Lasku np-ultrasta

Mulla voi johtua toki siitäki että olin myös lääkärillä, mutta sitä ihmettelen että kuudes vuodes hinta nous 10€ joka on ihan törkee..kuitenki kyse lapsen hyvin voinnista..
Mutta täytyyhän rahat saada kun remontoidaan koko ajan:dontknow
No sit se sun maksu on lääkärikäynnistä, ei ultrasta :) niitä polimaksujen maksimisummia nostettiin jossain vaiheessa, niissäkin on kuntakohtasia eroja mut suurin osa kunnista velottaa kyllä sen 41,20 pari vuotta sitten se oli joku 37€ tms kuntahan siitä maksaa huomattavasti suuremman osan, et halpaa se silleen vielä on :)
 
Ja tosiaan ylimääräinen rakenneultrakäynti (jos ei esim. saada kaikkia rakenteita näkymään), niin ne on maksullisia. Kunnat on velvollisia tarjoamaan yhden np-ultran ja yhden rakenneultran.
 
Kannattaa soittaa ja kysyä asiasta. Mäkin joskus kakkosen aikaan soitin, kun sain laskun np-ultrasta, vaikka sen piti olla ilmainen ja niinpä asia korjattiin ja mun ei tarvinnut sitä laskua maksaa.
 
Mä en oo tienny et pitäis olla ilmais käyntejä:wideyed: mutta 2013 ja 2015 postilaatikosta tipahti lasku niin ajattelin että ihan ok..
Mutta rakenne ultrassa on jälleen lääkäri joten taas lasku:happy:
 
Itse kans Jyväskylässä käyneenä ei ole laskua tullut, eikä esikoisen aikaankaan tullu sieltä mitään laskua.
 
Apua :wideyed:
Mä en ole saanut vielä (Seinäjoelta).... tai sitten se on vasta tulossa. Hyvä tietää, että laskun pitäisi tulla jsk vaiheessa.

Mulle ei oo koskaan tullut laskua seinäjoelta, nt- ja rakenneultrat ilmaisia. Ainakin nyt näin, ja 2017 sekä 2015 :)
 
Mulle ei oo koskaan tullut laskua seinäjoelta, nt- ja rakenneultrat ilmaisia. Ainakin nyt näin, ja 2017 sekä 2015 :)


Laskua ei ole vielä tullut, vaikka ultra oli jo kk sitten. Sjoelta on muissa tilanteissa tullut kyllä parin viikon päästä lasku. Tarkistan asian huomenna neuvolasta.
 
Mutta eikö raskauden aikaiset lääkärikäynnitkin ole ilmaisia? Meillä ainakin on, jos ei siis ole mikään ylimääräinen lääkärikäynti.
 
Mutta eikö raskauden aikaiset lääkärikäynnitkin ole ilmaisia? Meillä ainakin on, jos ei siis ole mikään ylimääräinen lääkärikäynti.
Meillä ainakin on kaikki normaali seurantaan liittyvä ilmaista. Eli nt ultra, rakenneultra ja lääkärineuvolat. Ihanan hyvää seurantaa Suomessa, arvostan :Heartred
 
Meilläkin on ilmainen nt-ultra, rakenneultra ja neuvolalääkärikäynnit (poislukien jos seulontaultrat tekee erikoislääkäri kätilön sijasta). Mutta jos on käynti sairaalan äitiyspoliklinikan lääkärille, niin toki polikäynnistä tulee lasku. Uskoisin, että katariina86:lla on juuri tästä kyse.
 
Äitiyspoliklinikan lääkäri tietääkseni maksaa:finger: sielä tuun jatkos käymään ja varmaan lopetan neuvolakäynnit sitte 30 viikolla..niin oon tehny aiemminki
 
Mutta eikö raskauden aikaiset lääkärikäynnitkin ole ilmaisia? Meillä ainakin on, jos ei siis ole mikään ylimääräinen lääkärikäynti.
Joo ne neuvolan seurantaan kuuluvat normaalit lääkärikäynnit on ilmasia, mut sit jos joutuu käymään lääkärissä vaikka äpolin puolella niin siitä tulee polimaksu :)
 
Joo ne neuvolan seurantaan kuuluvat normaalit lääkärikäynnit on ilmasia, mut sit jos joutuu käymään lääkärissä vaikka äpolin puolella niin siitä tulee polimaksu :)

Niin ne on niitä ylimääräisiä käyntejä, jos on jotain normaalista poikkeavaa. Ne on meilläkin maksullisia. Luin ketjun ekan sivun ehkä vähän huonosti. :shy:
 
Ei ole tullut laskua. Sanoivat, että ultrat ovat ilmaisia, jos ei paikalle tarvita lääkäriä. Kuitenkin varhaisultrat teki lääkäri (julkisella), eikä niistäkään tullut.
 
Mullekkaan ei tullut laskua kun kävin alkuraskaudessa julkisella lääkärin ultrattavana. En edes aiemmin oo miettinyt että olisko siitä pitänyt tulla laskua :rolleyes:
 
Mulle kyllä tuli lasku alkuraskauden ultrista julkisella, mutta np-ultrasta ei.
 
Mä oon kans gravidan asiakaspiirissä, ei tullu polimaksua. Soita laskutukseen, niin sitä kautta selviää. :)
 
Takaisin
Top