Mä olen näitä vaunuja ennenkin hehkuttanut, mutta laitetaas tämä sama sepustus tännekin ketjuun... :) Eli meillä on Hartan Topline S:t, viime vuoden mallia. Ostettiin uutena, kun haluttiin kans takuut sun muut. Ja oli kyllä loistava ostos! Etupyörät on kääntyvät ja se ominaisuus on ollut kyllä aivan ehdoton, sillä pienessä kaupassakin ja muissa ahtaissa paikoissa näillä on menty näpsästi. Nuo etupyörät on mahdollista lukita, ettei ne käänny, just haastavimpia maastoja varten, mutta mä en viime talvena tehnyt niin kertaakaan. Tosin me ei asuta ihan landella, eli jonkin sortin auraus toimii täällä. :)
Mä en osaa verrata näitä oikein muihin kuin Emmaljungiin, kun ystävällä on sellaiset ja ollaan tehty yhdessä vaunulenkkejä. Mutta sen perusteella mitä olen nähnyt ja kokeillut, niin Hartanit on ensinnäkin halvemmat, mutta sen lisäksi paljon kevyemmät työntää ja malliltaan sirommat. Viime talvena kaverin vaunuihin pyrytti lunta sisään kuomusta, koska se on niin huge. Hartanit sen sijaan suojasivat paljon paremmin. Ja silti on vaavilla tilaa olla ihan tarpeeksi. Meillä muuten Hartaneissa pehmeä vaunukoppa, sitä suositeltiin liikkeessä ja siihen sitten päädyttiin. Kaverin Emmaljungista vielä sen verran, että näissä ei ole kääntyviä etupyöriä ja oli niitä vaan hankalaa työntää, kun pitäisi kääntyä yms. Toki tämäkin on varmasti tottumuskysymys... :)
Olen kuullut, että Emmaljungan keinonahka olisi halkeillut jollakin käytössä, mutta meillä kyllä pinta on pysynyt erinomaisena. Värinä on meillä vielä valkoinen, eli luulisi kaiken mahdollisen näkyvän, mutta eipä ole juurikaan tarvinnut vaunuja pestä kurasta. Vaikka on tosiaan menty lähes kaikilla keleillä eikä armoa ole annettu. ;)
Niin juu, se piti vielä sanoa, että nuo meidän vaunut on myös yhdistelmät, eli saa rattaiksi. Rattaina on ollutkin meillä jo kuukauden pari käytössä ja hyvin toimivat niinkin. Eli pelkästään positiivisia kokemuksia meillä Hartaneista! Nyt merkkiin hurahtaneena olen koittanut kissojen ja koirien kanssa löytää Hartaneiden tuplia käytettynä ja hyväkuntoisena... :D Toivottavasti oli tästä jollekulle hyötyä!