Laulut ja leikit

Muruska

Kommentoinnin ninja
Toukokuunmammat 2014
Kenellä uusia hauskoja lauluja ja leikkejä vauvan kanssa? Lauleskelen Tontulle kovasti, mutta kaipaan välillä vähän vaihtelua vaikka pienille toisto tekeekin hyvää

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Mun bravuurit:
Kolme pientä elefanttia
Saku sammakko
Sininen uni
Tuiki tuiki tähtönen
Tuhannen yötä(kanssasi valvon-sopii meidän arjen teemaan hyvin)

Mutta näihin jo alkaa hieman kyllästymään, että mielellään ottaisi itsekin uusia jo mukaan.
 
Lälly tuossa listasikin osan mitä itsekin jollottelen muksuille :)
Mutta siis vielä lisäksi:

*Pieni tytön tylleröinen
*Jos sun lysti on
*Pyörät ne pyörivät ympäri
*Oravanpesä (vai mikä lienee virallinen nimi)
 
Aikalailla samoja, nukkumaan mennessä laulan suojelusenkelin.
Luettelen myös aina eläimiä ja miten ne ääntää. Kerron tarinoita muumilaakson asukkaista. Poika tykkää selvästi kuunnella kun sille jutellaan ja hymyilee isosti ku höpsötellään! :)
 
M.A. Nummisen Auto synnyttää ja Raitiovaunu
Apinaorkesteri
Magdaleena
Lapin äidin kehtolaulu
Tyttö kampaa märkää tukkaa (kylvyn jälkeen tietty)
Tula tullallaa

Leikeistä meillä on toistaiseksi menossa mukana vaan tosi perinteiset keikutuslaulut ja -lorut (Vedetään nuottaa, Hopoti hopoti hopoti hoi) ja Harakka huttua keittää.
 
Mun suosikit:
Metrolla mummolaan
Vauvapulla-loru
Sininen uni
Nukkumatti
Suojelusenkeli
Aurinko, aurinko lämmittää
Tip, tip
Missä on nenä...

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Itkun saa välillä hetkeksi siis kun ylhäältä tulee sormi ja räjähtää nenän kohdalla :D

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
-Bonzo pieni leikkikoira
-Ihhahhaa

Me alotetaan varmaan syksyllä vauvamuskari, kun saadaan mummolta ja tädiltä lahjaksi, on ihan tässä omilla huudeilla :)
 
Meillä vauva tykkää muuten tosi paljon siitä leikistä, jossa sormella hipsutetaan naamaa. Menee siis näin: "Kiertää,kiertää kaupunkia,(tehdään ympyrää naaman ympäri) katsoo tuosta ikkunasta(hipsutetaan oikean silmän alapuolelta) katsoo tuosta ikkunasta (hipsutetaan vasemman silmän alapuolelta) painaa nappia( hellä hipaisu nenään) ja astuu sisään( kahdella sormella suun alapuolelta ja sitten mukamas suuhun). Ja isi osaa hyvin harakka huttua keittää-lorun, se on myös suosikki. Harmi kun ei muista näitä kaikkia omilta tarha ajoilta :sad001
 
Tää on hyvä ketju! Tuttuja biisejä mut tarttis kattoa löydänkö netin uumenista noihin sanoja.

Alkaa meinaa itseäkin jurppia kun osaan laulaa tälle tasan ratiritiralla, tuli talvihalla (siis tasan tuon verran, enempää sanoja en muista -hyvin ajankohtainen viisu) ja greendayn basket casen ekan säkeistön.

Lapin äidin kehtolaulua oo koittanu tapailla, mut senkään sanoja en muista. Niin ja tuutuu tupakkarullaa, sopii hyvin ku asutaan tässä hämeen härkätien vieressä :)
 
Ootteko tutustunu Vauvan vaaka-levyyn. Se on hyvä!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Kaksi on paatissa soutajaa ja Laiva, laiva on hyviä saaristolaislapselle :)

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Me ajettiin Hämeen härkätietä pitkin viime viikolla! Bongasin sen GT-kartasta ja päätettiin ihan laulun kunniaksi vaihtaa vähän reittiä.
 
- Metrolla mummolaan ja samalla leikitään jaloilla pumpaten jne.
- Silmä silmä nenä suu, (nimi) se vaan komistuu (ja samalla kiertää kasvoja sormilla), korva korva leukaluu, se on (nimi) kukas muu (samalla taas kiertää kasvoja). ----- ja silmän kohdalla kosketaan kevyesti silmää, nenän kohdalla nenää jne ------

Keksin ton esikoiselle joka tykkäsi hulluna vielä isompanakin. Sillä oli vaan "(nimi) se vain kaunistuu." Kun on tyttö! :)

- körö körö kirkkoon
- laiva laiva...
- illalla laulan pii pii pikkuinen lintu niinkuin esikoisellekin...
 
Mä oon huono laulamaan, mutta lähinnä lauleskellaan tuutulauluja. Mutta meidän kakkonen (pian 7v) tykkää laulaa pikkuveljelleen. Suosikki laulu on Pieni tytön tylleröinen. Tosin mä laulan Pieni pojan palleroinen :)
 
Meinas tulla itku, kun mun äiti lauloi vauvalle Nuku nuku nurmilintu. En tiennyt muistavani koko laulua, mutta jossain aivojen hämärässä sopukassa se oli tallessa. Aika paljon palaan samoihin loruihin joita mun lapsuudenkodissa on toisteltu.

Hyvä Lälly että muistutit tuosta kaupunginkiertoleikistä! Sehän on tosi hyvä nukuttamisessa, kulmakarvojen sively saa unisen lapsen sulkemaan silmät. Pikkusiskon nukuttaminen oli aikanaan mun lempipuuhaa, nyt kun vielä muistaisin kaikki ne kikat joita silloin tunsin.
 
Kiitos itsellesi kun muistutit nurmilintu laulusta! Sitä on mulle lapsena veisattu, ja ihan yks lemppareista.
 
Mä en muista mistään lauluista kuin ekat säkeet ja sävelen. Oon sit keksiny omia sanoja ja laulanu niillä! :D Nyt pitäis skarpata ja googlettaa laulujen sanat...
 
Etana Elli tuli mieleen kun mökin kellarista löytyi aivan jättimäinen etana!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top