Lasketun ajan ohittaneet

Tsemppiä sinnittelijöille! Tämä meidän yliaikainen on ainakin äärimmäisen kiltti! Samaa havaittu myös sukulaisen 10 päivää ylimenneellä vauvelilla! Meillä poju jo tarkkailee terävänä ympärilleen, ei saa itkuraivareita ja tyyntyy nopeasti :) Onhan nämä luonne-erojakin, mutta ehkä nämä meidän kuhnurit on syntyessään valmiita maailmaan! Ei ole pitkästi enää kellään jäljellä... On se vaan hassua miten ne viimeiset päivät on yhtä piinaa, vaikka melkein vuosi odotusta on jo takana!
 
Mä kanssa vielä täällä... Oon yrittänyt keksiä kaikenlaista tekemistä, että ei kävis odottamisen aika pitkäksi.
 
Täällä! Netti jökkiny ja pahasti. Siivoilua ollu kaks päivää. Maanantaina ottavat osastolle ja pelottelivat että voi käynnistys kestää kolmeki päivää. Paikat niin kii että ballongi ei mahtuis, mut maanantaina katsovat tilanteen uudestaan. Tänää alkanu rusehtavaa vuotoa ja nyt illasta tuikkinu. Jännittää nyt oikeesti, että lähtö sairaalaan on lähellä...
 
Täälläkin vielä yhdessä osassa.. Tiistaina yliaikaiskontrolliin ja toivottavasti käynnistys.. Ei tullu elokuun vauva, mut ei tää syyskuu ole niin paha kuin alkuun vaikutti..
 
Känkkis: Eipä sitä tiedä vaikka sulla synnytys lähtisi ihan itsellään käyntiin, oireet on ainakin lupaavat :)

Meillä meni 5 päivää yli ja tämä meidän tyttö on myös ollut tosi rauhallinen ja tyytyväinen vauva.
 
Jaaha. Näin sitä vaan ollaan jo syyskuussa. Meidän vaavi halusi sitten syyskuun lapseksi, mikä lie elokuussa vikana ku ei se kelvannu... :wink
 
Ja vielä vaan tarvii täällä kököttää... Eilen illalla tuli taas järkyttäviä kipukohtauksia, mutta en taaskaan tunnistanut supistuksiksi. :eek: Vauva tällä kertaa kyllä venytteli oikein urakalla, mutta mua sattu välillä niin paljon, että kävelin seiniä pitkin. Välillä kipu sitten loppui kokonaan ja jatkui taas hetken päästä. Täytyy kyllä ottaa huomenna puheeksi äitipolilla, koska multa alkaa oikeesti usko loppua, että kaikki olis hyvin. :crybaby2Kumminkaan mitään vuotoa ei ole ollut valkovuodon lisäksi. Käsittääkseni runsas verenvuoto ja kipu ovat merkki, että pitäisi olla jo menossa sairaalaan.

Vähän harmittaa, että kelien puolesta meni syyskuulle asti tämä vauvan odotus. Olis ollut niin paljon kivempi järjestellä elokuun lämmössä synttäreitä, mutta ilmeisesti tämä lapsi haluaa sisäsynttärit. :grin
 
Sama olotila jatkuu :) jalka kipeä,iskias, just pääsee liikkumaa hiiiitaaasti :sad001 varmana mennää näin tiistaihin saakka, kunnes heti aamusta käynnistetään.
 
Oireet loppu ihan seinään. Oon nyt pessyt koko talon ikkunat, siivonnut, rehkiny niin että mulle sanottiin ettei vauva tuu ulos tolla rehkimisellä. No sitten seksiä ja saunaa ja löffäilyä koko päivä. Eikä mitään. Huomenna sairaalaan ja pillerikäynnistys tiedossa. Nyt harmittaa, ja tosissaan harmittaakin. Kumpa vauva lähtis yöllä tulemaan jo kotio. Skenaariona on kolmen päivän käynnistys ja kuulemma sitten päivän huili kohdulle ja taas jatkuu...
 
Tsemppiä Känkkis! :)

Täälläkin lähdetään kohta ajelemaan sairaalalle päin. Katotaan mikä on tuomio...
 
Hei! Täällä olis vielä yks la:n ohittanu. Oon sivusta seurannu elokuun ryhmää jo puolisen vuotta ja nyt sitten uskaltauduin mukaan. Mulla siis la 30.8. eli mä oon varmaan se viimeinen joka jakautuu. Tää on mun eka lapsi joten vähä osasin kyllä jo odottaa et varmaan menee yli. Nyt olis lähtö neuvolaan kuulemaan miten tästä jatketaan.
 
Moi! Täällä on kans yks lasketun ajan ohittanut. LA oli 30.8, eikä mitään tuntemuksia liittyen synnytykseen ole ilmennyt. Menee siis varmaan vielä aika reippaastikin yli. Tsemppiä kohtalotovereille! :)
 
Tsemppiä kaikille jotka menossa käynnistykseen ja muutenkin vikoille viikoille joilla la juuri ylittynyt :)
 
Ihanaa ku ei tarvi ihan yksin kärsiä vaan löytyy kohtalotovereita. Mulle sanottiin neuvolas eilen että mahan muodon perusteella voi syntyä ihan koska vaan. Mitä tuokin sitten tarkoittaa? Ennakoivia oireita mulla ei juurikaan oo, jos nyt ei lasketa kivuttomia supistuksia joita mulla on ollu jo pari kuukautta. Mutta vauvalla oli ainakin kaikki hyvin joten täytyy vaan olla kärsivällinen. On se muuten kumma kun koko raskausajan oon pelänny et saan keskenmenon tai et vauva syntyy liian aikaisin(mitään syytä tälle pelolle ei ollu) ja nyt saakin huomata et aika sisukkaasti kaveri on päättänyt majailla tuolla yksiössään.
 
On se muuten kumma kun koko raskausajan oon pelänny et saan keskenmenon tai et vauva syntyy liian aikaisin(mitään syytä tälle pelolle ei ollu) ja nyt saakin huomata et aika sisukkaasti kaveri on päättänyt majailla tuolla yksiössään.

Ihan samaa miettinyt :)
Soitin tänään äitiyspolille ja torstaina olis aika yliaikaiskontrolliin, jossa sitten tutkitaan istukan kuntoa, kohdunsuun tilannetta sekä vauvan sydänkäyrää. Jos kaikki hyvin, niin kotiin odottelemaan. Viikkoja 42+1 ollessa, eli sunnuntaina olis sitten käynnistys, jos siihen mennessä ei synny.

Eilen oli kyllä koko ilta maha aivan pinkeä ja kuukautismaista jomotteluja välillä. Mut eipä nuo vielä kauhean kivuliaita ollut. Illalla nukkumaan mennessä tuli pari supistusta 10 min välein, mut sit nukahdin. Onhan tänäänkin ollut vähän väliä maha pinkeänä. Selkää välillä meinaa särkeä. Saas nähdä tuleeko tuo itsellään tuolta ulos. Limatulppakin kun ois jo yli viikko sitten lähtenyt.
 
Nyt kyllä tietää mitä on supistus..... Täällä sitä osastolla odotellaan, nyt väli 5min ja auki vasta muutama sentti. Tulee pitkä ilta ja yö :wink
 
Hohhoijaa!! Nyt on menossa jo 41+6. Tosin oireita on ollut kyllä. Eilen oli maha kuralla, eikä äskenkään ihan normaalia ollut. Supistuksia tulee, mutta ne aina lopahtaa. Alapää on todella arka. Valkovuoto on aika limaista, joten varmaankin on vielä limatulppaa, vaikkakin aiemminkin sitä jo tuli.

Eilen oli yliaikaisuus kontrolli. Kaikki oli hyvin. Lapsivettä oli tarpeeksi, napanuoran virtaukset hyvät, istukka pinnalta kalkkeuttunutta, mutta kuuluukin tässä vaiheessa asiaan, eikä ollut mitenkään hälyttävän paljon. Painoarvion sain vihdoin: 3550 g, eli ihan sopusuhtaista vauvaa voi odottaa, huh helpotus. Liikkeet ++ ja sydänkäyrän ottaminen oli operaatio, kun vauva oli niin vilkas ♥ Mun pikku vilivilperi!! :love7
Sunnuntaina olisi sitten käynnistys, jos sitä ennen ei itsellään tule. Taitaa tuo minun pikkuinen viihtyä tuolla masussa hyvin. Onhan siellä varmaan mukavan turvallista köllötellä.
 
Liinanna: Nauti ja kerää voimia nämä viimeiset päivät! Ihanan positiivinen olet vaikka raskautesi on mennyt noin paljon yli. Ja kohta elämäsi muuttuu ihanalla tavalla kun saat oman vauvan syliisi :)
 
Huomenna olisi sitten se käynnistys. Ihanaa, mutta pelottavaa!!! Mitenhän sitä saa ensi yönä nukuttua? Ehtisköhän tuo tulla itsestään vielä pois? Menis nyt vaikka lapsivesi tai alkais säännölliset supistukset!
 
Takaisin
Top