta tuntui joskus viikolla 17 vasta. =)
 
Voi kun tuntuisikin jotain! Oon nyt 17+2 ja odotan pikkuisen liikkeitä kuin kuuta nousevaa! Jotenkin tosi ärsyttävä välivaihe, kun kaikki alkuraskauden oireet on ohi ja vielä ei tunne mitään. Mut meinaa koko ajan vallata pelko siitä, että entä jos siellä ei olekaan mitään. Tai siis lähinnä, että jos kaikki ei olekaan niinkun pitäisi..

Kärsivällisyys, oi kärsivällisyys.. mistä sitä saikaan? :)

ps. miksi ketjuun ei voi vastata sillä omalla tutulla nimimerkillä..o_O
 
Olin varma jo viikolla 14 liikkeistä, mutta nyt ei tunnu kun silloin tällöin häivähdys. Kävin sitten ultrassa jossa lääkäri rauhoitteli, että kun istukka on ihan alhaalla se hiljentää potkuja. Samoilla päivillä Mamakinyo_oikeesti kanssa!
 
Tähän asti on viikolta 13+ tuntunut pieniä ja välillä isompia liikkeitä, erityisesti sen jälkeen jos syö jotain makeaa niin alkaa myllääminen :love2
Eilen kun makoilin nukkumaan mennessäni sängyssä selälläni ja pidin käsiä mahan päällä, niin Möykky tönäisi kaksi kertaa juuri käden kohdalta :love7
 
nyt on jo ihan varman tuntuista "kuplintaa" mahassa päivittäin, viikkoja 16+4. jee :) potkuja sen sijaan ei ole ollut kuin yksi, jos en sitä ole kuvitellut.

Mamakinyo_oikeesti, onko sulla ensimmäinen raskaus? mulla tuntui ekat liikkeet esikoista odotellessa vasta joskus viikolla 20. lisäksi kuulin että istukan paikka saattaa vaikuttaa (niinkuin Takuttajakin sanoi) eli jos istukka on edessä/alhaalla, se vaimentaa liikkeitä. kärsivällisyyttä, kyllä ne liikkeet kohta tuntuu!

mutta hermoja tää kysyy, ilman muuta! ihme välivaihe, tuntuu siltä ettei oikein mitään tapahdu (vaikka tapahtuukin). mä odotan seuraavaa ultraa kuumeisesti, mutta vielä pitää kolme viikkoa odotella! aargh....
 
Tänään tuntui istuessa jotain potkua mahassa. Kesti hetki ennen kun edes reagoin tähän. Sittenhän jäädyin siihen paikkaan kun tajusin mistä voisi olla kyse! Huh.. voiko tuntua jo näin aikaisin (15+5)? Kaikki kaverit ovat sanoneet että vasta joskus viikolla 18 voi tuntea jotain.. Onhan siellä tuntunut jo pientä kuplintaa pidemmän aikaa, mutta kun ei osaa ymmärtää mistä se johtuu. Mutta tänään ihan tönäisi mahassa. Hurjaa... Kunpa pääsisi taas ultraan kattomaan, että kaikki hyvin :love7
 
Parina iltana olen tuntenut potkun tapaisen kädellä, mutta eilen tunsin usemman kunnon potkun rv 16+1 ja myös mies tunsi kädellä pari potkua. En meinannut uskoa, että kyse tosiaan oli potkuista, kun olin varautunut että ne tuntuvat paljon myöhemmin :). Istukaa on nähtävästi takaseinässä ja ensikertalainen tosiaan olen.
 
Muutamia kertoja olen tuntenut potkun kädellä, ja iltaisin on mahassa käynnissä melkoiset bileet. :) Huomenna päästään ultraan katsomaan mitä sintille kuuluu.
 
Täälläkin ollaan pari viikkoa tunnettu jo liikkeitä ja ilmeisesti istukka on jossakin taka-alalla, koska miehenikin on tuntenut jo monesti pienet monotukset :Heartred Mielestäni hauskaa oli se, että neukkutäti sanoi ensimmäisten liikkeiden olevan "kuin voisudilla joku hieman silittelisi" ja *askat! Kunnon potkuja ja muksimisia, joista ei mitenkään voi erehtyä! :D
 
Takaisin
Top