Laskettuaika Tammikuussa

Huu nyt uskalsin minäkin tänne liittyä! Johan sitä muutaman viikon mietinkin, mutta tänään oli ensimmäinen neuvola joten tuntu hyvältä ajalta liittyä :) L.a. ois 6.1. ja esikoinen matkalla :)

Mulla ei onneksi ole ollut hirveästi huonovointisuutta. Ramppaan vaan enimmäkseen vessassa, koko ajan jano ja rinnat aristaa. Plus aivan VALTAVA väsymys päällä! Mutta tästä eteenpäin! :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Sande90 kuuluko sulla jo sydänäänet nlassa/tehtiinkö ultraa? niin ja tervetuloa! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Opemami
Ei kuunneltu sydänääniä (mistä olin ihmeissäni kun niin monesta paikasta luin että se siellä tehtäisiin) ja verikokeisiin sain lähetteen ja ultrasta tulee viikon sisään varattu aika. Olisin niin halunnu kuulla ja varmasti varmistua tästä asiasta, vaikka oireita onkin.. Mutta ei auta kun taas vaan ootella (toivottavasti vaan) muutama viikko. :)

Meillä on pari päivää reissua vielä jäljellä, mun vanhemmille ja sukulaisille en oo vielä kertonu, mutta siskolle kerroin... Eipä oo kukaan osannu epäilläkkään kun olo on ollu niin hyvä, paitsi tänään ja eilen alko väsymys. Voi tietysti tästä lomailustakin johtua ;)

Mulla oli paino nyt plussatessa sama kuin ekassa raskaudessaki, sillon tuli kiloja 7,5 vaikka en oikeestaan yhtään syynänny mitä suuhuni laitoin. Toivottavasti nyt pääsisin yhtä vähillä kiloilla. Meinasin kyllä liikkua enemmän ja syödä terveellisemmin :)

Onnea uusille <3

MarinaMelina: Mä niin ymmärrän :) laihdutin kans itse 15 kg ja ehdin olla tavoitepainossa just sen 3 vk ennen kuin plussa tuli, ja nyt alkaa taas nousee ihan urakalla. Mulla vähä liian nopeesti kun on tullut syötyä aika reippaasti sanoisinko viime viikkoina :rolleyes:

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mä kans ymmärrän. Oon toisen lapsen jälkeen laihduttanu n18 kg ja kiinteyttäny kymmeniä senttejä ja käyny salilla ja syöny terveellisesti. Onneks kaiken a ja o on se ruokailu. Sen ku pitää kunnossa ni vaikka liikunta jäis vähemmälle ni silti on helpompi korjata ne ylim kilot pois jos ruokailut on ollu koko ajan suht reilassa. Mut eilen mä leivoin aamusta heti lasten synttäreille pari piirakkaa, siivosin koko asunnon, viikkasin monen päivän pyykit ja raivasin työhuoneen kesälomateloille ja tän kaiken lisäks jaksoin salille!! Wuhuu :) tänään onki sit ihan laiskimusolo. Hassua miten nää energiat menee tolleen et yhtenä pvänä on sikana virtaa ja seuraavana on ihan raato. Jatkan siis löhöilyä ;)

Ainiin ja se pahin turvotus on helpottanu. Mahtuu jopa farkut taas jalkaan!

Olin huolissani kun mielitekoina oli kaikki herkut että miten ne kilot tästä nousee :/ Nyt sitten himojen tilalle tuli etova ja paha oloa, ei maistu mikään. Nytkin jos vaan viitsisi niin menis oksentamaan :confused: Toivottavasti kunhan tää pahoivointi tästä talttuu niin pysyy ruokailu kurissa ja siinä samassa kilotkin! Itsestähän se kiinni on mutta helpommin sanottu kun tehty ;)

Nyt alkaa tunteetkin jo heittelehtiä miten sattuu.. Hetki sitten mm. onneksi yksin ollessa, alkoi kiukuttaa niin ruoka, koira, kaveri, koulu ja noh.. Yksinkertaisesti kaikki :D Hetken rauhoituttua tajusi taas, että mitähän helevattua nyt oikeasti :D
Ja tuo vesi on aika jännä.. Itse en ole koskaan tykännyt vettä juoda :D Onneksi on mehuja :P

Tänään soitin neuvolaan ja sain ekan ajan.. Mutta siis miten muilla kun mulle sanottiin että eka aika on vasta kun viikkoja on yli 8 ja eka ultra sitten vko12 (Niin ja neuvolassa ei ole ultraa että saisin vasta vko12 ensimmäisen kerran tietoja että masussa kaikki ok??!!!) Enhän mää kestä niin kauaa tätä tietämättömyyttä! :(
Millä perustein voi päästä ar-ultraan? Osaako joku sanoa milloin sinne voisi mennä ja mitähän se maksaisi yksityisellä puolella??
Jotenkin outoa, että ensimmäinen tulossa ja näillä pitäisi pärjätä.. Ja miten muualla ultrataanko teillä neuvolakäynnin yhteydessä??

Voi tätä valituksen ja HUOLEN määrää :sad001

No niin, samaa mäkin huolehdin, että saako jotain varmistusta todella vasta viikolla 12 mutta niin se vaan taitaa yleensä olla.. mulla on neuvola niin, että olen 8. viikolla, 7+1 tarkemmin.. ja tosiaan normi neuvola seurannassa täällä ei ainakaan ultrata tms.. ekalla kerralla.. ja ne ultrathan sitten tehdään (täällä ainakin) sairaalassa ei tuolla neuvolassa.. jatkossahan sydänäänet kyllä kuunnellaan neuvolakäynnin yhteydessä..
ar -ultraanhan voi sitten halutessaan mennä sinne yksityiselle, meillä yksityinen johon soitin ja kyselin, niin sanoi että hinta on n. 200€ (80€ gynekologin käynti ja se itse ultraus 120€) tuostahan saa kelakorvauksen kyllä..

Mulla nla niin että taitaa olla tasan vko 8+0 Jotenkin niin outoa että vielä n.6vko pitäisi jaksaa tietämättömänä odotella mitään tietoja.. o_O Joo minä myös menen sitten sairaalaan kun on ultra..
Voi voi.. Mitähän sitä pitäisi tehdä, kun oma olo on vähän niin että halkeaa ja kun ensimmäinen on kuitenkin kyseessä niin huoli on kova kun tuntuu ettei oikein saa mitään tietoa mistään..

Mun neuvolatäti sanoi kun soitin sinne ja kerroin huolistani, että kannattaa mennä ehdottomasti yksityiselle ar ultraan jos vaan mahdollista.. sanoi että "lupaat mulle jos sinne menet, että sen jälkeen lopetat huolehtimisen ja stressaamisen, etä sekin on haitallista sikiölle ja alat nauttimaan siitä, että olet raskaana" :)
tottakai sekin ultra pelottaa, mitä jos siellä ei näykään mitään? mutta toisaalta sieltä saisi sen varmistuksen, että onko siellä mitä ja onko se oikeassa paikassa. mun kaltaiselle murehtijalle se voisi oikeasti olla sellainen käänne että sen jälkeen uskaltaisin olla edes hieman rauhallisempi, vaikka kaikki tietenkin onkin mahdollista senkin jälkeen.. mutta pakkohan tässä vaan on uskoa siihen että kaikki menee hyvin ja pikku tyyppi pysyy matkassa! :)

Musta sillon ekassa oli ihan kamalaa ku piti oottaa niin pitkään. Eka ultra oli 12+0. Tais olla niin et ed vkolla kuulu sydänäänet nlassa. Sit tokasta meil oli nlassa ultralaite ja pääsin heti ku plussasin rv7 ni samal vkol terkka katto. Nyt en tod jaksa oottaa sinne 12-13 viikolle vaan ens viikolle 7+1 on varattu ar ultra femedaan.

Mini&me: meilläkään ei ultrata normaalisti mutta valitin kipuja ja huolta ym.. niin suostuivat ultraamaan...mutta yleensä se tosiaan on niin että eka ultra on np-ultra..sillon rv 11-12 paikkeilla. Ainakin täällä kaikilla niin, ensi odottajilla ja muilla...inhottavaa :(

MarinaMelina ultrattiinko sairaalassa vai missä? Joo en tiedä mitä pitäisi kertoa neuvolassa että pääsisi aiemmin ultraan, ei tämä olo niin häävi ole kun kaikki huolettaa ja jää painamaan mieltä... Kauheinta olisi saada tietää vasta vko12 että jotain olisi tapahtunut jo aiemmin.. Tai olisi tuulimuna tai kohdunulkoinen tai että kasvu olisi lakannut tai tai tai.. En tiedä mitä kaikkea täällä päässä liikkuu, mutta ei tämä stressikään meiän pienelle Minille hyvää tee...

Eivät oo vielä ultranneet, eka neuvola 17.6 rv 8 + 2 ♥ puhelimessa lupas että kurkkaavat..esikoltakin ultrasivat kun tuli hieman verta seksin jälkeen. Meillä onneksi neuvolassa ultra laitteet! :) ja neuvolan täti joka ymmärtää huolen. Vuodot/kivut ne yleensä on syynä että suostuvat ultraamaan...

Meillä kans onneks neukkutäti lupas ultrata ekal käynnil 10.6 ku ei oo varmuutta viikoista :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mulla krooninen sairaus, joka lisää keskenmenoriskiä ja epäsäännölliset kuukautiset niin laittoivat ar ultraan lähetteen heti kun soitin neuvolaan plussan jälkeen. Sinne ensi viikon alusta. Vk 9 on kai niitä korkean riskin viikkoja, jolloin tulee vielä aika paljon keskenmenoja. Onhan se sinänsä hullua viikolla 8 maksaa 150-200€ "varmistuksesta", joka voi huonolla tuurilla kestää vaikka vain päivän tai viikon. Ystäväni kävi keskenmenotaustansa takia ultrassa viikolla 7-8 ja kaikki ok. Viikolla 12 todettiin, että on mennyt kesken arviolta viikolla 7-8 eli ihan samoihin aikoihin kun ultrassa vielä kaikki oli hyvin. Ei voi koskaan tietää, mutta se tieto mikä tulee viikolla 12 on kuitenkin jo paljon varmempaa kuin kuukausi aiemmin.

Takaisin