Laulut ja leikit

Apua, tuli vähän syyllinen olo kun mä en laula mitään lastenlauluja enkä nukkumaan mennessä mitään!
Lähinnä juttelen tytölle ihan jotain tavallisia juttuja (esim selitän mitä teen, tai sit höpöttelen ihan arkisia asioita) ja jos laulan niin laulan ihan tavallisia radiosta tulevia biisejä, esim vadelmavenettä on tullu nyt lauletta :D Mutta tyttö näyttäs tykkäävän, samoin timantit on ikuisia kuuluu äidin bravuureihin.... (pitäsköhän mun oikeesti laulaa myös lastenlauluja :P ).
 
Mä oon laulanu tytölle

Pii pii pikkuinen lintu ( tosin en osaa kuin yhen säkeistön)
Ihahaa ( tyttö tykkää kovasti ja laitan sen oman nimen siihen lauluun)
Nuku nuku nurmilintu
sininen uni
Raparperin alla
pienen pieni veturi
pieni tytön tylleröinen
hämä-hämä-häkki

Mäki aion alottaa jossain vaiheessa tytön kanssa muskarin. Joku kiva lastenlaulu-cdkin olis mukava löytää :)
 
PMMP:llä on Puuhevonen-lastenlaululevy, joka on istuva siksikin, että meidän lapset on kiinalaisessa horoskoopissa puuhevosia (elementti + eläin). En piittaa muuten horoskoopeista, mutta toi on aika hupaisa merkki.
 
meillä lauletaan suurimmaks osin traktori/autolauluja, mut omia suosikkeja on mm.
-käsi oikea
-soittorasia
-metrolla mummolaan
-mörrimöykky tanssii
-tiutau tiutau
-ihhahhaa
-hämyhämy häkki
-vaarin saari
-kolme varista
-lapin kehtolaulu
-sininen uni
-päivänsäde ja menninkäinen
ja tietty HeviSaurusta!!!!!!!!!!!!!!

mä tykkään kovastikin laulaa, mut harva sitä tykkää kuunnella :grin
 
Mimii en mäkään laula. Meillä soi kyllä musiikki mutta musta ei kyllä millään oo lallattelemaan. Se ei vaan luonnistu!
 
Mä lauleskelen joka päivä jotain ja youtube on hyvä apuri :)

Aikuisten lauluja:
Sir Elwoodin Neiti Kevät
ja Mustaschin Bed on Fire :)
Metallican ja Sir Elwoodin biisit yleisesti..

Lastenlauluja:
Ellan ja Aleksin Hyvää yötä
Ihhahhaa
Nukkumatti
Sininen uni
Popsi popsi porkkanaa
Elefanttimarssi
Tuu tuu tupakkirulla

Nää nyt ekaksi tulee mieleen.
 
Meilläkään ei kauheasti lauleskella, koska äiti ei osaa.. Siis ei vaan muista, eikä ole tullut vielä opeteltua! Ostin muumi cd:n (koska itsekin tykkäsin kuunnella niitä lauluja lapsena) ja cd:n päälle laulan vauvalle. Jutellaan sitten enemmän, mutta ehkä seuraava hankinta olisikin jotain perinteisempiä lastenlauluja :) oppisipa samalla itsekin niitä kuunnellessa!
 
Meilläkin tuo HeviSaurus raikaa niin kotona kuin autossakin. Kiitos noiden isoveljien :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Vinkkinä, että semmoset lastenlevyt joissa Soili Perkiö mukana, on aina tosi hyviä ja laadukkaita!
En nyt muista tarkkaan mikä yhden levyn nimi on mikä meiilä on, mut joku karvakorvan laulupurkki??? Uusia lastenlauluja, virkistävää kun nuo vanhat alkaa kyllästyttää.
 
Meillä ei lauleta lastenlauluja pojalle, mutta kaikenlaista musiikkia kuulee päivittäin. Saatan jammailla poika sylissä peilin edessä ja hyräillä taustalla soivaa kappaletta tai pitää sellaista padapippamdam-du-dum-ääntelyä. Poikaa kovasti naurattaa äitin ilmeilyt, pepun taputukset rytmin mukaan ja hytkyminen. Siinä on meidän tee-se-itse -muskari! Jos poika on sylissä koneella istuessani, saatan laittaa youtubesta jotain omia suosikkejani soimaan ja kailottaa mukana. Selvästi tykkää musiikista ja tunnistaa, mistä kappaleista itse ilahdun. Oisko raskausajalta tarttunut jonnekin selkäytimeen Professor Longhairia ja Led Zeppeliniä. :)

On meillä leikkikin! Mies opetti, oli esikoisen vauva-aikana jostain kirjasta löytänyt.
Vauva makaa selällään, leikittäjä tekee kädellä "haukan" (sormet harallaan heilutellaan kämmentä vauvan kasvojen yläpuolella sillä korkeudella, että lapsi näkee käden ja kiinnittää siihen huomionsa). Sanotaan "haukka se lentää liihottaa, haukka se lentää liihottaa... iski (nimi) kiinni!" Ja lepatteleva käsihaukka syöksyy kutittamaan hellästi vauvan mahaa. Itseä tietysti naurattaa ja vauvaakin naurattaa.
 
Takaisin
Top