Lasten ikäerot

Aaria, Meillä tulee esikoisen ja kakkosen välille vähän vajaa 2v, miten olet kokenut tuon ikäeron? Olisi kiva kuulla kokemuksia. :)
 
1v9kk on ollut kiva ikäero minusta, alkuun kyllä tuo esikoinenkin ollu pieni ja olihan se hankalaa välillä kun ei voi jakautua kahdeksi vaikka olisi ihan pakko.. mutta nyt jo leikkivät yhdessä ja ovat seuraksi toisilleen kivasti :)
 
No meillä ei tuo 1v3kk varmaa ymmärrä koko asiaa tässä raskausaikana vaikka onkin melkein 2 vauvan synnytyä, mutta täytyy yrittää ottaa vauva puheeksi sitten myöhemmi leikkien ja touhujen ohella, hoitaa nukkeja ja nalleja ja ihmetellä ultrakuvia ja kasvavaa mahaa:)
 
Meidän poika tykkää aivan hulluna vauvoista, niin ollaan paljon näytettykin vauvoja ja meillä on sellainen kirja, jossa äidillä masussa vauva ja sitä varmasti lueskellaankin sitten jos alkaisi hieman vanhempana ymmärtämään että meillekin sellainen olisi tulossa. :)
 
Meidän esikoinen ntt reilun vuoden, eli ikäero tulee olemaan 1v 9kk. Vähön jänskättää kuinka arki lähtee sujumaan kun mues välillä reissuhommissa ja tuleeko esikoinen olemaan mustia jne. Eiköhän kaikki kuitenkin järjesty :)
 
Meillä tulee ikäeroksi aikalailla tasan 3v. Vähän pienemmällä ikäerolla oltais toivottu, mutta ei näihin kauheesti ite voi vaikuttaa valitettavasti. :sad001

Kertomista esikoiselle en oo oikeestaan vielä ees miettiny, mutta varmaan np-ultran jälkeen aletaan siitä sitten enemmän puhua.
 
Meille tulee ikäeroa vähän vajaa 3,5v. Ideaali-ikäeroja on varmaan yhtäpaljon kuin on perheitäkin, mutta uskon että tää on just hyvä :)
Esikoisesta tulee varmaan aivan ihana isosisko! Odotan jo että voitais hänellekin kertoa, mutta se saa jäädä kyllä reilusti pidemmälle kevääseen.
 
Aika samat ikä erot ku Leena Annelilla =D Aiemmat kaksi lasta 1,5v ikäerolla ja ovat kolmannen syntyessä reilu 11v ja liki 10v!
 
esikoinen täyttää 10 vuotta ja la jos kaikki menee hyvin on 18.10. että ainakin hoitokaveri ois jo iso :)
 
Hauskaa, että täällä on niin erilaisia ikäeroja lapsilla. Jotenkin olen enimmäkseen törmännyt kokemuksia kahdesta lapsesta googletellessani hyvin pieniin ikäeroihin. Meille tulossa vajaa 3,5 v lapsille ikäeroa. Ajatus toisesta lapsesta alkoi tuntua ajankohtaiselta oikeastaan vasta kun esikoinen täytti 2 v, vaikka kyllä edelleen on ajoittain sellainen tunne, että mitäköhän tästä tulee kun yhdenkin kanssa on välillä kädet täynnä. Omatoimisempihan tuo koko ajan on mutta enimmäkseen sellaiseen "Minä teen itse, äiti et saa auttaa!" -tyyliin :grin
 
Ihanaa, täällä oli muitakin kenellä jo isompiakin lapsia talossa!
Meillä vanhimmat muksut täyttävät tänä vuonna 10v ja 9v, ja nuorimmainen täyttää keväällä vuoden.
Kuopuksen ja tämän uuden tulokkaan ikäeroksi tulee 1v 5kk.

Sopivasti isommat kärsii murkkuiästä sitten kun näillä nuoremmilla alkaa uhmis..:wacky:
 
Meillä esikoispoika on reilu 5 ja puoli vuotta kun vauva syntyy :) on kovasti jo toivonutkin sisarusta. Mielenkiinnolla odotan. On myös sanonut että haluaa auttaa hoitamaan vauvaa ja haluaa näyttää sille temppuja :D
 
Meillä sama tilanne, saman ikäinen esikoinen täällä siis. :) Hän on myös ilmoittanut että meidän ei tarvi öisin nousta että hän syöttää ja vaihtaa vaipat. :DD
 
Sylvianna; oon miettiny ihan samaa! :joyful: Kuin nautinnollista tuleekaan, kun kotona pyörii teini, esiteini ja uhmaikäinen samaan aikaan! Mulla niitä uhmaikäisiä tulee tosin olemaan vain yksi (ellei elämä jälleen yllätä) :joyful:
 
Takaisin
Top