Lasten merkkivaatteet - Onko merkillä väliä?

Keskustelun 'Mitä mielessä? Aihe on vapaa' aloitti Bella Swan, 16 helmi 2021.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Bella Swan Admin Staff Member Administrator Maalisäidit 2020

Onko lasten vaatteiden merkillä väliä? Oletteko hurahtaneet lasten merkkivaatteisiin vai löytyykö teiltä lähinnä sitä, mitä marketista saa? Ovatko merkkivaatteet sinusta hienoja vai yliarvostettua? Mitkä lastenvaatemerkit ovat mieleesi ja mitkä eivät niinkään? Millä perusteella ostatte lastenvaatteita?
  2. Pingviiniemo Addikti Heinäkuiset 2021

Merkillä on ainakin jonkin verran itselle väliä. Pidän tutan, paapiin ja jutan vauvanvatteista, mutta käytän melkein mitä vaan jos on kiva kuosi. :)

H&M ei kuulu suosikkeihini.
  3. move88 Rakastunut foorumiin Helmimammat 2018

On yliarvostettuja. meillä on aina käytetty halpiksia, markettivaatteita ja h&m -kamaa. toki on jotain satunnaista poppia ja muutakin kalliimpaa ollut, mutta yleensä sit käytettynä. suurin osa vaatteista onkin perittyjä tai kirppikseltä hankittuja. ainoastaan ulkovaatteissa panostan uusiin ja merkkituotteisiin, lähinnä reiman haalareihin siis. tää pätee nyt ainakin vauva-aikaan jolloin vaatteiden käyttöikä on lyhyt, sekä leikki-ikäiseen jolloin vaatteet kuluu nopeasti.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  4. Yölento Ei muuta elämää Marrasmammat 2016

Merkillä ei ole väliä, mutta pyrin ostamaan kotimaisia vaatteita, tosin saamme käytettynä suurimman osan vaatteista. Kotimaisuutta vielä tärkeämpi kriteeri on käytännöllisyys.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  5. Suski75 Addikti Helmikuunmammat 2016 Elokuun äidit 2019

Meiltä löytyy kivannäköisiä vaatteita. Jos samannäköinen vaate löytyy markettivaatteena ja merkkivaatteena, valitsen aina markettivaatteen. Lisäksi iso osa merkkivaatteista on niin rumia, etten maksaisi niistä senttiäkään.
  6. elaffy Ei muuta elämää Kesäkuunmammat 2015 Syysmammat 2017

Ompelen paljon itse vaatteita lapsille ja itselleni myös. Silloin valitsen laadukkaat ja mieluiten kotimaiset tai ainakin eu:ssa tuotetut kankaat. Markettivaatteita tulee ostettua uutena, merkkivaatteita löytää käytettynä edullisesti. Papun housut ovat kestäneet samalla lapsella pari vuotta, mitoituskin on sellainen, että on mahtunut päälle koko tuon ajan. En tiedä, miksi näin, mutta kannatti mielestäni ostaa puoleen hintaan uudet merkkihousut.
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. Vargynja Moderaattori Staff Member Helmikuiset 2021

Suurin osa lasten vaatteista on käytettynä hankittu eikä niissä ole merkillä väliä. Uudet on suurin osa markettivaatteita. Move88:n tapaan ulkovaatteissa on enemmän merkillä väliä.
  8. Chandelier Tuttu foorumilla Huhtimammat 2018

En ole välittänyt merkkivaatteista. Jokapäiväiseen käyttöön ostan marketista. Tosin ostin kyllä joululahjaksi muumi college setin sen takia että olisi edes yksi siisti asukokonaisuus, jota säästellen käytetään esim. kyläily, lääkärikäynnit jne.
  9. Enni Naimisissa foorumin kanssa

Merkillä on väliä. Esimerkiksi oma lapseni oli niin laiha, että suurin osa vaatteista ei pysynyt päällä millään. Löysin tietyt merkit, joiden mallistot ovat kapeampia ja suosin niitä. Arvostan vaatteissa myös kestävyyttä ja käytännöllisyyttä, joita ei markettivaatteissa ole. Tästä esimerkkinä resorit, jotka tuovat todella paljon käytännöllisyyttä sekä käyttömukavuutta ja joita ei h&m ja Citymarketin vaatteissa ole juurikaan. Ulkovaatteista olen löytänyt malliltaan sopivan merkin lapsen mittoihin, ja ostan yleensä saman merkin ulkovaatteita koska tiedän niiden sopivan ja kestävän. En osta mitään vaatetta värin tai kuvion vuoksi, en myöskään pelkän merkin vuoksi. Merkkivaatteissa on kyllä suuriakin eroja markettivaatteisiin verrattuna, eli riippuu mitä vaatteessa arvostaa.
  10. Yölento Ei muuta elämää Marrasmammat 2016

Meillä taas lapsi on vanttera, merkkivaatteissa on useita valmistajia, joiden tuotteita ei saa päälle puettua ensinkään.

Kierrätysvaatteissa on tullut meille paljon esim h&m:n vaatteita ja jotkut niistä ovat todella kestäviä ja pitävät hyvin muotonsa ja värinsä eivätkä reikiinny. Jopa ehjiä housuja on tullut käytettynä. Positiivinen yllätys on ollut myös Lidlin vaatteet, todella kestäviä, pehmeitä ja käytännöllisiä ja saa pestä kuumassa.
  11. Ginger Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Huhtimammat 2016

Meillä on enimmäkseen H&M, Lindex, Ciraf jne perusmerkkejä. Halpoja, mutta pääosin ajavat asiansa. Tykkäisin kyllä ostaa enemmän merkkivaatteita, mutta jotenkin vaan kirpaisee liikaa se yli 30e bodysta, jota lapsi käyttää sen kuukauden. Isommalla lapsella kyllä jo on joitakin merkkivaatteita, me&i ja blaa lähinnä ollut. Vauvalla on muutama metsolan body. Tykkään isoista printeistä ja värikkäistä kuoseista. Ulkovaatteissa ollaan suosittu Jonathania ja Reimaa. Pikkuveljen syntymän jälkeen olen koittanut vanhemmalle lapselle vaatteita ostaessa katsoa, että olisi sellaista jota voisi sitten vielä vauvakin joskus käyttää. Tuntuu vaan olevan nyt haaste, kun vaikuttaa että pojat on ihan erilaisia rakenteeltaan, sopii ihan erilaiset vaatteet. :rolleyes:
  12. Shooky90 Ihastunut foorumiin Elokuiset 2021 Elokuun äidit 2019

Merkillä ei ole väliä mutta laadulla on. Jokaisesta merkistä löytyy parempia ja huonompia vaatteita, yritän siis aina katsoa mistä materiaalista vaate on tehty ja tarkkailla muita ominaisuuksia. Itse en ainakaan ole valmis maksamaan maltaita esim. bodysta kun se kuitenkin pian käy pieneksi.

Taaperon ulkovaatteisiin panostan paljon enemmän koska niiden on myös kestettävä paljon enemmän kulutusta ja suojattava paremmin.

Itse pidän esim. Lindexin vaatteista kun löytyy paljon kivoja kuoseja ja värejä (inhoan harmaa-beige-sininen-valkoinen väriskaalaa).
    Suurimpia pettymyksiä ovat olleet Martinexin bodyt joiden kuviot ovat pesussa haalistuneet ihan olemattomiksi.
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu