Lemmikit

Meillä on 2 terrieriä. Toinen 8 v amerikankääpiöterrieri narttu ja toinen 6v brasilianterrieru uros. Brassin kanssa ollaan oltu helisemässä koko sen elämä (tai mieheni vasta reilut 4 vuotta) eikä olla osattu sitä kunnolla kouluttaa vaikka apua ollaan haettu erilaisista koulutusmetodeista. Vauvoista ja lapsista se ei onneks oo juurikaan kiinnostunut, mutta tiedä sitten jos meille muuttaa semmoinen.

Toi meidän koiruus on koulutettu suojelus koiraksi (siitä piti tulla poliisi koira mut ei lonkat kestäny) joten meille sanottu että siitä oo perhekoiraksi mut eipä tota mitään haittaa jos joku turkissa kiinni, ei oo alkuunkaan agressiivinen lapsia (tai muitakaan jos ei oo komentoa annettu) kohtaan... Kun me ollaan samaa laumaa niin sitä ei vaan jaksa kiinnostaa... Uskoisin että sama teillä jahtu! Tarkkanahan kannattaa olla kun onhan se koirakin eläin ja lapset arvaamattomia...

Toivotaan että meilläkin vauva hyväksytään laumaan. Sen olen kyllä jo valmiiks miettiny et keskenään ei tietenkään voi niitä jättä pitkään aikaan/ikinä kun ei oo 100 prossanen luotto tohon toiseen. Pienemmän kanssa ongelmaksi tulee varmaan nuoleskelu. Ku vauvat tuoksuu niin ihan asti maidolle (ja kakalle) et se nuoleskelis naaman puhtaaks jos vaan sais. Oppiikohn vanha koira enää uusia temppuja et sais sen lopettamaan?

Jahtu ei mullakaan oo koskaan 100% luotto koiraan, varsinkaan kun noi on niin arvaamattomia... Tossa kuitenkin on 20kg täytyä lihasta ja pirun kova puruvoima, siitä tulee ilkeetä jälkeä...
Meillä koira totutettu alkuun vauvaan niin et kun oltiin laitoksella että mies toi bodyn kotiin jossa oli vauvan haju, jota koira sai haistella mut koskea ei, tultiin kotiin sai tulla moikaamaan(haistelemaan) ei saanu nuolla/koskea. Ei siinä (koiran) rakastumisen tilassa kauaa menny kun se unohti koko vauvan, säpsähti vaan jos alko kitinä kulumaan ja tökki mun (tai miehen) jalkaa et tee nyt jotain:D nykyään toi siis nukkuu lasten huoneessa niin pitkään et vika on unten mailla ja sit hiipii pois ja tulee makaa mun jalkoihin... Ihme perskärpänen:)
Kyllähän koirat oppii vaik mitä pitää olla vaan pitkä jänteinen!

Täällä on 2 suomenlapinkoira urosta :) 2 ja 5v, viime raskaudessa eivät jättäneet minua rauhaan, seurasivat kaikkialle kokoaja jos edes liikuin metrin verran kotona :p

Meillä kotona 3 koiruutta. Nuorin koira "kertoi" meille raskaudesta katsein (katsoi kumpaakin vuorotellen silmiin) ja varovasti laittoi tassun mun mahan päälle.

Susse83, söpöä! <3

En tiiä aavisteleeko toinen meidän kiseistä jotain, kun siitä on tullut jotenkin normaaliakin hellyyden kipeempi. Sen pitäis koko ajan saada olla mun kans samassa huoneessa ja kiehnätä kyljessä kiinni. Se on myös ruvennu varomaan mun mahan päälle astumista, vaikka ennen se on rymynny huoletta yli, jos oon sattunu olemaan rallireitin varrella. :'D

Meillä kans kaks kisulia :Heartpink:Heartred, mutta vaikea sanoa "tietävätkö" mun olevan raskaana. Tosin toinen, joka ei meille tullessa antanut edes koskea (pelastettu löytökissa) on tosin alkanut käyttää mun pömppömasua tyynynä, eli entisen kainalo-/vieruspaikan sijaan on uskaltanut nyt monta kertaa tulla ihan syliin nukkumaan :happy:.

Olettekos muuten kissanomistajat huolissaan toksoplasmoosista? Itse putsaan hiekkalaatikot huoletta, mutta saippualla pesemisen lisäksi/sijaan käytän käsidesiä.

Täällä tuo nuorin koiruus rauhoittui sitten kun isäntä kans laittoi mun mahan päälle käden,katsoi koiruutta ja sanoi "hän tietää että siellä on jotain". Sen jälkeen koiruus rauhoittui ja alkoi nukkumaan meidän välissä.
Niin ja tää nuorin koira on sellainen noin 50kg "pieni" koira ;)

Kyllä uskon että eläimet aavistaa hyvin tällaisia asioita. Meillä toiset kaksi koiruutta myös erilailla mun vieressä nykyään.

1 Kenian hiekkaboa, 1 berberiskinkki ja kissa löytyy :happy: muut hoidan normaalisti, mut kissan hiekkalaatikon putsaus jää miehelle.

Joo kyl noi on viksuja vaikka ei heti uskoskaa (ainakaan meidän Lunasta) toi vartio mua taas koko ajan, vessaankin yrittää mukaan tunkea:/

Kyllä eläimet haistaa aika hyvin muutokset hormonitoiminnassa yms. Väittäisin siis, että kyllä koirat ja kissat ainakin tietää. Miten reagoivat, onkin sitten eri juttu.

Obier, meillä kissat ei saa mennä ulos edes parvekkeelle, joten olen ihan huoletta siivonnut hiekkalaatikkoa niinkuin aina ennenkin. Terkka kyllä sanoi mullekin eilen että käsidesi olis parempi kun saippua, pitänee katsella apteekista sellasta. :)
Onneksi nyt tuli vähän jo viileämmät ilmat, ei tarvitse pitää ikkunoita auki, kun naapurin kissa tykkää hengailla meidän parvekkeella ja hiippailee sisään jos joku reikä on auki! Ja siitä ei tiedä mitä tauteja sillä on o_O

Putsaan kissojen hiekkalaatikon sovinnolla kertakäyttökäsineet käsissä :grin Niitä oli paketissa esikoisen ajalta jo koko raskauden ajalle ja vieläkin melkoinen nippu jäljellä.. Meillä kissat ei ulkoile muutakuin kesällä mökillä valvotusti hetkittäin, mutta syövät raakaa lihaa kun kissanruoka ei kelpaa ja jostain joskus olin lukevinani, että siitä voisi tuo toksoplasma tulla. Tosin sinänsä en ole huolissani kun tuohan on kertaluontoinen sairastuminen ja meillä on ollut kissoja siitä asti kun itse olen ollut n. 3 kuukauden ikäinen niin varmasti on ehtinyt toksoplasmat olla kun suurimman osan ajasta oli ulkokissoja.. :p

Mariel, eikö sulta ole koskaan otettu verikokeessa tokson immuuniutta? Mulla se on nyt katottu joka kerran kun olen verikokeessa käynyt, varmuuden vuoksi ilmeisesti.

Meiltä löytyy 1vuotias beagle ja tuntuu että se ei ainakaan oo vielä älynny mittää samanlainen tohelo ku ennenki.. toivottavasti vähä rauhottus vielä. Saa nähä kuin mustasukkanen siitä tulee ku aina saanu olla meijjän "vauva".. Saanu olla kyllä tarkkana kun käynyt pienempiä.

Mukava kuulla, etteivät muutkaan stressaa laatikon siivoamisesta :). Olen nimittäin kuullut tapauksista, että kissa on annettu hoitoon raskauden ajaksi tai siitä on luovuttu kokonaan.

Meillä kisut tuovat päivittäin niin paljon iloa, ettei kyllä niistä luovuttais. Ja katsokaa nyt tätä meidän entistä arkajalkaa, joka just tuli sylkkyyn nukkumaan [emoji7].

90f27888b0108f41a3c6e0144a708700

Takaisin