Lastenneuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meil se on vasta kolmen viikon päästä.

Meil on 10 päivä 8kk neuvolalääkäri vaik poika täyttää vasta 25 pvä 8kk... Olis se ny ollu mukavempi et olis ollu lähempänä tota 8 kk tuo neuvola...

tytöllä on 14pvä hammaslääkäri ja 16pvä neuvolalääkäri.mua vähän jännittää toi hammaslääkäri:grin

meillä hampilääkäri huomenna. ei kuulemma katsota suuhun?! varmaan ohjeistetaan vanhempia leegojen pesuun!

:eek: eiks ollenska katota suuhun??höh.mä luulin et ne vähintääkii kertoo mulle mihin tytsy saa seuraavan naskalin.

niin se tätykkä sanoi,kun meillä on sinne meno 12 just päikkyjen aikaan,niin se tuumas et ei haittaa vaikka nukkuu,suuhun ei katsota. mut kai ne vilkasee jos vaan tyttö suostuu..

Tääl kans ootellaan kutsua.. kavereitten muksutkin saanu melko aikaisin kutsut.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä menee ihan sekavasti kaikki neuvolat nytten. Käytiin jo varmaan 3 viikkoa sit lääkärissä näyttää pojan ihoa, niin lääkäri päätti tehdä 8 kk tarkastuksen eikä poika ollut edes 7 kk. Sit meillä piti olla 7 kk kasvukontrolli huomenna, mut poika olikin sairas ja käytiin viikko sitten allergiaterkalla, joka otti kaikki mitat, niin ei nyt sit mennäkään huomenna. 8 kk iässä on sit taas allergialääkäri ja 9 kk käydään sit vasta neuvolassa. No samapa se kunhan käydään aina millon missäkin :) Vuoden iässä pitäis suunnilleen olla kai se hammaslääkärikin sitten.

Rupesin iteki tossa miettimään, mitenhän se meidän hammaslääkäri nyt sit. Viimeksi täällä taisi tulla kutsu postissa tai sitten antoivat sen ajan neuvolassa. Mutta ainakaan ei tarvinnut itse varailla. Nyt ei ole ollut mitään puhetta. Ja kun täällä on nyt noihin neuvolan ja hammashoitolan määräaikaistarkastuksiin (neuvoloihin ei ainakaan alle vuotiailta) nettiajanvaraus, niin en tiedä, pitäiskö se hammaslääkäritarkastuskin sieltä varata. Esikoiselle piti kolmevuotistarkastus varata sitä kautta. Tosi hienosti kyllä toimii se systeemi, kun miun tiedoissa ei ees esikoista näy! Järjestelmän mielestä miulla on vaan yksi lapsi, miehellä sitten kaksi. Ja neuvolassa on jo kahteen kertaan tarkastettu, että siellä päässä on kaikki tiedot oikein, mutta silti ei vaan näytä miulle esikoista ollenkaan. En siis pysty varaamaan mitään aikoja esikoiselle tuolta enkä tarkistamaan varattuja aikoja yms. Sitten ei ole edes selkeästi esillä osoitetta, jonne voisi laittaa palautetta. Kyllä tää nykyaika on välillä ihanaa. :D

Meille neuvolantäti varas ajan suuhygienistille toukokuulle. Ja suuhygienisti tulee silloin neuvolaan tekemään tarkastuksen/ohjeistuksen. Esikolle tuli viime kesänä kutsu suuhygienistille hammashoitolaan, ja olisi pitäny varata netin kautta. Mut mä en saanu sitä sielt varattua, ku tiedoissa oli kuulemma puutteita. Ei selvinny että mitä.

Meil oli suuhygienistin käynti. Katto suuhun ja anto hammasharjan ja tahnaa. Sit saatii vielä uudestaanki sama, kun osu sama täti meiän vauvakerhoon. Ilmasiahan nuo on, ainakin meillä päin.

8kk neuvola meil on ens tiistaina. Jätkä täyttää nyt viikonloppuna sen. Saas nähä, saadaanko 8kg jo rikki :)

toivottavasti me ei saada hammasharjaa,meillä on jo kaks.mut toisaalta,eihän niitäkää liikaa voi olla.omakii pitäs jo vaihtaa.

Takaisin