Heippa Viimu! Ihanaa että ainakin sinä osallistuit tänne kaveriksi :) Tuolla "La marraskuussa 2016" -ketjussa oli muutama muukin samassa tilanteessa oleva, ehkä hekin liittyvät keskusteluun!
Tosi hyvin kirjoitit juurikin tuon viimeisen kappaleen, olisi voinut olla minun kirjoittama teksti! Että meidän kolmen perhe tuntuu niin rakkaalta ja siihen on ehtinyt tottua. Vaikka en hetkeäkään epäile, etteikö minulla riittäisi rakkautta kaikille perheenjäsenille, niin silti jollain tapaa pelkää/jännittää muutosta nykytilanteeseen, arkikin kun on alkanut sujua niin mukavasti.. Kuitenkin tässä vaiheessa, kun raskaus ei edes tunnu kovin todelliselta, tuntuu tuo tulokas jollain tapaa ihan tuntemattomalta ja huonosti selitettynä jopa "perheen ulkopuoliselta" henkilöltä, mikä kuulostaa kamalalta! Poden jollain lailla huonoa omaatuntoa siitä, että olen pienimuotoisessa kriisissä asian kanssa, siis tämän syntymätöntä lasta kohtaan, koska rakkauteni tuota uutta tulokasta kohtaan on jo vuorokaudessa lähtenyt hurjaan nousuun ja on syyllinen olo siitä että pelkään mukanaan tuomia muutoksia.
Mutta on helpottavaa myös kirjoittaa näitä juttuja tänne, myös niitä ajatuksia joita ei ehkä ihan osaa pukea sanoiksi, voi vain yrittää. Ja tosiaan tähän omankin kirjoitukseni perään on pakko lisätä, että uusi vauva on erittäin tervetullut meidänkin perheeseen, mutta tällä kertaa pitää raskausuutista sulatella eri tavalla kuin esikoisen kanssa, kun täällä suurin piirtein viikon välein heiluttiin raskaustestien kanssa ja itkettiin alkaneita menkkoja :D
Meillä muuten sama homma, että esikoinen on ollut helppo ja tyytyvinen tapaus, on pääsääntöisesti nukkunut hyvin emmekä koe missään vaiheessa viimeisen 9 kuukauden aikana olleemme mitenkään loppuun palaneita. Ja olen ajatellut tismalleen samoin, ei kukaan voi kahta tälläistä helppoa hyvin nukkuvaa vauvaa saada!! Vai voisiko?
Milloin sinulla muuten laskettu aika?