Lasten oppimat taidot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja noora92
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lelut menee meilläkin suuhun. Eilen lussutti yksinään äitiyspakkauksen purulelua pitkät tovit. Kauhea maiskutus vaan kuului. Parempi se kun kädet, joita poika syö aivan maanisesti melkein kokoajan. Tuttihan hälle ei kelpaa muulloin kun nukkuessa. Telkkarista tuo on huolestuttavan kiinnostunut. Aina jos on telkkari päällä ja poika sellaisessa paikassa että näkee ruudun, niin tulee hiljaista kun poika keskittyy katsomaan töllöä. Ihan mikä vaan ohjelma kelpaa. En haluaisi opettaa hänestä telkkarin orjaa! Ehdoin tahdoin en ole tv:n eteen istuttanut.

En ehkä olis I-P huolissani vielä näin pikkuisesta. Tai ainakin meillä lamput ja tv on ne mitä voi tuijottaa kauan aikaa. Luulen että johtuu valoista, niitä kun on kiva kattoa :)

Joo en mä uskokaan että tuo telkkarista mitään tajuaa vielä. Se on hälle vaan iso ruutu jossa vaihtuu kuvat ja kuuluu erikoisia ääniä. On tää tosi kiinnostunut myös läppärin ja kännykän näytöistä. Teletappeja laitoin kerran katsomaan niin voi sitä hymyn määrää :) Tais olla niin kivat äänet ja värikkäät kuvat.

Ruudut tosiaan kiinnostaa. Nytkin yrittää tissiltä tähyillä äidin kännykkään :D

Meillä Alisa tykkää tuijotella takkatulta. No mikäs sen parempaa kuin laatuaika äiteen kanssa, minustakin on ihanaa katsoa tulta tai järvessä laineita.

Poikavauvoja(varsinkin) usein elektroniikka kiinnostaa jo heti pienestä. Oottakaapa vaan niin kohta se on se kaukosäädin mikä on mielenkiintoisin lelu ikinä! Siinä ei paljoo Fisher Price pärjää. Nimimerkillä 3 pojan mamma :grin

Meilläkin takka, tv, tietokone ja puhelin on ylitse muiden. Niin ja makkarin lamppu. Herään aamuisin siihen kun likka tuijottaa kattoon ja höpöttelee omiaan. :D Aamurutiiniin kuuluu myös mun puhelimen tuijottelu kun selaan facebookin ja iltalehden nopeesti läpi kunnes mennään aamupesulle. Tissillä ei keskity lainkaan kun 10sek välein tarttee kurkkia mitä telkkarissa tapahtuu tai muuten vaan päästä ylös istumaan/seisomaan. On tuo silti niiiiiiin suloinen ja rakas <3

Sama täällä! Tv on ihan huippu kiinnostavaa. Meidän kanavapakettiin kuuluu mtv juoniori, laitan sen varsinki aamusin päälle. Sieltä tulee värikästä ohjelmaa ja paljon sellasta josta kuuluu musiikki. Niistä tyttö tykkää aivan hulluna. Tänäänki jotain muskariohjelmaa kuunteli aivan lumoutuneen näkösenä sitteristä. Yritän lievittää tällä huonoa omaatuntoa tosta telkkarin kattomisesta :D
Löysin tänään kuolalapun tuolta kaapista, alkaa meneen hermot ko monta kertaa päivässä pitää vaihtaa body ko kuolaa valuu litratolkulla. :< tuo kuolalappu on vissiin äitiyspakkauksesta peräisin, taidan hommata niitä huomenna muutaman lisää!

Mä taas yritän välttää teeveetä näin pienen kanssa. Uskon että normaalissa arjessa on ihan tarpeeksi virikkeitä näin pienelle ja tv saattaa aiheuttaa turhaa levottomuutta. Pidänkin telkun kiinni koko päivän jos nyt satutaan olemaan sisällä ja vasta pikkukakkosen aikaan annan isoveljen avata sen.
Tämä (kin) on vaan yksi mielipide, mutta olen isompien lasten kanssa huomannut miten telkkari häiritsee keskittymistä, esim.ruokailutilanteissa(tv näkyy ruokapöydästä) ja varsinkin lapsille jotka ovat ärsykeherkkiä. Lapsista tulee ylivilkkaita ja levottomia,tai ainakin meijän lapsissa oon huomannut selvän yhtälön. Haluan varjella näitä pieniä mahdollisimman pitkään , kyllä ne ehtii sitä telkkaria myöhemminkin toljottaa! 2 ekaa lasta en tajunnut aikanaan tarpeeksi suojella ja niistä on molemmista tullut leffafriikkejä :wideyed:

Me ollaan tytön kans viikot kaksistaan kotona, täällä olis hiljasta ko huopatossutehtaassa jos en pitäis telkkaria auki. :D oon eevis sun kans samaa mieltä tosta telkkarista ja keskittymishommista; mullaki on tuttujen lapsia jotka kattoo telkkaria vaan koko ajan, noh eipä vanhempien tarvi touhuta niiden kans mitään, mutta eipä ne lapset osaakaan muutako kattoa telkkaria.
Ite aattelen kuitenki että meän tyttö 3kk ei vielä ymmärrä tv:n päälle sitä vertaa, ja äiti saa syyä aamusin aamupalan rauhassa. :P

Meillä ei poika tee vielä elettäkään että kääntyis selältä mahalleen. Pötköttelee selällään ihan tyytyväisenä eikä edelleenkään viihdy mahallaan kovin kauaa. Mahalta selälleen on tosiaan kaatunut pari kertaa vahingossa. Ikää 3,5kk. No ei tässä kiire ole vielä :)

Meillä on nytte harrastettu tota kääntymistä selältä mahalleen mutta vain vasemman kyljen kautta. Tänään käännyttiin myös oikean kyljen kautta! :) Ikää on nytte n. 3kk ja 1vko.

Mulla on esikoisen ajoilta meidän fysioterapeutilta saatu nivaska tekstiä ja kuvia vauvan/lapsen liikunnalisen kehityksen tukemisesta. Nämä saattaa jotakuta kiinnostaa tai olla hyödyksi, niin ajattelin jakaa. Koskevat nyt siis 3-4kuukauden ikää. :p
Olkaa hyvät, jos jollekin olisi vaikka hyötyäkin!

008.JPG 009.JPG 010.JPG

Muoks. ei noista taida saada selvää näin... Jos joku tahtoo niin voin lähettää isompana yksityisesti.

Meillä ei Minea juuri mahallaan viihdy joten joudun häntä treenaamaan jotta oppisi olemaan, hermostuu heti jo minuutin päästä kun on mahalteen laitettu :sour: mutta vatsalihaksia hän tykkää treenata,yrittää kokoajan istumaan kun on sylissä ja lattiallakin kiristää vatsaa ja itsensä ihan kaarelle.
Katsoin just milloin mun edellinen on kääntynyt ja neuvolakortissa oli 4kk kohdalla merkintä. Joten ei täs tosiaan mitään kiirettä ole kun tyttö ei ole vielä edes 3kk.

Meilläkin käännyttiin tällä viikolla ekaa kertaa selältä masulleen :) Luulin ensin, että meni vahingossa kun vauhtikin oli niin kova, mutta seuraavana aamuna kun heräilin ennen Ilonaa ja tytön herätessä menin katsomaan, niin siellä hän pötkötteli masullaan ihmetellen varmaan itsekin, että miten näin kävi :grin Tosin nyt mä pelkään, että yrittää yölläkin mennä masulleen (on jo pari kertaa yrittänyt) ja tarkkailen yön aikana monta kertaa, että missä asennossa nukkuu. Ei ole vielä kertaakaan nukkunut masullaan.

Puapru mua kiinnostaisi nähdä nuo ohjeet!

Mä nukutin ekaa kertaa pojan viimeyönä masulteen pariksi tunniksi, koska tuntui että se auttoi vatsanväänteisiin. Hyvin tuo masulteenkin nukkui, heti rauhottui kun käänsin niinpäin. Ennen kääntöä olikin melkoinen hulabalooshow pystyssä :rolleyes: Siinä sai peitot ja lakanat kyytiä kun poika huitoi, potki ja ähisi ikäänku ois jonkun suurenkin kärpäslauman uhrina :eek:

Ei meil kyl osata viel mittään ihmeellistä? Hienosti kyllä kakkaa, pissaa ja puklaa :laughing002 ei hän kääntyile yksin kyllä mihinkään. Kovasti jokeltelee ja nyt tänä aamuna kokeili korkeampia ääniä :laughing002 yrittää tarrata asioihin, kaulakoru meinannut katketa jo useamman kerran. Nyrkki menee kyllä jo suuhun ja kauhee lussutus kuuluu. Sylissä haluaa olla pystyasennossa ja koko ajan kattella uusia asioita, aikamoista palvelua vaatii jo hereillä ollessaan. Ja puapru, minäkin tahtoisin nuo ohjeet :)

Takaisin