Lasten turvallisuus

Meilläkin halkaistaan (pituussuunnassa) viinirypäleet edelleen 3,5-vuotiaalle ja himpun vajaa 2-vuotiaalle. Olen kuullut riittävästi kauhutarinoita kurkkuun jääneistä rypäleistä/pikkutomaateista.

Mä laitan ne neljään osaan, onkohan se jo hätävarjelun liioittelua? Poika ei ole mikään rauhallinen ruokailija kylläkään.
 
Mä laitan ne neljään osaan, onkohan se jo hätävarjelun liioittelua? Poika ei ole mikään rauhallinen ruokailija kylläkään.

Kyllä mäkin laitoin isoimmat rypäleet neljään osaan kuopusta varten jossain vaiheessa. :) Meillä myös nämä kaksi nuorinta ovat melko vilkkaita myös ruokapöydässä. :rolleyes:
 
Meillä kävi kamala läheltä piti -tilanne eilen, kun oltiin pojan kanssa kävelyllä. Poika mennä viipotti edellä, kun mentiin sellaista hiekkatietä pitkin, missä ei ollut muita kulkijoita. Yhtäkkiä hän pysähtyi tutkimaan jotain, nimittäin huumeneuloja. Kuvottavaa! Täällä kaupungissa on ihan roskiksia käytettyjä neuloja varten ja silti niitä lojuu rauhallisessa ja siistissä kaupunginosassa. Pistää kyllä vihaksi. :angry4
Me laskimme keväällä mäkeä ja harjoittelimme vuorikiipeilyä oman tontin kulmalla roskakatoksen läheisyydessä monena päivänä. Yhtenä päivänä löysin siitä samaisesta mäestä ruiskun neuloineen. Olin aivan kauhuissani, että jos se onkin ollut siinä koko ajan ja olisimme voineet satuttaa itsemme siihen laskiessa ja jos siellä on niitä neuloja vaikka kuinkakin paljon.

Naapurin kanssa jutellessa huomasimme, että samaan aikaan roskakatoksen vierestä oli varastettu polkupyörä (joka oli menossa roskiin) ja jotain muitakin merkkejä siinä oli, että joku hörhö oli siinä hiljakkoin törttöillyt. Seurasin kasan sulamista ja neula oli ainoa laatuaan, mutta kyllä sen jälkeen olen ollut tarkkana ja aina ensin tutkimassa ympäristön, jos vain ehdin.
 
Takaisin
Top