Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Istukan paikkakin vaikuttaa. Mä en tunne säännöllisesti vieläkään liikkeitä eikä ne ole ollut kovin voimakkaitakaan. Eilen illalla kun koitin käydä nukkumaan niin alkoikin myllertämään oikein urakalla :-)
Mulla kolmas tulossa ja nyt rv18+3

Vega8: Toinen tulossa ja ei voi vielä sanoa, että liikkeet tuntus säännöllisesti rv 21+0 nyt. Välillä tuntuu sellasia hentoja tönäisyjä. Onko sulla neuvola tai rakenneultra pian?
Jos ei niin soittele neuvolaan ja pyydä saaha käyä kuuntelemassa sydänäänet, jos huolettaa kovasti. :)

Mulla on istukka etuseinämässä ja luulen et se vaimentaa niin niitä potkuja vielä tässä vaiheessa, etteivät kunnolla vielä tunnu, mut ehtii vielä varmasti potkuttaa.
Meillä oli just rakenneultra ja siellä sanoin et ei kauheesti vielä potkut tunnu niin kätilö sano et ei niitten tarvikkaan tässä vaiheessa vielä tuntua.. et voi mennä hyvinkin tonne rv24/25 asti et tuntuu kunnolla.
Ja kyllä ittelläki vähän ennen ultraa häiritsi et ei potkuja oikein tunnu, kun kaikki toitottaa et kyllä toisesta muksusta tuntee jo hyvin aikasin tyyliin rv14 alkaen potkut.

Vega8, ei tunnu mullakaan liikkeet säännöllisesti. Ehkä kerran tai kaks jotain pientä oon tuntenut, mutta edes niistä en osaa mennä sanomaan varmaksi. Mulla on kotidoppler niin sillä muutaman päivän välein on ollut tapana varmistaa, että sydänäänet kuuluu. Siellä ollaan.

Minäkin malttamattomana odotan, että alkaisi liikkeet tuntumaan säännöllisemmin. Olisi se mukavaa. Nyt siis viikkoja 19+5.

Sama juttu! Ekasta istukka oli edessä ja silti liikkeitä tuntu rv14 alkaen ja säännöllisesti päivittäin rv17-18 alkaen suunnilleen, joskin tuntu et esikolla oli aina supermylläyspäiviä ja hiljaisia lepopäiviä. Mutta nyt toisesta missä istukka myös edessä, tuntu ekat vasta rv15-16 paikkeilla ja parin viikon päästä katos, nyt rv22 tuntuu viimein taas jotain mutta ei mitenkään usein.. näköjään voi olla myös näin päin vaikka aina sanotaan että ensimmäisestä tuntee myöhemmin :)

Kiitos viesteistä! On jotenkin helpottavaa kuulla, ettei ole ainoa, jolla liikkéet ei tunnu vielä säännöllisesti! Järjellä ajatellen kaiken pitäisi olla kunnossa, sillä kun yritän kuunnella sydänääniä, niin kaveri karkaa kokoajan anturin alta, enkä saa ääniä kunnolla kiinni. Eilen illalla kuunteluyritys taisi harmittaa pientä. Hän aloitti pitkästä aikaa kunnon jumpat, jotka kyllä tuntui :love7 Jotenkin vain tuo ajattelu järjellä tuntuu olevan välillä TOSI vaikeaa...

Eilen illalla ku olin käymässä nukkumaan, kuulostelin liikkeitä. Pidin kättä vatsalla mutta samalla räpläsin puhelinta. Yhtäkkiä tunsin pienen potkun ja vielä kaksi perään. Yritin saada miestänikin tuntemaan ne, mutta hän ei viel tuntenut. Mikä ihana tunne nuo pienet potkut oli!

Täällä tasan 19+0 nyt, enkä kyllä tunne vielä yhtään mitään. En toisaalta oikein tiedä mitä edes kuulostella, joten en ole osannut murehtiakaan sitä, ettei mitään vielä tunnu. Selinmakuulla ollessa vasemmalla puolella tuntuu kova möykky, oikea puoli vatsasta on selvästi alempana, joten kyllä siellä joku kenties kasvaa :)
Kohtu ylettyy mullakin lääkärin mukaan jo napaan asti, eli kohta pitäis liikkeiden tuntua, mutta liikkuvaisen työn takia en juurikaan ehdi tai jaksa niihin enää iltaisinkaan keskittyä, nukahdan niin nopeasti. Lääkäri tosin meinas, että voi hyvin mennä lähemmäs viikkoja 21-22, ennen kuin selvästi jotain tuntee.. :confused:

Huomasin, että Pikkukettu88 oli kysynyt, miten kuunnellaan kännykän avulla liikkeitä. Tarkoitin kännyllä kättä, eli kämmen (=känny) mahan päälle... Huomasin kyllä, että Unborn-koridopplerissakin potkulaskin, joten lienee mahdollista tuo kännykälläkin tarkkailu. Itse olen käyttänyt vain kotidopplerin syketoimintoa. Kotidopplerinkin käyttö on nyt jäänyt vähemmälle kun tarmokasta tyrkkimistä tuntuu tätänykyä pitkin päivääkin. Oli/on kyllä verraton laite tällaiselle epävarmalle esikoisen odottajalle, kunhan vaan rupesi jotakin kuulumaan.

Täälläkin on alkanut pieniä liikkeitä tuntumaan. Ultrassa selvisi, että tyyppi majailee lähinnä selkä menosuuntaan päin, eli ei ihme, ettei potkuja ole tuntunut. Nämäkin, joita nyt on tuntunut, ovat todennäköisemmin nyrkkeilyä :)

Ilokseni tunsin hipaisuja ja kovaa kutitusta viikolla 16 (oli niitä jo odotettukin!). Isommat, selvemmin tuntuvat potkut alkoivat n. 19 viikolla ja siitä hetken päästä mieskin pääsi jo todistamaan, siitäkös se vasta tykkäsi :) Luultavasti aika paljon liikkeistä menee ohi siksi, että istukka on etuseinässä. Kylkiasennossa ja istuessa tuntuu parhaiten, ei oikeastaan koskaan kävellessä. Potkuihin jää ihan koukkuun :Heartred

Voi että alkaa hymyilyttää nuo potkut! :) eilen illalla mies tunsi potkun myös, ekaa kertaa. Olihan se sillekkin aikamoinen ihme! ❤️ iltasin aika villinä tuo kaveri, tänään alotti jo aamusta jotku omat hubaloot tuolla O.o

Mulla aina kun tuntee jotain ja laittaa heti kättä vatsalle liike loppuu.. tylsää. Mut kaip ne vielä tuntee myös kädellä joskus :) vauva tykkää mennä karkuun sit varmaan.

No viimein!! Nyt ei voi enää erehtyä. Pari päivää olen tuntenut omaan vatsaan sellaista tönimistä, mutta nyt eilen tuntui ihan käteenkin, kun painoi sen varovasti tuohon vatsalle. Yritin ohjata miehenkin kättä oikeaan kohtaan, mutta ei hän oikein ollut varma. Ei kuulema erota mikä on potku ja mikä pieru :p

Tänään aamulla makoilin sängyssä heräämisen jälkeen ja tuntui tosi selvästi potkuttelua keskellä vatsaa. Tuntui hyvin myös käteen, vaikka se istukka onkin siinä edessä. Ihan huippua!!:happy093Harmi, että mies oi jo lähtenyt töihin, eikä päässyt tällä kertaa osallistumaan.

Mutta viimein siis kunnolla tuntemuksia täälläkin. On niitä odotettu.

Rv 21+1

Liikkeet on aika kivoja. Tosiaan siellä on joku, jolla on kädet ja jalat ja vielä liikuttelee niitä. Välillä itse kädellä kyllä tuntee mahan läpi, mut mies ei oo vielä tuntenut, sen verran epäsäännöllisesti (rv22). Sitä kyllä kovasti odotellaan. Liikkeet kyllä tuntuu lähinnä vaan ihan alavatsalla.

Tabarcan viestistä tuli mieleen että on kyllä niin ärsyttävää aamuisin, kun olis kiire töihin mutta ei millään malttais nousta ylös kun on niin kiva tunnustella vaavin liikkeitä :D

Hei onko kellään muulla tuntunu liikkeitä emättimessä? Kohdunsuun suunnalla? Mulla tuntuu nykyään aika paljon liikkeitä sielläkin ja hädissäni googlailin heti asiaa. Ilmeisesti ihan normaalia? Tuntuu nimittäin aika oudolta ja vähän pelottavalta, että onko kaikki ok. Ne alko kätevästi just neuvolan jälkeen enkä siellä siis ehtinyt asiasta kysyä.

Takaisin