Lasten ikäerot

Riepu, meillä meni kutakuinkin ikäerot juuri samalla tavalla kuin sinulla! Tai siis pikkusiskoni kun syntyi, me vanhemmat lapset oltiin 17, 15 ja 12. :) Miten teillä teinit on suhtauneet vauvauutiseen? Meillä silloin 18 vuotta sitten tuli pikkasena yllätyksenä, eikä olla kyllä vieläkään läheisiä nuorimman kanssa. Ärsyttävä pikkuvanha teinihän se on, me muut kun ollaan jo 30+ ja työelämässä ja perheet kaikilla. Pikkusiskon kannalta olis ollut varmaan hyvä jos vanhemmat olis tehneet vielä yhden lapsen iltatähden kaveriksi, mutta siinä tuli terveydelliset syyt vastaan.
 
Meillä kyllä kaikki lapset oottaa kovasti pikkuveljeä.:) Mutta kyllä niillä varmaan hermot menee vielä monesti. Ite oon muuttanut kotoa pois jo siinä vaiheessa ku mun veljet ja pikkusisko oli ihan pieniä. Että en minäkään niitten kanssa oo kaveri ollut ennen ku niistä on aikuisia tullut. :)
 
Meillä on pojat 12 v, 8 v ja 7 v. Odottavat innolla iltatähtirinsessan syntymää. Minä oon miettiny et olishan se kiva tehä iltatähdelle kaveri mut mies ei oo alkuunkaa enää suostuvainen ja tila loppuu kesken kämpästä :) mutta eihän sitä koskaa tiedä :)
 
Minä kans tossa herätellyt ajatusta että tehdä sit tälle kaveri aika pikapuolinkin, mut ukko ei innostunu xD saapa nähä, sais ny eka tämän hoijettua :)
 
Voin kyllä sanoa että liika suunnittelu on täysin turhaa. Sieltä ku napsahtaa koliikkivauva ni se ei ehkä huuda 3kk vaan 8kk niin ku meille kävi.
 
Meillä tulee veljesten ikäeroksi 2,5v. Olisin toivonut toista jo aikaisemmin, mutta pääasia että vielä tärppäs :wink. Esikoinen ei vaikuta kovin mustikselta luonteeltaan, mutta kesällä nähdään miten käy. Vauvat tuntuvat kovasti poikaa kiinnostavan.
 
Meille tulee se 2v9kk tavallaan tuntuu hullulta alottaa taas alusta kun on jo saanu ekan vaipoista ja syömään oikeeta ruokaa... Ihanaa se kuitenkin on päästä taas vauvaa hoitamaan ja seuraamaan ihanan pikkuihmeen kasvua ja kehitystä :)
 
Meillä ei entuudestaan ole lapsia, mutta jos toista yritetään niin olis kolmen vuoden sisällä kiva, ettei tulis kauheeta ikäeroa ja olis toisistaan vähän kaveria. :)
 
Vaikka tässä on ollut omat rankat puolensa kun on tehnyt lapset suht pienillä ikäerolla, uskon että se kyllä palkitaan tulevaisuudessa. Meillä on tytöillä 2 v 5 kk ikäeroa ( vähemmänkin olisi saanut olla, mutta ei vaan tärpännyt ). Nuorempi on nyt 1,5 vuotta ja on niin ihana seurailla että nyt jo tytöt keksivät kaikkia kivoja leikkejä yhdessä :)
 
Meillä on pojilla 1,3kk ikäeroa ja kyllä oli eka vuos rankkaa. Kirjaimellisesti kaksi vauvaa. Mutta nyt ovat bestikset (ja välillä viholliset). :D mä oon aina toivonut lapset pienellä ikäerolla. Mies järkytty, kun halusin kolmannenkin perään ja jarrutteli. No sitten näky ultrassa kaksoset niin arvatkaas vaan oliko järkyttynyt???? :D hahh hahh
 
Niin ja mainittakoon, että kaikki viehätysvoima piti käyttää tän kolmannen raskauden aikaan saamiseksi :wink. Onneksi tärppäs nopeasti. Yk 2
 
Voi että, mäkin niin toivoisin, että meidän pojista olisi leikkiseuraa toisilleen ja että veljeksistä tulisi läheiset. 1,5 vuotta tulee ikäeroa, joten mäkin kyllä odotan, että ekasta vuodesta tulee rankka. Mutta toivottavasti jossain kohtaa myös palkitsee sitten. :smiley-bounce012
 
Näille kahdelle pienimmäiselle tulee ikäeroa n.1,7v.
Esikoinen on jo 21v työssäkäyvä nuori mies ja toinen 19v armeijan leivissä oleva pojankloppi :D Jospa se miehenä tulis sieltä pois :wink Ja näillä kahdella vanhemmalla ikäeroa 1,10kk. Ja siis näillä esikoisilla iltatähtiin ikäeroa 20v ja 18v :D
 
Musta tuntuu et useampiki on ollu silleen et onkohan nyt järkee ku esikoinenki viellä "vauva" toisen syntyessä. En oo ite jaksanu kyl selittää et ollaan kyl käsitetty et ekasta vuodesta(vuosista) mutta tää oli meidän päätös.

Mysterious ootsä tuolla 2013 marraskuun ryhmässä ollu kirjottelemassa?:)
 
Myrtti. Kyllä mä joskus sinne kirjoittelen mutta harvemmin kun meillä on se oma fb ryhmä niin ei jokapaikkaan kerkiä jutskaamaan :wink
 
meillä eka tulossa, jos toinen mahdollisesti saapuisi niin ikäero saisi olla melko pieni. Me ollaan sisarusten kanssa kahden vuoden välein tupsahdettu ja tuntuu sopivalta, seuraa on toisista jne.
 
Heippa! Kirjoittelen nyt tänne kun täälllä "tuttuja", katsotaan onko ketju jo hautautunut hiljaiseksi vai saisinko tänne vielä mahdollisesti joitain vastauksia. :) Eli siis meidän esikoinen syntyi kesäkuussa 2015, ja eilen tein positiivisen raskaustestin. Pelonsekaisin tuntein otimme vastaan yllärin, ja nyt tulinkin tänne selaamaan vertaiskokemuksia. Täälläkin näytti olevan useampia, joiden kesäkuiset vauvat ovat olleet kakkosia pienellä ikäerolla. Miten teillä on mennyt???

Tuntuu että esikoisen kehitysvaiheet muuttuvat koko ajan, eikä tiedä yhtään millaista on sitten elämä 1,5 -vuotiaan kanssa loppuvuodesta, kun tämän pikkusisaruksen olisi määrä syntyä. Olen kiitollinen kaikista vinkeistä ja kokemuksista, mitä vain joku jaksaa kirjoittaa panikoivalle mammalle :D

Olemme siis myös onnellisia tämän jännityksen ja kysymysmerkkien ohella, ja koko ajan keksin syitä miksi pieni ikäero tuntuu aika kivalta! Leikkikaverinäkökulmasta tuntuu mukavalta, koti on myös valmis vauvaa varten tarvikkeineen, ja onhan siinä var,asti puolensa että vauva-aika hoidetaan "kertarysäyksellä"!
 
Onnea Momvoc plussasta!!! Tuolla salaisella puolella meitä on jo muitakin jotka kakkosesta kuumeilee! Me odotellaan se vuosi sektiosta. Iltsu oli tuohon talven tarinoihin kirjotellutkin et heille tulee kakkonen elokuussa. Ja kesäkuun lapsukaisilla tosiaan on aika monella pienellä ikäerolla sisarus. Tuolla salaisella puolella keskustelu käy vilkkaana mut tää puoli tosiaan on hiljentynyt!!
 
Onnea momwoc! ❤ meillä myös kesäkuinen vauva, ja toista yritetään. Oma rauhallisuus ja päätäväisyys on tärkeä juttu lasten kanssa. Te varmasti pärjäätte. Myöhemmin lapset on tosi iloisia kun on pieni ikäero, on toisillensa seuraa! :)
 
Eihän tuota voi tietysti ihan verrata, mutta meillähän on tuota ikäeroa tunti ja elämä onnistuu, toki kahden pienen kanssa tulee eteen haasteita. :) Onnea siis hurjan paljon plussasta!
 
Takaisin
Top