mä en kyllä ole tuntenu minkäälaista liikettä,kolotusta ja jomotusta kylläkii.toivon että sitte kun liikkeitä rupee olemaan niin mäkin ymmärtäisin ne sikiön liikkeiksi.nt-ultrassa 8 päivä sikiö käänty vatsalleen mut emmä sitäkään tuntenu=/
Mustakin tuntuu, että on pieniä hentoja liikkeitä ehkä tuntenut.. En kyllä ihan satavarmaksi tiedä. Esikoisesta ainakin alussa tuntui siltä, kun joku mato olisi vatsassa mönkinyt :D
Tänään on tuntunu niin selviä liikkeitä et niistä ei oo voinu erehtyä <3 Oon jo muutaman päivän kuulostellu ja välil onki tuntunu yksittäisiä muljahduksia, mutta tänää tuli ihan potkusarjoja ja aika napakoita. Esikoisestaki tunsin näil viikoil liikkeet.
Täällä mukiloidaan jo ihan kunnolla! Muutama päivä sitten tunsin ekan kerran varmasti ja eilen tunsi mieskin jo! On tää vaan niin ihana tunne ku tuntee pikkusen :) ensimmäistä ootetaan, viikot 16+5 ja nt-ultrassa sanoivat istukan olevan eessä.
Täällä on nyt varmoja liikkeitä: jopa mies tuntee ne:) Alkuun opettelin tuntemaan ne vatsaa kevyesti painamalla, mutta tämän viikon aikana olen alkanut tuntea muutenkin, kolme viikkoa aiemmin kuin esikoisesta. Nyt on 14+0. Alkuraskaus kului jatkuvasti murehtiessa ja pelätessä, mutta nyt on ihanaa, kun voi vähän väliä varmistaa, että siellä on joku.
Heh täällä ei liikettä. Tosin mies tuossa juuri sanoi että joku ilta kun tuli myöhemmin nukkumaan oli mun masusta liikettä tuntunut. No ne liikkeet oli olleet niitä harkkasuppareita, vai pitäisiköhän tässä vaiheessa vielä sanoa kohtukramppeja tms. Tuskin vielä muutamaan viikkoon mitään perhosia lepattelee, vaikka muutaman kerran olen kuvitellut...
Ihanainen: Mitä jos et olekaan kuvitellut niitä lepattavia perhosia, vaan ovat olleet vauvan liikettä? Eikö joillakin voi toista lastaan odottaessa liikkeet tuntua aiemmin, joillakin paljonkin? Vaikka onhan se kovin yksilöllistä ja jokainenhan oman kroppansa parhaiten tuntee. :)
Itsellä on muutamana iltana tuntunut ikään kuin pientä kuplintaa, tai hivelyä. Eilen telkkaria katsellessa tuntui yhtäkkiä sellainen napakka mutta kuitenkin hento pökkäisy. Sitä on niin vaikea kuvailla! Mutta kovin on uutta ja ihmeellistä. :) Sitä odottaessa, että vauvan liikkeet ja potkut tuntuvat aivan selvinä ja varmoina!
Ihanainen kyllä niitä ihan voi harkkasuppareiks sanoa. Mulla ne on tuntunu jo muutaman viikon ja neuvolasta jo esikoista odottaessa sanoivat että mulla on todella supistusherkkä kohtu. Ja esikosta ne oli kipeitä ne harkkaritkin. Nyt ei tunnu onneks muuta ku se kovettuminen.
Joo niitähän ne on, mutta tuntuu hassulta sanoa kun aikaa H-hetkeen on vielä melkein puoli vuotta! Voi kun niitä varmoja liikkeitä pian ilmaantuisi! Huomenna pitää varata neuvola-aika esikoisen 2v ja itselle sinne sokerirasitukseen, mietin josko samalla soittaisi pääsiskö kuuntelemaan sydänääniä kätilölle.... Äippänla kun on vasta 12 päivä.
Mä oon nyt muutaman päivän ajan tuntenut liikkeitä. Siellä se pikkukaveri mua mukiloi. <3 Nää tuntuu nyt päivittäin ja yllättävän voimakkaina, ei ole ollenkaan mitään perhosen siipiä tai kalan eviä mitä yleensä kuvaillaan! Ehkä mä vaan en tunne niitä kevyimpiä huitaisuja lainkaan.
Täälläkin on asukki ollu tänään erityisen aktiivinen potkuttelija <3 Kait se ottaa kiinni eilistä, ku eilen oli niin hissukseen. Ehin jo huolestuuki ku ei mitää päiväl tuntunu, mut onneks illalla alko rummuttelu :)
jess..täälä oliki jo tää ketju.. :) mä oon tuntenut muutaman kerran illalla että niinku massussa joku liikkuis mutta en oo uskonut todeksi sitä koska esikoisesta tunsin 15rv ja pojasta vasta 17-18rv..no neuvola oli toissa päivänä ja ultrattiin siellä ja vauva potkas niin massussa tuntu ja sama kävi ku sydän ääniä kuuneltiin niin vauva potkasi niin tuntu massussa. viime yönä pojan kanssa valvoin niin ku sain pojan nukkuu niin vauva "möyrysi" massussa niin eihän siinä ite raskinut laittaa nukkuu ku pidin kättä niin kauan masun päällä ku liikettä jatku..ihanaa :) <3
On se vaan raskaudessa ihanin asia, se että tuntee potkut <3 Ite oon muuten niin raihnanen kokoajan, et en oikee osaa muuta ku vaittaa kivuist ja säryist. Mut ne potkut kyl saa hetkeks unohtamaa sen kaiken huonon.
Täälläkin voi nyt myöntää että kyllä niitä liikkeitä tuntuu :) Aika hienoa, huomenna tulee 16rvk täyteen ja esikoisesta tosiaan tuntui liikkeet varmuudella joskus rvk 19-20.
En osaa vielä sanoa onko pienoisen aiheuttamaa tuntemusta vai kohtuko se siellä syyhyää, mutta iltaisin aina joskus 8-10 aikoihin tuntuu hetkittäin kutinaa tuossa kohdun paikkeilla.
Täällä ollaan varsin liikkuvaista sorttia, potkut jo melkein valvottavat jos yöllä sattuu muuten heräämään - tai sitten se niiden ihmettely pitää hereillä:) - ja nyt on vasta rv 15+2. Viimeksi muistan valvoneeni potkujen vuoksi lopussa aika tavalla.
Pieni rakas veti iltajumpat. <3 Mitenkäs teillä muilla, missä asennossa liikkeet tuntuu parhaiten? Mulla ehkä istuessa vaikka olin kuvitellut että maatessa tuntuisi paremmin.