Ihanaa MarSka ja Lopsis että tekin tulitte tänne keskusteluun mukaan! Mulla on jo niin paljon levollisempi mieli kun tiedän etten ole maailman ainoa äiti tässä tilanteessa ja jännityksen kanssa, että miten kaikki menee ja miten jaksetaan :) Ja Lopsis, meillä siis todella samanikäiset pienet, muutaman viikon ikäerolla koska meidän pikkutyyppi nyt 9kk!! Ethän sattunut kesäkuisissa 2015 olemaan myös mukana? :D Laskujeni mukaan teidänkin pieni saattoi syntyä kesäkuussa!
Ja ihan mahtavia konkreettisia vinkkejä arkeen kaikki nämä sänky- ja syöttötuoliasiat! Itsekin olen ajatellut että ensikuukaudet vastasyntynyt kulkee mukana kantoliinassa, ainakin esikoinen viihtyi tosi hyvin ja siinä sai itsekin kädet vapaana touhuta kaikenlaista.
Miten teillä muilla esikoiset nukkuvat? Se on ehkä ainoa asia, joka vähän helpottaa huoltani tulevasta, että meillä esikoinen nukkuu pääsääntöisesti hyvin, eli yöllisiä herätyksiä ei nykyään enää usein ole, mutta aamuherätykset ovat kyllä aikaisia
Jos kakkonen valvottaa ja sitten pitäisi aamuvarhain (klo 6-7) olla esikoisen kanssa aamupuuhissa ja leikkimässä, niin kyllähän se aika raskaalta yhdistelmästä kuulostaa :/ Toisaalta, aina kun huoli valtaa niin yritän ajatella, että esikoisen kanssa väsymystä varmasti pahensi valvomisen lisäksi kaiken uuden opettelu, yleinen hermoilu ja ylipäätään uusi elämäntilanne ja vanhemmaksi kasvamisen ihana kipeys, kun sitä oli aika ajoin niin epävarma itsestään ja kyvystä ymmärtää vauvan tarpeita ja itkuja.
Mulla on plussan jälkeen ollut todella vaihtelevia mielialoja, mutta tänään taas toiveikas olo. :) Hyvin se menee!! Osasyynä fiilikseen varmaan sekin, että tulin heti aamun alkajaisiksi lukemaan täältä rohkaisevia juttuja! Kiitos!