Lasketun ajan ohittaneet

Mä elättelin toiveita, että olis päässyt jo tällä viikolla käynnistykseen, mutta ei. Viikonlopuks VAS ei ota sisään ja TAYS:iin en oo menossa, joten ens viikolle menee. Kyllä mäkin toivoin vielä jokunen aika sitten, että lähtis synnytys itellään käyntiin eikä tarviis käynnistykseen asti mennä, mutta nyt en edes ajattele sitä mahdollisuutta ja odotan käynnistystä. Tää meidän vauva on kyllä näyttäny niin hyvin ettei aio itellään tulla pihalle, joten mitä sitä turhia toiveita elätteleen. :confused013 Itku mulla ainakin tulis, jos tosissani ajattelisin, että tää syntyy itellään ja sitten tajuaiskin, että käynnistykseen mennään. Ehkä jo senkin takia ajattelen, että käynnistys on meidän kohtalo ja sillä selvä. :grin

Känkkiskin on tänään hävinny johonkin. Eikös hänen yliaikaiskontrollin pitäny olla perjantaina vai muistanko ihan väärin? Olisko päässyt yllättäen synnyttään...? :)
 
Vaikka limatulppa on irronnut, sekä kohdunsuu pehmentynyt, niin silti tunne, ettei tuo pieni palleroinen halua itsestään syntyä. Onhan tässä tietenkin vielä aikaa ennen kuin on yliaikanen, mut sais kyllä tulla tuolta jo ulos.

Mä kans pysyn täällä elokuulaisissa, koska la:han oli tässä kuussa. Näyttää nyt tosin siltä, että syyskuunpuolelle menee tuo syntymisen ajankohta, ellei kohta sitten ala jotain tapahtua. Tosin saatan käydä vierailemassa tuolla syyskuisten puolella.
 
Mäkin oon miettiny käyväni syyskuisten puolella, kun täällä on näin hiljasta. Tuntuu, että saa yksin höpöttää näistä jutuista, kun muut höpöttelee vauvoistansa. :finger005 Mut ei tää kyllä kerkee syntyä enää elokuussa, kun ei mulla oo ollut mitään merkkejä synnytykseen viitaten, kai.
 
Suvii, toisaalta synnytys voi lähteä käyntiin ihan yllättäen ja puuntakaa. Odotus on kyllä jo piinaavaa. Ja tuossa kun oli tuo lapsivesien tihkumisepäily, niin oli aikamoinen pettymys, ettei sitä ollutkaan. Vaikka toisaalta hyvä, kun supistuksia ei tullut, niin synnytystä olis pitänyt sitten käynnistellä. Itse pidän enemmän ajatuksesta, että synnytys lähtee itsestään käyntiin. Eilen oli kaksi aika pahaa mahakramppia, en tiedä oliko supistamista vai mahako se möyri. Oli jo toive, että olis maha mennyt sekaisin (on siinäkin kun sellaista toivoo.... ) mut eipä mennyt. Kyllä sitä kuuntelee aika paljon kehon merkkejä. On jotain tuntemuksia, maha menee pinkeäksi, välillä jopa vähän kipeitä supistuksia ja selkääkin kolottelee. Mut ne säännölliset tihenevät synnytyssupistukset puuttuu. Kaikki sanoo, että ne sattuu niin paljon, että sen kyllä huomaa.
 
Meidän jäljelle jääneiden pitää vaan pitää kovempaa meteliä :happy7

Suviii: ei mullakaan ollut mitään ennakoivia tuntemuksia, mutta niin vaan supistukset alkoi yhtäkkiä tänä aamuna (41+0). En siis joudukaan käynnistykseen, jee!
 
judit: toivon samaa kohdalleni. Tosin on siihen käynnistykseenkin vielä aikaa, kun eipä sellaista ole vielä mietittynäkään. Tällä hetkellä siis 40+6.
 
Täällä vieläkin, viikkoja 41+3 ja ensi viikolla vasta käynnistykseen! Tänään yliaikaiskontrolli ja lääkärin mielestä vain odotellaan, kylläpä ottaa päähän tämä odottelu!!!
 
Ja täällä tänään 41+1, huoh. Mulla kans oletettavasti käynnistys ens viikolla, koska jos menis sitten vielä viikonlopun yli, niin mulla olis viikkoja 42+4 ja niin pitkälle ne eivät kuulemma päästä ketään. Eli voi ajatella, että ens viikolla on vauva sylissä! :happy093
 
onks kukaa enää koittanu sitä nännien näpertämistä mikä oli yhessä vaiheessa kova juttu? :thumright
 
Pystyiski hiplaileen nännejä, mutta ku on niin hemmetin kipeet, että tulee itku, jos niitä yrittää näpertää. :confused:

Eipä tarviikaan mennä maanantaina neuvolaan, kun tuli samalle kellon ajalle aika äitipolille! Tätä on niin odotettu. :gen014
 
Kyllä marbles ainakin mulla on jo pakko olla vauva sylissä loppuviikosta. Käynnistyksen tekevät ballongilla, koska esikoinen syntyi sektiolla. Lääkkeitä ei oikein voi käyttää, jos ei auta niin sektioon varmaan joutuu. Se ei sinänsä haittaa, kunhan vaan tämä odottelu loppuisi. TO viimeistään vauva tulee ulos jollain keinolla, se on vihoviimeinen päivä :) Yritin vaikka kuinka jo tänään saada käynnistystä, mutta ei..... vauvalla kaikki hyvin, vettä riittävästi ja istukka toimii. Koko meni arvailuksi ja pelottaakin millainen jättivauva syntyy :) Oli sen verran vinossa ettei mittoja saanut kunnolla otettua. Huvittavaa oli kun tyyppi potki mahassa ennen ja jälkeen lääkärin, mutta kun lääkäri yritti saada liikettä näkyviin niin ei hievahdustakaan.... Tais kapinoida lääkäriä vastaan :)
 
marbles: Mutta menis sullakin aika pitkälle tuo raskaus, jos ei ens viikolla ala käynnistellä. :eek:

Mulla on turvotuskin lisääntyny tässä aina vaan, niin neuvolasta epäili, että jo senkin takia alkaisivat käynnistellä alkuviikosta. Saa nähdä käynnisteleekö heti maanantaina vai passittaako vielä muutamaks päiväks kotio odotteleen. Mies olis sopivasti vapaalla töistä jo muutenkin ma-ke, niin voisivat oikeesti käynnistellä heti maanantaina niin, että mies vaan ilmottelis töihin jäävänsä suoraan isyyslomalle. :thumleft

Mua pelottaa kans tosissaan, että millanen jättivauva tää oikein on, kun syntyy! Oon ite kumminkin aika pieni ihminen, niin olispa tosi kiva pusertaa ulos jotain nelikilosta, jos edes mahtuis ulos alakautta. :confused3 Mun pahin pelko on joutua sektioon, kun en oo ikinä ollut leikattavana tai oikein muutenkaan sairaalassa.
 
Taidan tosiaan olla täällä ainut kasassa oleva, kun on näin hiljasta. :think005
 
Sama täällä. Jotain tekemistä yrittäny keksiä, mutta selkä kiukuttelee sen verran pahasti ettei kauheesti huvita tehdä mitään. Aika menee melkein tietokoneella tai telkkaria katellen. Tallin kävin siivoomassa ja hepan harjaamassa, mutta nyt on taas semmoset tuskat ton selän kans, että voi luoja sentään. :schocked028 Mutta eipä mulla enää ajatukset pyöri siinä, että miksei toi halua syntyä jo. Lähinnä odottelen maanantaita ja katellaan sitten mitä jatkossa. Olis niin suuri helpotus, jos ottaisivat mut sinne sisälle eikä tarviis enää lähtee kotio ilman vauvaa. :love017
 
Mulla tosiaan ollu ihan jostain viikosta 20 kamalia selkäkipuja, ilmeisesti liitoskipuja. Välillä ei oo pystyny käveleen muuta, kun seiniä pitkin, kun on ollu niin kipee, että meinaa taju mennä. Mulla noi kivut on häntäluun kohdalla ja oikean puolen pakarassa. Sen takia oli pakko hommata tukivyö ja pidin sitä päivittäin, mutta muutama viikko sitten se alkoi painaa vatsan alapuolelle kamalan rannun, joka tuli sitten älyttömän kipeeks. Tällä hetkellä sinnittelen ilman vyötä ja mies aina iltaisin saa murjoa mun selkää ja pakaraa. Toivottavasti noi kivut häviää, kun saa tän vatsan tästä pois ja hierojalle pitkästä aikaa. :smile
 
Täällä minäkin edelleen. Niin perhanan kipeä selkä/jalka ettei pysty liikkumaan kunnolla..... Tiistaita odotellessa :wink
 
Takaisin
Top