Lemmikit

L82ady

Näppärä viestien naputtelija
Kuiskas monelta ensinnäkin löytyy lemmikkejä? Oletteko huomanneet niiden käytöksessä muutosta raskauden myötä?

Meillä on pikkuinen koiruus, 8-vuotias neiti jo. Totaalinen nautiskelija ja hellyyden kipeä. Sohvalla ja nojatuolissa pitää päästä aina viereen nukkumaan. Viimeisen viikon aikana on tullut herättämään meidät öisin, joka yö, kerran tai kahdesti. Nukkuu siis yöt eri huoneessa. On se tehnyt tätä joskus aiemminkin, mutta kyse on ollut yksittäisistä öistä. Mietin vaan, että mahtaako koira jo aistia raskauden ja jollakin tapaa tulee varmistamaan, että onhan kaikki kunnossa. Mies jo heitti, että ehkä se haluaa opettaa meitä vauva-arkeen yöheräilyineen. Jos kuitenkin vasta joskus lähempänä syntymää, 8 kuukautta vielä aikaa nukkua rauhassa. :wink
 
Meillä on kissa, iältään n. 8 kk ❤️ Ollaan mietitty että mitähän vauva tykkää kissasta, kun se on suht kova naukuun ja kuinka kissa reagoi vauvaan. Huomenna tulee myös 9 vuotias kääpiösnautseri meille viikoks kun ollaan lomalla (ostin sen kun asuin vielä porukoilla ja se jäi sinne vakituisesti asuun, mutta pidän sitä meillä aina kun voin) saa nähdä aistiiko se mitään. Olen jostain lukenut että koira voi aistia raskauden, tiedä vaikka pitäisikin paikkansa :)
 
Meillä oli kaksikin kissaa, mutta lapsen myötä on jouduttu molemmat lopettamaan. Aika harvinaista varmastikin, että tähän päätyy..ensimmäinen oli tiedossa, että ei voi pitää lapsen kanssa, kun se puri niin herkästi. Vähänkin jos ei osannut varoa, niin saattoi nappasta tosi kovaa. Toinen puolestaan oli vielä vuoden meillä, mutta se sai kai niin pahan stressin lapsesta, että alkoi karvat tippumaan ja sähisemään ym. Mä en jaksanut yhtään, kun koko ajan sai olla poikaa kieltämässä, ettei vedä hännästä ja lisäksi kissa herätti meitä yöllä naukumalla..meidän 1v2kk ei nuku vieläkään öitään yhtään hyvin ja yöt on tarpeeksi mahdottomia ilmankin kissaa. Onneksi kissat olivat jo vanhoja, 16v, mutta oli se silti surullista. :sad001 Jos kaikki olisi mennyt hyvin, niin on se eläin aikamoinen rikkauskin lapsen elämään. Meilläkin poika tykkäs vauvana seurailla kissaa ja osasi jo silittääkin kiltisti kunnes keksi hännästä vetämisen varmana keinona saada huomiota..
 
Meiltä löytyy kolme koiraa, 8-vuotias cirneco dell'etna, kohta 4 ja kohta 2 -vuotiaat whippetit. En oo ainakaan vielä huomannu mitään erikoista koirien käyttäytymisessä, vaikka samaa oon miettiny, että aistivatkohan.

Jännittää tietysti, miten tollasen lauman ja vauvan yhteiselo tulee sujumaan. Noi on kyllä onneks kaikki melko rauhallisia valtaosin. Mutta ylipäätänsä ulkoilut, nyt ainakin tuntuu ihan utopistiselta ajatukselta lähteä kolmen koiran ja vaunujen kanssa lenkille, etenkin kun on kierreportaat alas :woot: Onneks on kaks ulkoiluttajaa kuitenkin.
 
Meillä ei oo itellä lemmikkejä, mut tosta raskauden aistimisesta tuli mieleen. Musta tuntuu et mun hyvän ystävän pikkukoira ainaki aisti. Se alko nukkuu ja muutenki painaa päätä mun mahalle aina.
 
5 koiraa. Saksanseisojia 4 ja yks kettuterrieri.. Ekan raskauden aikaan oli kolme koiraa. Kaikki vaistosi muutoksen mussa. Erityisesti mun terrieri. Seuras ihan joka paikkaan ja jos mahis tuli niin mahan viereen piti päästä makaamaan. Ei välittäny vaikka vauva kuinka mahassa potki. Koiran pää vaan heilui kun vauva potki. Nyt noi kaikki vahtii poikaa ja niille kaikille on muodostunu tosi hyvä suhde. Pojan voi huoletta päästää niiden sekaan ja osaavat käyttäytyä. Jos ei mitään erityistä syytä oo, niin koira ja kissakin vaan alusta asti tutustumaan uuteen lauman jäseneen.
 
Meillä on kolme kissaa. :) Kaksi ei ole millänsäkään, mutta yksi ei jätä mua omaan rauhaan ollenkaan. Seurailee huoneesta toiseen ja jos pistän maate niin tulee kyljen päälle nukkumaan. En tiedä onko tämä sitä "aistimista", vai omaa kuvitelmaani. :D
 
Meillä on kaksi kissaa ja nuorempi on aistinut kummankin raskauden jo ennen plussaa. Tää nuorempi normaalisti nukkuu mun jalkopäässä yöt. Edellisessä ja tässä raskaudessa jo ennen plussaa kissa nukku muutamia kertoja mun alavattan päällä ja tuota se ei ole tehnyt koskaan muulloin. Kehräsikin vielä siinä ilman että kissaan koski. Ollaankin miehen kanssa vitsailtu, että ei me mitään raskaustestejä tarvita, ko tuo kissa kertoo milloin ollaan raskaana. :D
 
Desde, uskoisin , että teilläkin kissa aistii sun raskauden. Onko tämä joka nukkuu sun päällä narttu vai uros?
Ko meillä tuo raskaustestikissa on narttu ja ollu kans todell hellyyden kipeä viime aikoina. Varsinkin multa pitää saada huomiota. Uros ei välitä taas mitään. :)
 
Meillä on kolme kissaa. Esikoisen syntyessä oli vielä neljä, mutta yksi menehtyi syöpään vuosi sitten :sorry: Ihan hyvin meillä elo sujuu kattien ja lapsen kanssa. Toki välillä kissat maukuu just kun oot nukuttamassa lasta, ja välillä poika vetää kissoja hännästä ja pitää mennä torumaan. Meidän kissat kun on niin hyväluontoisia että naukuvat vaan surkeasti kun toinen satuttaa eivätkä osaa itse tehdä asialle mitään. Poika kyllä tykkää kissoista tosi paljon, on aina myös taputtelemassa ja halimassa niitä :) Itse en raskaana ollessani huomannut kissojen käytöksessä mitään erilaista, aina ne on muutenkin lähellä ja tunkemassa syliin. Nyt ihan sama juttu, ei mitään eroa. toki viikkojakin vasta 5+0.
 
Meillä on kissa ja vajaa 3 kk vanha koiranpentu. Kissa on uros, en usko, että se välittää mun raskaudesta, kun se on vieläkin järkyttynyt koiran tulosta meille. Sinä yönä, kun pentu tuli meille, kissa liimautu mun viereen nukkumaan ja toisena yönä nukkui ukon kintuissa, eli itseään se vain ajatteli, kun varmaan luuli, että koiranpentu syrjäyttää sen.
 
Kaethe, juurikin naaras kissa on tämä joka seurailee ja makoilee kyljen päällä. Uros ja vanhempi naaras eivät ole milläänsäkään. :P
 
Meillä on eläintarha :laughing002 Täältä löytyy kolme koiraa joista suurin on 90cm ja painaa melkein 80kg. Sitten on kaksi liskoa ja käärme :)
Koirat puskee mun syliin kokoajan, mutta toisaalta se on ihan normaaliakin. Tämän suurin varsin on kuin varjo mun perässä kokoajan.
 
Meillä on kaksi 6-vuotiasta kissaa ja yksi 8-vuotias kanivanhus. Kaikki on tyttöjä, eli kun esikoinenkin on tyttö, niin aikamoinen akkavalta on tässä talossa. :P

On ihana katsoa, kun tuo vajaa 3-vuotias leikkii kissojen kanssa, annostelee ruuat ja seuraa eläinten touhuja. Itse olen lievästi lemmikeilleni allerginen, mutta emme ole niistä raaskineet luopua. Kissatkin on tosi sylikissoja ja kilttejä.
 
Meillä löytyy 3 sakua ja 2 kissaa ❤️.Kaikki uroksia. Keskimmäinen koira on ollu aina hellyydenkipeä, mut nyt liimautuu jalkoihin aina kun mahdollista.
Kissojen omistajat, kysymys teille: Siivoatteko itse kissanvessat? Minä jatkan edelleen vessojen siivousta, tosin kertishanskat on kuulunu varustukseen jo useamman vuoden.
 
Kyllästyn aika nopsaan miehen pitkään siivousväliin ja siivoan ite. Toki hanskat on käsissä. Ei se pa**a sieltä ole tähän mennessä silmille hyppinyt. :wink
 
Meiltä löytyy 3 koiraa ja 2 kissaa.. Saa nähdä miten tulokkaaseen suhtaudutaan, ainakin kaverin puolivuotiaan hyväksyvät.. Muuta eroa en oo huommannu, ku sen ettei kissat oo muutamaan päivään tullu alamahalle makoilemaan vaan majottautuvat ylemmäs..
 
Takaisin
Top