Lasten ikäerot

Meillä ensimmäisillä lapsilla ikäeroa vajaa 2v. Tän pienimmän kanssa taas tulee ikäeroa melkein 7v ja melkein 5v.
 
Meillä ensimmäisillä lapsilla ikäero 1v 8kk ja nyt uuden tulokkaan kanssa ikäeroa sen 6v 10kk ja 5v 1kk. :)

Nyt tuntuu mukavalle tämmöinen pidempi ikäero :)

Mimmusin kanssa vissiin aika lailla samanikäisiä lapsia kaikki :D
 
Mamsku, niin taitaa olla. :D Mäkin ootan ilolla tätä ikäeroa, vaikka toki oon onnellinen noiden kahden ikäerosta, kun nyt ovat parhaat ystävykset. Mutta oli se aika raskasta.
 
Kotona kesällä 11 täyttävä esikoinen, niin tulee ikäeroa sitten 11v3kk :D

Poikani on jo useamman vuoden toivonut pikkusiskoa tai veljeä ja sitä on pyydetty iltarukouksessa ja joulupukilta. Nyt rv10 menossa. Vielä ei ole kerrottu, Varmaankin sitten eka ultran jälkeen. Katsotaan , että masu asukki on matkassa ja kunnossa ja tulee se 3 kk täyteen.
Odotan kyllä innolla kertomista, kun tiedän että tämä tulee tekemään hänet niin onnelliseksi ja varmasti tulee niin reipas ja auttava isoveli! :Heartred Kyllä se kertomisen odottaminen muutenkin on niin jännittävä että.
Tuntuu , että haluaisi jo kertoa mutta vielä pitää jaksaa odotella.

Oliko teillä muilla jo suunniteltuna miten kerrotte sisaruksille?
 
Meillä varsinkin esikoinen on hirveen empaattinen ja vauvarakas pikkumies. Nyt kun on miehen kanssa selailtu aiempia raskauspäiväkirjoja, on lapset halunnu, että heillekin luetaan niitä ääneen. Miten onnelliselta tuo 6v näyttää ja kuulostaa, kun luetaan hälle, miten kovasti me odotettiin pientä syliimme. :Heartred Mun tekis hirveesti mieli kertoa ja tiiän lasten olevan aivan innoissaan. Meillä on ensi viikolla varhaisultra ja mietittiin, uskaltaisko sen jälkeen jo kertoa, jos siellä näyttää olevan kaikki hyvin.
 
Meilläkin nämä kaksi vanhinta poikaa ovat kyllä parhaita ystäviä. Päiväkodissa ovat myös kiinni toisissa, hiukka harmittaa jo heidän puolesta, kun vanhempi lähtee ensi syksynä eskariin toinen viskariin. Siinä sitten hieman erkaantuvat, mutta saavatpa molemmat sitten niitä ihan omiakin kavereita. Ovat kyllä niin erottamattomia.

Meilläkin pojat varmasti innoissaan uudesta tulokkaasta sitten kun on heille aika siitä kertoa. Luultavimmin nt ultran jälkeen samalla kun vanhemmillekkin tulee silloin kerrottua :)
 
Miehellä on kohta 11-vuotias poika, joten hänelle ja uudelle tulokkaalle tulee hieman reilu 11 vuotta ikäeroa. Ei ole vielä suunniteltu kuinka ja koska hänelle asiasta kerrotaan, ei ainakaan ennen nt-ultraa.
 
Meille tulee varmaan vajaa kuukautta 2v myös.
Esikoinen syntyny 7.11 ja tämän kakkosen laskettu aika 6.10 :)
 
Junttura! Jee :) Mä muistan sut kuumeilijoista kun kuumeilin ite toista. Vähänkö hienoo ku oot nyt täällä :)
 
Mun esikoisen ja uuden tulokkaan välille tulee lähes 16v ja keskimmäisen ja tän uuden ikäero ois lähes 7v. Mulla on verkkainen tahti :D
 
Meilläkin tulee sellanen 2v ikäero lapsille, kun esikoinen on syntynyt syyskuussa 2015. Vähän mietityttää tosiaan, että kuinka sitä osaa jakaa huomionsa molemmille, ja miten tyttö ylipäänsä ottaa sisaruksen vastaan ku ei oikeen viihdy vielä ainakaan toisten lasten seurassa... on aika ujo, mut ehkä se sisarus on asia erikseen.
 
Meillä ikäeroksi tulee 1v 7kk. Vähän hirvittää, kun tyttö on kuitenkin aikas pieni ja ei niin omatoiminen vauvan tullessa. Stressaan jo nyt miten kädet riittää. :rolleyes:
 
Meil kahdella vanhimmalla ikäeroa 1v 3kk. Raskainta mitä oon ikinä elämässäni kokenut vaikka se nyt palkitseekin.
Kolmas tuli niin et nuorempaan isoveljeen ikäeroa 3,5 vuotta. En kokenut kolmannen vauva-aikaa raskaaksi.
Nyt kun neljäs syntyy on 6v 5v ja just 2v nii voi olla et nyt on sitte taas vähän raskaampaa vauva-aika kun on kaksi pientä ja vaippaikästä :)
Esikoisen eskarin alotus stressaa kun mun pitäis pystyy kuskaa hänet sinne ja sieltä pois joka päivä vastasyntyneen ja 2v kanssa..
Meidän lapset tietää vauvasta. Niinkuin aika monet muutkin jo. Mahdotonta salailla kun oon ollu sairaalassa ja nyt ollut monta kertaa jo kotona tipassa ja hoitajia pyörinyt täällä 3-4krt päivässä. Ja salailu olis muutenkin aivan liian raskasta tässä kunnossa :)
 
Mommyme, meillä aika saman ikäiset lapset kun teillä. :) siis eskarilainen aloittaa syksyllä ykkös luokan ja sitten kotiin jää mun kans 5v ja 3v. Meillä ei oo enää onneks vaippaa ollut vuoteen nuorimmalla, joten vauva sitten ainut vaippalainen. Ite koin raskaimmaksi toka lapsen syntymän, ku eka lapsi oli vasta sillon reilu vuoden. Nii olis kaks vaippalaista sitten. Kolmannen vauva-aika oli tosi ihana, vaikka toki oli välillä rankkojakin hetkiä, kun oli 3v , 2v ja pikkuvauva. Nyt ihanaa, kun lapset ihan fiiliksissä tulevasta vauvasta ja me ollaan vaan kaikki niin superonnellisia tulevasta pikkuisesta. ❤ Hän ilmoitti tulostaan juuri samoina päivinä, kun oma isäni kuoli syöpään vaan 65vuotiaana. Tämä raskaus ob lohduttanut ja piristänyt mun suruprosessia tosi paljon. Vaikka ikävä on edelleen suuri.

Meillä ikäerot lapsilla: Eka ja toka 1v3kk . Toka ja kolmas 2v2kk ja nyt kolmas ja neljäs 3v5kk.
 
Takaisin
Top