Lastensarjat/kirjat/elokuvat, joita haluat näyttää tai lukea lapselle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Feronia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi, näitä on paljon, ja monet varmasti unohdan mainita. Olen aikamoinen nostalgiahörhö ja ysäri-fani (vähän kasarikin). :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Animaatioista (elokuvia/sarjoja):
- Myyrä
- Pat & Mat (Hupsis-ukot)
- Muumit
- Alfred J. Kwak (en tosin ihan pienelle tätä kyllä näyttäisi, vaikka itse katsoinkin jo todella pienenä ja olin kova fani)
- Kössi Kenguru
- Ankronikka
- Tikun ja Takun pelastuspartio (tämä oli itselle erityisen rakas)
- Vili Vilperi (tämä tosin haaste, koska itsellä ei ole missään tallessa)
- Kaukametsän pakolaiset (sama juttu, haaste, kun ei ole itsellä tallessa - ja ihan pienelle en tätäkään näyttäisi)
- Wallace ja Gromit
- Disneyn vanhoja lyhäreitä (Aku, Hessu, Mikki, Tiku ja Taku jne.)
- sitten ne perus Disney-klassikot (erityisesti 2d-animaatiot - 3d:n suhteen luotan enemmän Pixariin)
- no ne Pixarit
- Ghiblit
- Richard Scarry

kirjoista:
- Mauri Kunnaksen tuotanto
- Muumit (ihan ne Janssonin alkuperäiset romaanit)
- Tatu ja Patu (ei omasta lapsuudesta tuttuja, mutta muuten ihan loistavia, mitä olen selaillut)
- Roald Dahlin lastenkirjat
- Mahdollisesti Puppe (pitää vähän selailla, että onko ne niin hyviä kuin muistelen)
- Satunnaiset Lasten parhaat kirjat -sarjaan kuuluvat
- Tammen kultaiset kirjat - sarjan kirjat

Bonuksena c-kasettisadut kirjoineen. Sopiva soitinkin on olemassa. VHS-nauhuri pitäisi vielä hankkia, niin pääsisi pyörittämään kaikkea muutakin vanhaa, josta ei ole koskaan tullut dvd-julkaisuja. Niin ja NESin ohjain käteen lapselle heti, kun se siinä vähänkin pysyy. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Muokattu viimeksi:
Bonuksena c-kasettisadut kirjoineen
Voi siis nämä! Niin ihania muistoja miinan ja manun parista. :smiling face with heart-eyes:

Mulla tuli eilen joku impulssi ja tilasin muumien 34 dvd:n kokoelmapaketin, vaikka ollaan puhuttu ettei mitään osteta vielä näin aikaisin. :tears: Niin iso osa omaa lapsuutta, että haluaa varmistaa että mahdollisuus jakaa se pienen kanssa. Hyviä pointteja kyllä täällä että pitää taikuri- ja muut pelottavat jaksot jättää jemmaan aluksi!

NESin ohjain käteen lapselle heti, kun se siinä vähänkin pysyy
Tämä on myös miehen suunnitelmana :tears: itse miettii enemmän kirjoja, sarjoja ja elokuvia mutta hänelle pelit on olleet tärkeämpiä pienenä.

Itselläni myös ehdottomasti Muumit (jos niitä vanhoja jaksoja saa jostain näkyviin) ja myös täällä jo mainitut Studio Ghiblin animaatiot. Toki niiden hurjempien kanssa pitää malttaa "muutama" vuosi odotella, itse näin Henkien kätkemän 7-vuotiaana ensimmäistä kertaa ja se oli aivan karmaiseva mielestäni silloin. 😁 Täytyy aloittaa Totorosta.

Ja kirjoista ainakin Mauri Kunnaksen ja Elsa Beskowin kirjoja! Minun vanhemmillani on tallessa vielä kaikki meidän lapsuuden kirjat, niin täytyy mennä sinne virkistämään muistia jossain vaiheessa.

Muumit ehdottomasti. ❤️ Myös Richard Scarry ja Puppe löytää varmaan tiensä hyllyyn. Mut toisaalta juuri kummipojan luona ihastelin miten ihania uusia lastenkirjojakin on tehty, joten varmasti myös niihin on kirjastossa kiva tutustua. Muutenkin toivon, et juuri kirjasto olis se paikka, jossa perheenäkin viettäisiin aikaa.

Takaisin