Lastenneuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
nonnih,7kk neuvolassa käyty(onnea meille 7kk:))

paino 9190g viimeks 8550g
pituus 67,8cm viimeks 65cm
pää 42,3cm viimeks 41,8cm

kirjotti se täti että ei oo suojeluheijasteita,kyllä ne lasten neurologilla ne sai,tiiä sitä sitte...8kk neuvolaläkärissä pitää ottaa puheeks se refluksi,kun soseetkii nousee suuhun vaikka ne on jo kertaallee nielty.
ja sano se täti tosta mun ylävatsa kivusta et se saattaa johtuu sappikivistä,nyt sit googlaa niistä ja varmaa sit soitettava lekurii,en millää viittis ku ylireagoin kuitenkii.

Onnea 7kk!! :)

Meillä ei täällä ole 7kk-neuvola. On 6kk ja sitte seuraava 8kk. Mua vähän mietittyttää tuo pituus mistä puhui silloin 6kk-neuvolassa. Sitä on kyllä tullut, huomaan vaatteista mutta ei kyllä kauheen paljoon. Tosin, mä en nyt pituuskasvuks voi tässä muuttua.

meillä ei ton yhen paperin mukaa oo 9,10 eikä 11kk neuvolaa.tosin se täti sano et saa 10kk neuvola ajan jos haluu,no mä haluun.

Monesti sen 8kk-neuvolan jälkeen on seuraava vasta vuodenikäisenä. Et kyllä ne tästä rupeaa harvenemaan. Meillä käytiin viime viikolla "kasvukontrollissa", omasta tahdostani. :D Nyt voin sitten taas hyvillä mielin luottaa omiin havaintoihini, vaikka Kiira ei tuota painoa nyt kerääkään entiseen tahtiin tai samaan tahtiin kuin siskonsa aikoinaan. Paino on nyt löytänyt oman käyränsä ja tasaisesti sillä kasvaa neiti. Kyllähän se liikkuu niin kovasti, ettei varmasti painoa voi tullakaan niin paljon enää tai saisi syödä paljon enemmän. Neidin mitat oli siis viimeksi n. 66 cm ja vajaa 8 kiloa. Sitten lääkärineuvola 8-kuisena. :)

Ei se oo siitä kiinni, että on poika :) ihan yksilöllistä, meidän jäpikällä on serkkupoika muutaman kuukauden nuorempi ja se on pitkä ja luikku kaveri. meidän taas lyhyt ja massaa löytyy :grin

jonnulilla ihanan pikkuinen tyttö :Heartred

Meillä punnittiin tyttö toisen lääkärikäynnin yhteydessä ja hänen mittansa vähän reilu 7 kk iässä ovat 7760g ja pituus 66,4 cm. Meillä piti olla " vauvan" 7 kk ja isosiskon 3-vuotis neuvola tällä viikolla, mutta isosiskolle puhkesi vesirokko. Ei taideta olla sinne laitokseen tervetulleita ennen kuin pikkunenkin sen on sairastanut. Isosiskolla se meni ihan suhteellisen hyvin, pari päivää oli korkea kuume ja näppyjä on kyllä ollut aika reilusti. Täytyy toivoa ettei pikkainenkaan saisi tautia pahempana.

8kk lääkäri, kaikki kunnossa!
11 200g
75cm
ja pinsettiotekkin löytyi, pikkasen vierasti lääkäriä, ja kilarit kun sörkki korvia liian kauan ja piti päästä pitää väkisin kiinni. Mut muuten iloinen itsensä.

Seuraava neuvola vuoden iässä, miten aika juoksee näin??

Uuuuiiih.. ihana pojan pullero. Meillä on kahden viikon päästä 8kk neuvola+lääkäri. Tosiaan.. eihän siitä ole kauan, kun sitä hoitajaa odotettiin kotikäynnille tarkastamaan uutta perheen jäsentä. Ou nou... <3

Takaisin