Lasten kuljetus pyörällä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Pikkuhiljaa alkaa tiet etelässä jo sulaa. Paikoitellen voi jo mukavasti pyöräillä. (Täällä ei kylläkään.) Oletteko aikeissa kuljettaa lapsia pyörällä tai kuljettaneet jo aiemmin? Oletteko käyttäneet tarakalle tulevaa istuinta, pyöräkärryä vai muunlaista ratkaisua?

Meillä on kolmipyöräinen tavarapyörä, ei ole kiikkerä ja lapselle/lapsille on turvavyö ja sadesuoja suojaa myös auringolta, mahtuu myös kauppakassit yms

meillä on pyöräkärry, johon mahtuisi tarvittaessa kaksikin lasta. sekä miehen että minun pyörästä löytyy kiinnitysmekanismi tähän kärryyn. lisäksi valittiin malli sen pohjalta, että tätä voi myös työntää halutessaan, eli onnistuu esimerkiksi käytäntö jossa toinen vie lapsen pyörällä päiväkotiin, jättää kärryn sinne odottamaan ja toinen hakee kävellen ja työntää kotiin. lisäksi kärryssä on "tavaratila" eli saa esimerkiksi ostokset tai retkivarusteet sinne helposti mukaan. toki ensi kesänä lapsi varmaan pyöräilee jo aika pitkiä matkoja itse, eli kärrylle varmaan tarve on vähäisempi kuin aiemmin. 1,5v-3,5v tuo oli ahkerassa käytössä.

Toistaiseksi meillä ei kuljeta pyörällä koska miehellä on ns. kilpapyörä, eli siihen ei saa lastenistuinta/kärryä/mitään kiinni. Oma pyöräni on todella raskas, joten lisäpaino tekisi todella tiukkaa.

Lisäksi, vaikka osittain on jo sulaa, on kaupungin supersurkean talvikunnossapidon vuoksi paikoitellen tamppautunutta, märkää ja erittäin liukasta jäätä.

Aurauskin on ollut sitä tasoa, että autotkin kulkevat osittain jalka/pyörätiellä, kun muuten ei kaksi autoa mahdu kohtaamaan, bussi/roska/jakeluautoista nyt puhumattakaan.

Kyllä, olen kuljettanut lastani pyöränistuimessa ja sillä tiellä jatkan. Olen miettinyt myös pyöräkärryn ostoa, sillä sille voisi olla ympärivuotista käyttöä kärryinä tuon pyöräilysesongin lisäksi. Pyöräily on hauska ja ekologinen tapa liikkua, ja kuntokin nousee. Lapsi tykkää katsella kyydissä ollessaan ympärilleen, kun näkee maailman ihan eri tavalla kun kärryistä :smiling-eyes:

Takaisin