Lasku np-ultrasta

Owl_123

Vasta-alkaja
Saitteko laskun np-ultrasta? Itselleni tuli eilisen postin mukana lasku "poliklinikan käyntimaksu". Tämä siis Jyväskylän alueella (Gravida). Voi olla täysin aiheellinen, en vain jotenkin osannut odottaa laskua :) muisti pätkii sen verran että en muista tuliko edellisen muksun ultrasta laskua :D
 
Ei oo tullut, Varsinais-Suomessa ja julkisella käytiin.
 
Ei mullekaan ole nt-ultrasta tullut laskua, aiemmat kaksi äitiyspolikäyntiä tuli poliklinikkamaksut.
 
Ei ole tullut. Meidän sairaalassa lasku tulee ainoastaan, jos lääkäri on ultrannut kätilön sijaan.
 
Ei ole tullut. Meidän sairaalassa lasku tulee ainoastaan, jos lääkäri on ultrannut kätilön sijaan.
Meillä ultraaja oli lääkäri, eikä tosiaan laskua. Jännä että näin paljon eroja maan sisällä, mulle ihan uutta tämä o_O
 
Mul ei oo ikinä tullut perusultrista (varhais,nt,rakenne) laskua. Mut sit kun esikoisesta tehtiin kaks kertaa rakenne ultra ni siitä toisesta tuli lasku.
 
Apua :wideyed:
Mä en ole saanut vielä (Seinäjoelta).... tai sitten se on vasta tulossa. Hyvä tietää, että laskun pitäisi tulla jsk vaiheessa.

Ei lähetä laskua vaan tulee elaskuna ja näkyy pankin etusivulla..omilla sivuilla..muistuittaa kyllä osaa:hilarious: mutta kannattaa soitella jos ei oo vielä tullu:rolleyes:
 
Miten mä oon luullut että nää seulat on ilmaisia kaikille, niinkuin neuvolakäynnitkin? Vai tuleeko niistäkin jollekin lasku? Siis yksityisellä jos käy vapaaehtoisesti tai ns ”ylimääräisenä” niin sitten toki laskuttavat kaikesta. Mut siis ilmeisesti kaikki kunnat ei tarjoa tätä.
 
Perusultrista ( nt +rakenne) ei pitäs tulla laskua kun seulontaultrat kuuluu kaikille! Jos kunta on kilpailuttanu ultran lähisairaalaan, niin se voi olla lääkärin tekemä eikä silti pitäs tulla laskua jos ei ole ollu ilmasta vaihtoehtoa! Meilläki rakenneuä tulee lääkärille mut kuuluu ilmasiin tutkimuksiin. Sit jos tulee ylimääräsiä kontrolleja, niin niistä tulee polimaksu. Kannattaa olla yhteydessä asiakasmaksuyksikköön ja varmistaa! Eihän se poliklinikkamaksu suuri ole, mutta ihan periaatteesta :)
 
Muokattu viimeksi:
Seinäjoella tehdään äitiyspoliklinikalla ja on aina mennyt maksu..kävi sitten pelkässä ultrassa vain:shy:
Tais olla 41.20 ja sitten kun alkaa viikottainen seuranta menee joka kerta..
Kuopuksen aikaan maksukatto meni yli:sad001 että hyvä jos jossain on ilmainen:finger:
 
Seinäjoella tehdään äitiyspoliklinikalla ja on aina mennyt maksu..kävi sitten pelkässä ultrassa vain:shy:
Tais olla 41.20 ja sitten kun alkaa viikottainen seuranta menee joka kerta..
Kuopuksen aikaan maksukatto meni yli:sad001 että hyvä jos jossain on ilmainen:finger:

Niistä seulontaultrista ei kyllä sais tulla laskua kun ne on osa palveluita mitä kunta on velvollinen järjestään :facepalm: eriasia sitte jos esim jonkun löydöksen/äidin sairauden takia ei pysty sitä peruspalvelua käyttään ja on erikoissairaanhoidon asiakas, mut jos se seulontaulta jokatapauksessa on äitipolilla jos kunta sieltä palvelun ostaa niin silloin laskutetaan kuntaa, ei asiakasta. Junnusta meki saatiin maksukatot täyteen mut oltiinkin erikoissairaanhoidon asiakkaita, ekat ultrat oli silti ilmasia.

https://stm.fi/seulonnat/sikioseulonnat

Kunnat on ollu lain mukaan velvollisia jo vuosia tarjoaan kaks seulontaultraa, joskus 2000-luvun alkupuolella oli et jompi kumpi vaan minkä kunta ite päätti mut se on muuttunu varmaan 10v sitte jo! Kannattaa siis ehottomasti kyseenalaistaa nuo laskut koska äitiyneuvolapalvelut on ilmasia ja ainakin maksun peruste pitää löytyä jostain! Esim meillä uä-infolapussa lukee et peruuttamattomasta käynnistä velotetaan poliklinikkamaksu et ihmiset ei pidä itsestään selvyytenä et saa ilmatteeksi uuden ajan..
 
Muokattu viimeksi:
Mulla voi johtua toki siitäki että olin myös lääkärillä, mutta sitä ihmettelen että kuudes vuodes hinta nous 10€ joka on ihan törkee..kuitenki kyse lapsen hyvin voinnista..
Mutta täytyyhän rahat saada kun remontoidaan koko ajan:dontknow
 
Mulla voi johtua toki siitäki että olin myös lääkärillä, mutta sitä ihmettelen että kuudes vuodes hinta nous 10€ joka on ihan törkee..kuitenki kyse lapsen hyvin voinnista..
Mutta täytyyhän rahat saada kun remontoidaan koko ajan:dontknow
Jos sulla oli myös ultrapäivänä lääkärikäynti äitiyspolilla, niin sitten se lasku on todennäköisesti siitä, koska siitä menee polimaksu.
 
Takaisin
Top