Liikettäkö..?

mä heräsin aamulla ku pikkunen alotti kunno jyskytyyksen :D ihana fiilis kyllä ku sil oli pari hiljasempaa päivää :-)

Taas oli viikonlopun ajan niin että mielestäni tunsin B-vauvan liikkeet mutta A oli hiljaisempi. Tottakai sain itseni asiasta kovasti huolestumaan, mutta äsken ultrassa selvisi että (kuten olin järjellä uumoillutkin) A on vain vähän epäotollisessa asennossa liikkeiden tuntemista varten - ja lisäksi on vain rauhallisempi kuin siskonsa!

Neuvolassa käyty, sykkeet ovat ok, 143. Istukka on kuulemma sen verran juuri tuossa edessä, etten tunne liikkeitä kunnolla. En ole varma käsitinkö oikein, mutta aivankuin olisi sanonut että viikosta 30 lähtien sitten varmaankin tuntuu (nyt siis 25+2).... Ensi viikolla sitten taas neuvola+neuvolalääkäri =) Bon Jovin keikka toukokuun lopussa, niin jospa sitten jytkyisi tuolla mahassa =D

Koska teillä on alkanu tuntumaan potkut vatsan läpi? Esikoista odotellaan ja toistaiseksi liikehdintä tuntuu vain minulle, ei odottavalle isälle :D

Känkkis: Aikaisin. Mulle viikolla 12 ja muille joskus viikolla 14. Esikoinen on parempi tuntemaan kuin puoliso:)

Mulla on nyt jostain 19 viikolta tuntunut sellainen kunnon monotus tuolta vatsasta. Ennen sitä ehkä jotain myllerrystä ja kutinaa :) Kunnon iskut ovat tuntuneet läpi n. viikon niin että mies ja tuleva tätikin on päässyt fiilistelemään (tietenkin melko vaimeina, mutta selkeinä) Nyt viikkoja kasassa 22.

Mulla rupes jo tosi varhaisessa vaiheessa tuntumaan liikkeet ja nyt (rv 25) kyllä ihan maha heiluu ja tutisee vauvan liikkuessa :) mulle potkut tuntuu vaan enemmän tuonne alavatsaan. Esikoisen havaittiin jo ennen rv 30 olevan perätilassa ja eipä se sieltä kääntynyt missään vaiheessa. Nyt on alkanut mietityttämään voiko sama kuvio toistua helposti, olis tässä raskaudessa mukava kokea ihan normi synnytys. Tuntuuko teillä muilla potkut vielä alhaalla vai siellä sun täällä vatsaa?

Eikös ne vaavit voi kääntyä vielä tosi paljon myöhemminkin kuin 30 viikolla? Ainakin mulla on tuo synnytystapa-arviointikin vasta viikolla 36, joten käsittääkseni ainakin sinne asti kääntyminen on ihan mahdollinen. Mulla liikkeet tuntuu sivuille ja alas, sekä keskelle eteen. Ylöspäin ei liikkeitä tunnu, siellä onkin istukka :) Samaa toivoisin että nyt synnytys menisi ihan normaalisti. Yritän siis pitää tiukkaa linjaa ryömisten kanssa ja toivottavasti paineet pysyy kunnossa. Viimeksi käynnistettiin 38+2, ja se päättyi sektioon, koska vauva oli "avoasennossa" ja otsaluu painui häpyluuta vasten, eikä avautumista tapahtunut 8cm jälkeen. Kaikki meni kuitenkin sen osalta hyvin, vaikkakin itseä harmittaa edelleen jossain määrin etten pystynyt normi synnytykseen. Nyt toivon että menee "tavallisesti". No se hyvä puoli tuossa oli että eipä repeytyneet paikat :D Ja onneksi meillä ei ollut mitään kriittistä tilannetta missään vaiheessa.

Mä luulen että vauva voi varmaan kääntyä ihan loppumetreille asti ennen synnytystä. Mun kohdalla näin ei vain käynyt eikä kääntämistäkään pystytty tekemään kun vatsa oli niin piukea. Mä kävin oman sairauteni vuoksi silloin aika usein keskussairaalassa kontrolleissa ja sieltä sai aina ultran bonuksena :) muistaakseni rv 27 lähtien neiti aina istuskeli masussa ultratessa ja sen takia vaan mietiskelin että miten mahtaa nyt käydä kun kaikki potkut tuntuu vaan alhaalla, mutta se on varmaan ihan normaalia näillä viikoilla.

Mä tunsin viikolla yhdeksän liikkeitä ja tietty ihmettelin niitä ihan hulluna kun ei mitään pitäisi tuntea niin aikasin. Ekassa ultrassahan se sitten selvisi kun vauva liikkui että sitähän nuo tuntemukset oli. Ultraavs kätolö silloin sanoi että siitä kohdun vierestä menee joku hermo joka osuu mulla sopivasti kohdun seinämään.

Sent from my GT-I9300 using Vau.fi Foorumi mobile app

Viikolla 23 mennään ja vauvan liikkeet tuntuu hienosti. Tulee aina niin liikkis olo, kun napsu heiluu tuolla. Isäkin on tuntenut liikkeitä jo parisen viikkoa masun päältä, vaikka tällä äitillä onkin vararasvaa omasta takaa päällä. :P

Napsu on vilkkaimmillaan tiettyinä aikoina vuorokaudesta ja on aikas säntillinen jumppatuokioissaan. Olen nähnyt vauvastani unia öisin ja tällä viikolla havahduin unesta, kun muksulla oli yöbailut käynnissä. <3
Voi tätä onnen ja rakkauden määrää... tippa linssissä melkein joka päivä kun on niin onnellinen olo.

orvokki 81: Toivotaan parasta, eikö ne aika myöhäänkin käänny?

Sinbbu: Meillä on myös ollut jonkin aikaa säännöllinen vuorokausirytmi. Olisipa syntymän jälkeenkin.., Tosin se on sitten yötöitä ja päiväunta minulle.

omaa napaa: Isoimmat liikkeet näkyvätkin läpi, vaikka istukan pitäisi olla edessä vasemmalla. Ihan joka puolella niitä tuntuu. On suloista, kun mies ja varsinkin kun esikoinen niitä fiilistelevät.

Täällä sellaista jytää mahassa tätänykyä että koko päkki heiluu :laughing002. Eilen taisi B-vauvalla olla tiukat rivitanssiharjoitukset käynnissä kun bootsit vaan neppaili ylävatsalla ees-taas ja taas-taas :dance011

Sama täällä, iltasin on ihana mennä ajoissa vuoteeseen tarkkailemaan omaa napaa, sen sijaan että kattelis telkkua. Jännitysnäytelmää se onkin, kun odottelee liikkeitä vauvalta. Ja viimein puolisokin sai ne tuntea, johan tässä ollaan viikolla 26 :)

voe mahoton mikä myllerrys on taas käynnissä :happy090. tuntuu ihan siltä et vauvan jalka on kohta kyljistä läpi tai vähintääkin vilahtaa kurkusta :whacky011

Meillä kans potkitaan jo niin voimalla, että oikein sattuu välillä. Painaa myös toisinaan ihan hirveesti rakkoa ja ai että tuntuu kipeeltä! Mutta mun puolesta saa myllertää ihan niin paljon, kun haluaa, tiedänpähän ainakin, että on kunnossa. :love017

Heippa!

Kirjoitan nyt tänä vuonna ensimmäistä kertaa, vaikka lukemassa olen käynyt juttuja kyllä aika aktiivisesti. Esikoinen on syntynyt heinäkuussa 2010, ja silloin jonkin verran kirjoittelin ja nyt ihmeekseni muistin salasanankin vielä :-D Nooh, se salasana onkin tietoturvallisesti se sama kuin sadassa muussakin paikassa...

Nyt siis toista lasta odotellaan, viikkoja tänään 29+5 ja laskettu aika 10.8.

orvokki 81: sulle piti kertoilla omista kokemuksistani, Esikoinen oli koko raskausajan perätilassa, ei siis vahingossakaan kääntynyt oikein päin, komea rivi pelkkää pt:tä neuvolakortissa. Ulkokäännöstä yritettiin, ei kääntynyt, lantio kuvattiin ja lupa alakautta punnertamiseen saatiin. Synnytys käynnistyi spontaanisti 40+1, mutta vauva oli tutkittaessa jalkatarjonnassa, joten sektioreissuhan siitä tuli :-) Vauva 4034g, jonkinverran isompi kuin oletettiin, joten luojan kiitos meni leikkaukseen. Olis se saattanut ensikertalaiselle olla hiukan liian kova paikka, 4kg perätilassa. Kun aloin tätä nykyistä kyytiläistä odottaa, olin jokseenkin varma, että istuuhan sekin varmaan loppuun asti. Että mun mahassa on jotenkin parempi istua, että siellä ei voi olla oikeinpäin ;-) Mutta ei, yllätyksekseni tämä on ollut nyt koko ajan pää alaspäin! :-) Ja liikehdintä tuntuu siltä, että aivan jatkuvasti onkin niin päin. Toivotaan kovasti, että pysyykin. Haluisin nimittäin kovasti kokea myös normisynnytyksen. Käsittääkseni ihan tavallista on, että ainakin jonnekin viikolle 36 asti pyöritään ja hyöritään miten päin sattuu. Senkään jälkeen kääntyminen ei laisinkaan mahdotonta ole, ihan tosiaan viime metreille asti mahdollista (varsinkin jos vauva on kovin kääntyilevää sorttia, eikä jääräpäinen istuja joista kokemusta jo onkin). Mikä nyt on tilanne, onko kääntynyt tai miten liikkeet tuntuu?

Jatkan kirjoittelua toisella kertaa, ettei nyt ihan kaamea romaani tule heti ekaan viestiin! :-D

Onneksi oma massu kasvaa sen verran alhaalla, ettei ole kylkiluut kovilla. :D Viimeksikään ei potkut saaneet kyllä mitään paikkaa särkemään, vaikka esikoinen kovempi myllertäjä olikin. Pake pyörii ja potkiutuu kyllä, mutta on mielestäni kuitenkin rauhallisempi tapaus. Ainakin vähän tuohon esikoiseen verrattuna. Joskus se on kyllä intoutunut kauheaan pyörimiseen. Avokille olen sitä kuvaillut, että aivan kuin mahassa olisi hamsteri juoksupyörässä.

Takaisin