Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä kans tosi epävarma olo kokoajan. Heti kun kerroin töissä et selkäkipu kadonnu, mutta tilalle tullu häntäluun vihlominen (eikä edes höpötelty mistään raskausjutuista vaan vaihdettiin kuulumisia) ni sano pomo heti että "Noniin, siitä se paikkojen venyminen alkaa!" Tuli heti olo että on siellä kaikki sitten hyvin :)

Ei tunnu potkuja, eikä edes pieniä hipaisuja. Ihan malttamattomana odotan jo ensimmäisiä tuntemuksia, mutta ei mitään. Ensimmäistä odotetaan, että kai se tunnistaminenkin voi olla vähän vaikeaa. Nyt rv 16+6, joten en panikoi.

täällä on nyt rv 18+5 ja muutaman viikon tuntunu oikein hentoja tömpsäsyjä <3 mutta muistan kun ootin esikoista niin ekat liikkeet tuntui joskus rv 23+ ....että esikoista odottavien ei todellakaan tarvitse olla huolisaan jos mitään ei tunnu <3 nauttikaa vielä hyvistä oloista ja suht kivuttomista päivistä :) niitä kyllä tulee :)

Täällä joitakin viikkoja tuntunut pieniä hentoja 'puksauksia' ja eilen tunsin potkut kunnolla illalla...jopa kädessä tuntui kun piti masulla :) olipa vain jotenkin ihana tuntea kunnolla pikkuisen touhut...eilen siis 17+2 ja toista odotan ja kohtu taaksepäin kallistunut.

Mä oon parin viikon ajan tuntenut alavatsassa sellaista jännän tuntuista kuplintaa. Välillä täytyy miettiä onko ne sikiön liikkeitä vai jotain suoliston juilimista :biggrin mutta pikkuhiljaa sen eron on oppinut huomaamaan :) Nyt muistaakseni rv 17+1.

Mulla on myös parina päivänä tuntunut jotain äkkinäisiä muljahteluja, mut en mä kyllä osaa varmaksi sanoa mitä nuo on. Tänään rv18+1.

Minulla on ollut niin paljon vatsaongelmia (ei toimi kunnolla), etten yhtään mene vannomaan mitkä on liikkeitä ja mitkä ruuansulatustoimintaa :D luulisi liikettä tuntuvan, sillä kyseessä on kuitenkin kolmas raskaus ja kaksoset :D viikkoja 16+4. Istukoiden paikkaa en ole saanut vielä selville. Vierekkäin ne on, epäilen etuseinämää. Muutama on ollut sellainen "tämä oli kyllä tyyppi A", mutta vähän tuntuu vielä. Iltaisin olen kokeillut maata selällään ja tunnustella, mutta se loppuu joka kerran siihen, että tulee supistus.

Jännä muuten, esikoisen liikkeet tuntui ja näkyi loppuvaiheessa toooodella selvästi, vaikka istukka oli edessä. Kun taas kuopuksen aikaan istukka oli takana ja liikkeet tuntui paljon miedommilta. Riippuu varmaan asennosta. Molemmat olivat kyllä rt: ssä melko ajoissa.

Mä kanssa sillon tällön huomaan vatsassani muljahtelevan. Eilen töissäkin. On se vaan mieletön tunne :) Ja nyt on menossa 16+2.

Tuntuuko teillä nuo "muljahtelut" ja liikkeet aina samassa kohtaa vai vaihteleeko se? Mulla tuntuu aina vasemmalla puolella tai vähän keskellä, ja tuolta puolelta on nyt myös sykkeet kuuluneet tänään ja sillon muutama viikko sitten neuvolakäynnillä. Joskus iltaisin myös tuntuu, että vasemmalla puolella tuntuu joku vauvamöykky ja oikea puoli on normaalimpi:confused: Kysyin tuosta lääkäriltäkin, mutta se sanoi kyllä ettei löytänyt tutkimuksessa mitään normaalista poikkeavaa ja kohtukin on ihan niinku pitää. Voisko sit istukka olla jotenkin niin että se vaikuttais..

Mulla tuntuu milloin missäkin, riippuen vauvan asennosta. Uus juttu täällä on se, että vasemmalle kyljelle ei kannata kääntyä, siitä ei tyyppi tykkää ja alkaa potkia :D

Niin ja mulla on ainakin maha ihan toispuoleinen suuren osan ajasta. Liikkeet vaimeempia oikealla, luulen että istukka siellä. Ja juuri oikea puoli on ylempänä kuin vasen.

Mulla tuntuu useimmiten vasemmalla puolella. Istukka mulla on oikeella, joten oon aatellut et johtuu siitä :-)

Mullakin tuntuu vasemmalla aina liikkeet ja tänään ekaa kertaa tuntu käteenkin pieni työntäisy, kun pistin käden masulle kun potkut alko tuntuu :)

Ultrauksen ja neuvolassa kuunneltujen sykkeiden perusteella täällä viihdytään oikealla alhaalla :)

Sykkeet täälläkin vasemmalla, hyvin satunnaisesti tuntuu liikkeitä. Onko teillä liikkeitä hyvin tuntevilla jotain kikkakolmosta, miten saatte liikkeet tuntumaan/ milloin ne helpommin huomaatte?

Mulla tuntuu useimmiten parhaiten selinmakuulla ja kädet kevyesti siinä alavatsan päällä.

Mullakin tuntuu enemmän vasemmalla puolella ja myös enimmäkseen iltasin, kun makaa rauhoittuneena sängyssä. Muistelen, et viimeisimmän kanssa piti monesti nousta kyllä myöhemmässä vaiheessa jaloittelemaankin, kun oli mahassa ollessaan ilmeisesti eri mieltä nukkumaan menosta :)

Tsemppiä aBu! Ehkä teidän vauva on rauhallisempaa sorttia ja ei vaan viitsi hötkyillä :) etköhän säkin ehdi vielä liikkeitä tuntea enemmän ku tarpeeks :)

Takaisin