Laskettuaika tuli ja meni!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanuliini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla on tänään 41+4, huomenna yliaikaiskontrolliin, eilen kävin pikatarkistuksessa pivystyksessä ja siellä arveli, että kohdunkaulaa viel jäljellä ja ehkä saattaisi olla ainakin melkein yhdelle sormelle auki... Kätilö arveli myös, että jos vain haluan niin huomenna saattaisivat sitten laittaa balongin ja perjantaina sitten osastolle jos ei siihen mennessä tule.. Tällä hetkellä lohduttaa ajatus siitä, että viikon päästä vauva on maailmassa joka tapauksessa :)

Nunu on presidentti :-) mulla oli jo viime viikolla cx 3cm ja pehmeätä kaikki, vaan ei. Tosin kun kolmatta kertaa jo asialla niin eipä nuo paljon kerro. Pe tuli tulppaa ja 5h ihan hyviä supistuksia. Ei niin ei.

Heips muutkin "yliaikaiset"!
Tänään 40+3. Onneksi fyysisessä olossa ei valittamista, mutta tekemisen puute on pahin! Ajatuksissa oli että tämä 4 ipana oisi tullut siskonsa tavoin jo reilu kolme viikkoa sitten, mutta ei! Miulle ensimmäinen joka ylittää lasketun. Joten se kaavoista! Tyttö ei onneksi ole mikään jättiläinen!
Viime torstaina vietettiin yö kattärillä, 8h supisteli 3-5min välein, 2cm aukes, ja siihen loppu kaikki! Sama lauantaina 6h supisteli tiuhaa ja sit loppu! Kaikki ns keinot kokeiltu, joten ei auta kun ootella....
Onneksi on tosiaan fyysisesti hyvässä kunnossa, ni pystyy lenkittään koiraa, ja yrittäjän onnena oon tehnyt vielä töitä. Saa psyyke tarvittavan annoksen päivässä, ja illat sitten ipanoitten kanssa touhutessa, joten meneehän nää päivät. Ainut että enään ei jaksa fudiskentän laidalle kuuntelemaan lasten äitien voivotuksia ja kertomuksia heidän tuskastaan lasketunajan jälkeen! Toiset osaa olla niin peijoonan synkisteleviä!
Kyllä tämäkin ipana täältä kahden viikon sisään muljahtaa!

Eikös LadyMurmeliini ole pressa, jos mennyt 42+0 asti? :D
Täällä 40+2, nou hätä, ainakaan vaavilla... :P Esikoinen syntyi 42+2, joten osasin tätä jo odottaakin...tsemppiä sinnitteleville!

Viimeinenkin lokakuinen (la 31.10) ilmoittautuu lasketun ajan ylittäneisiin. Tänään siis 40+1 :rolleyes:

Tervetuloa enemmän tai vähemmän iloiseen joukkoomme Niukku!

Mulle tuli juuri ä-polilta puhelu, että yliaikaiskontrolliani aikaistetaan ensi viikon torstailta maanantaille, koska lapsen kokoennuste on suurehko ja neuvolatäti epäili hänen ottaneen vielä kasvuspurttia parin viime viikon aikana. Siellä sitten päätetään, pitääkö esim. käynnistystä aikaistaa. Hyvä näin, mutta edelleen toivon, että homma käynnistyisi nyt luomuna, onhan tässä vielä viikonloppu välissä ennen kontrollia :)

Kiitos herne! :)

Tänään 40+3, ja yllättävän hyvin oon pärjänny, vaikka monet pelotteli että la:n jälkeiset päivät on hirveitä ja kuluu todella hitaasti. Tosi tuskaseksi vaan on käyny liikkuminen ja kaikista kaameinta on yöllä sängystä nouseminen kun joka paikkaa kolottaa. Ainut mikä tässä pelottaa on, että vauva kerkee kasvaa jättiläiseksi ennen synnytystä. Ite olin mennyt päivän la:n yli ja painoin 4300g. Huomenna onneksi neuvola niin jospa se osais jotakin ennnustetta antaa. :)

Kiitos Jasmin7! :)

Tänä aamuna kävin aikaistetulla kontrollireissulla äippäpolilla, kun neuvolassa epäiltiin lapsen kiihdyttäneen kasvuaan (mulle tehtiin jo yksi painoarvio viikolla 37+2 ja silloin painoksi annettiin 3435g ja LA:n painoarvioksi 3800-4000g). No, nyt 41+2 tämän hetken painoarvio olikin 3600g eli ota noista selvää o_O Sf-mitta neuvolassa loppuviikosta 38,5, nyt sairaalan mittauksessa 34... Eivät kuitenkaan tuntuneet olevan huolissaan lapsen koosta tai siitä, että kasvu olisi jotenkin hidastunut, ilmeisesti kaikki vaihtelutkin vielä normaalin rajoissa. Itse valmistaudun henkisesti kuitenkin siihen, että lapsi voi olla sen reilut neljä kiloa :grin

Lopputuloksena kaikki ok ja kolmen päivän kuluttua "normaaliin" yliaikaiskontrolliin, siellä sitten ilmeisesti sovitaan mahdolliset käynnistelykuviot.

Kiitos tsempeistä Jasmin ja Littlered! :)

Tänään oli neuvolakäynti (40+4). Vauvan kooksi arvioi 3700g. Kuulema pitkä tyttö tulossa, kun joutui olemaan aivan mutkalla masussa. Liekkö äitiin ja iskäänsä tullu :rolleyes: :) Jos tämä neiti ei rupee syntymään niin seuraava neuvolakäynti maanantaina, jolloin neuvolasta laitetaan lähete äippäpolille ja sieltä ollaan yhteyksissä seuraavana päivänä, ja mahdollisesti silloin voisi jo yrittää käynnistystä jos omat paikat valmiit synnytykseen ja sairaalassa ei tungosta. Toivottavasti kumminkin lähtis luonnollisest homma käyntiin :)

Ainiin ja se unohtu sanoa, että mulle on painoa kertyny raskauden aikana melkein 30kg... Jaiks, kuinkakohan paljon siitä jää itelle puotettavaksi synnärin jälkeen. :smiley-ashamed004:smiley-ashamed004:smiley-ashamed004

Kiitos kaikille tsempeistä! :)

Onneksi sulla on Niukku vielä aika monta päivää ennen mahdollista käynnistystä, viikossa ehtii tapahtua vaikka mitä :) Ja edelleen voidaan perustaa se "kesäkuntoon 2014" -ketju :grin

Mulla alkaa olla itseni kohdalla vahva tunne, että käynnistykseen mennään, päivät alkavat käydä sen verran vähiin (41+3 tänään). Ei se tietenkään mikään ideaalivaihtoehto ole, mutta ei toki maailmanloppukaan. Ja tässä kohtaa voi jo aika varmasti sanoa, että viikon päästä meillä on vauva! :binkybaby

Tsemppiä teille odottaville! Minäkin olin ihan varma että käynnistykseen mennään, mutta sitten se vauva vaan päättikin tulla varoittamatta samana päivänä kun varattiin käynnistysaika viikolla 41+3! Eli kaikki on mahdollista, ja se se vasta jännää onkin :)

Tänään 40+6 ja mut säikäytti verinen vuoto, jonka takia käytiin näytillä. Kaikki oli kuitenkin hyvin, ja verivuoto tuli ilmeisesti kohdunsuulta ja oli tapahtunut edistystä viime sisätutkimuksesta auki kahdelle sormelle (viimeksi puolelletoista) kanavaa jäljellä puoli senttiä (viimeksi oli 1,5-2 muistaakseni). Eli joko tässä uskaltais elätellä toiveita, että pääsis tositoimiin :)

Tänään on kyllä ollu hirveä päivä. Päivä alkoi sillä kun tein ruuan valmiiksi jääkaappiin, että tarvii sitten vaan laittaa uuniin päivällisen aikaan. Pilkoin chilin paljain käsin ja siitä seurauksena kivulias polttelu käsiin tuntikausiksi. :angryfire:angryfire:angryfire Ja tästä seurasi riita miehen kanssa, kun oli mennyt ottamaan kalliimman netin vanhan tialle vaikka vanhaki on hyvä... Turhuuksien turhuutta.

Kurjasta päivästä huolimatta, edistys kuulostaa hyvältä Niukku! Ehkä pääsetkin synnärille jo ennen minua :)

Mulla on huomenna ya-kontrolli 41+5, ihan mielenkiinnolla odotan, onko edistystä tapahtunut ja miten sitten jatketaan (=milloin käynnistykseen). Eilen vetäisin jo viimeisenä konstina ananaksenkin kokonaan, sillä seurauksella, että tänään suu kipeänä happamasta hedelmästä ja pakki sekaisin kaikesta kuidusta :laughing001

Suppareita on alkanut olla. Alotin kellottamisen joskus iltayhdeksän aikaan. Kymmenen minuutin sisään alkoi tulla kolme keskimäärin noin 60s supistusta. Ei vielä kumminkaan niin kipeitä, ettenkö niitä olis kestäny. Soitin sitten synnärille ja sanottiin vaan että koittaa nukkua ja sitten vasta kun kipu on niin paha ettei kestä enää niin tulee näytille. Noh.. Miten tämän nyt määrittelis. Kipu ei oo sietämätön, mutta niin kamala etten pysty nukkumaan. Luulen kyllä että oon vähän saanu torkaheltua, mutta herään aina supistukseen ja sama tiheä väli on jatkunu. Päätin sitten olla nukkumatta ollenkaan. Seuraavaksi suuntana lämmin suihku, jospa se tois jotain tolkkua tähän hommaan. :)

Muokattu viimeksi:
Mulle varattiin tämän päivän ya-kontrollissa käynnistysaika sunnuntaille (silloin 42+1), jos ei ennen sitä ala tapahtua. Kohdunkaulaa jäljellä 1 cm mutta kohdunsuu vielä kiinni, eli en nyt suorastaan pidätä hengitystäni ;) Lapsella oli kaikki onneksi masussa hyvin, eli kaipa mäkin jaksan vielä muutaman päivän odotella :)

Takaisin