Laskettuaika Tammikuussa

Täältä ilmoittautuu myös yksi uusi odottaja. Ensimmäinen aluillaan, LA 8.1.2015 suunnilleen. Ei varsinaisesti harkittu raskaus, mutta alkuhämmennyksen jälkeen todella hyvä olo ja innolla odotan tulevia kuukausia ja ensi vuonna tapahtuvaa poksahdusta :)

Toukokuun alusta jäi kuukautiset pois ja niitä murehdin pitkään. Jostain syystä venyi ja paukkui raskaustestin teko, minkä lopulta tein 17.5. Tein vain yhden testin, ClearBluen, mikä näytti +3. Uudet tuntemukset ovat sen verran vahvat, että uskon tuohon testiin ja odotan sitten ultran viimeistä sanaa. Viikko meni sulatellessa plussa-uutista ja tänään varasin neuvolaan ja ultraan ajat. 12.6. neuvolaan ja juhannuksen jälkeen 26.6. ultraan. Näihin tuntuu olevan vielä piiitkä aika.

Hei vaan. Taas täällä ja toivottavasti seuraavat 9 kk myös! Eli testissä plussaa ja tällä kertaa oireet on "oikeanlaiset" eli aamulaatta on jo ehtinyt lentää. Takana neljä raskautta, josta ensimmäinen päätyi lapseen asti, muut ovat menneet kesken. Perjantaina on varhaisultra, toivottavasti sinne asti päästään ja masusta löytyy muutakin kuin tosiaan ilmaa ja turvotusta! Laskettuaika jota kuinkin 21.1.2015.

Mitä tulee kiloihin, painosta en tiedä, mutta maha näyttää samalta nyt (6+2) kuin ensimmäisessä raskaudessa viikolla 19! Huh... Onneksi osa on turvotusta, joten mahakin on jonain päivän aikoina hieman vähemmän ilmapallo.

Katsellaan miten käy.. onnea kaikille plussanneille!

Tuo paino taitaa kaikilla olla ongelma :) Kyllä itseänikin vähän ketutti jättää kaupoille ne ihanat tiukat pikkumekot ja ostaa sen sijaan venytän housut :D
Äidiltä sain vielä tämän salattua, joten ei vissiin niin paljon näy kuin kuvittelin.. Toki voi olla, että oikeasti näki tai luulee minun vain liholleen mutta pysytään optimistisena :P
Miehen äitikin tässä soitteli ja näköjään suunnitellut meidän elämää vähän enemmän jo :D Meidän yhteistä asuntoa (emme siis edes seurustele) minun koiran hoidostani, vauvan hoidosta yms :D Olin hieman hämmentynyt asiasta ja vain myötäilin. Alkaa suht moni kumminkin jo tietää tästä, vaikka salassa tätä halusin pitääkin, ennen kuin on raskaus pidemmällä.
Opemami, saa täällä valittaa ! ^_^ Löytyy sitten muitakin samankaltaisien ongelmien kanssa pähkiviä :)

Tervetuloa snövit ja nurva! :)

Huvittavinta tossa paino asiassa on että laihdutuksen osa tarkoituksena omi että mun ei tarttis niin paljon kakkosen kohdalla ressata raskauden aikaista painon nousua kun olisi paino lähempänä normaalia mutta nyt mä sitten ressaan paljo enemmän kun ekalta:rolleyes: eli sekin meni nurin kurin :( mutta ei vaan haluis että tehty työ menis hukkaan.. esikolta nousi paino 13kg, kaikki nestettä joka lähti viikon sisään synnytyksestä. Näin tietenki toivoisin nytkin menevän mutta eipä näytä siltä. Viimeksi oli sen verran ylipainoa että ei varmaan senkään takia tullu ylimääräistä painoa...mutta nyt sitä sitten tietenkin tulee senkin eestä:D no täytyy nyt vaan totutella ajatukseen, tärkeintä tietenkin on että muutoin kaikki meillä on hyvin♡♡♡♡

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Täällä iltaisin vähän turvonnut olo, mutta ei onneksi (vielä) muuta :) Tämä oireettomus sen sijaan huolettaa niin että kohta en enää kestä.. Kamala huoli päällä koko ajan onko masussa kaikki hyvin kun mitään muita oireita ei ole paitsi väsymys :( Pitäisi kai osata olla onnellinen asiasta, mutta sen sijaan murehdin vain koko ajan..

Mini&Me: se on tosiaan niin yksilöllistä onko oireita ja vaikka niitä on niin on joukossa päiviä kun on ihan normaali olo. Tiedän miltä tuntuu kun huoli valtaa kaikki ajatukset! Koita kuitenkin nauttia oireettomuudesta, sitä kun ei tiedä mitä kohta on :) ootko menossa ar-ultraan?

Onko muilla ollu pahoja vointeja?

Mulla on jotenki ahistavan huono olo kokoajan. Aikasemmissa raskauksissa ei oo ollu juurikaan mitään ihmeempiä pahoinvointeja, väsymystä vaan lähinnä.

Moikka kaikille! Liityin myös tänne muutaman kerran jutustelujanne lueskeltuani. :) Mulla la 23.1. myös niin kuin oli jollain muullakin ja eka raskaus on kyseessä. Aika huojentunut on fiilis edelleen, plussasin viikko sitten tiistaina ja en oikein vieläkään osaa ymmärtää ajatusta että minusta mahdollisesti voi tulla äiti alkuvuodesta. Oireina on ollut jo kuukauden verran arat ja turvonneet rinnat ja reilun viikon on ollut pientä heikotusta ja päässä vippausta, toisina päivinä enemmän kuin toisina. Turvotusta on myös reilunlaisesti. Ummetuksesta ei ole tietoakaan, päinvastoin tuntuu että aineenvaihdunta on kiihtynyt.. 6.6. eka neuvola! :) Kiva lueskella teidän tuntemuksista ja jakaa omia, toivotaan että mahdollisimman moni pysyy matkassa ensi vuodelle!!

Digillä pärähti sitten raskaana :) viikkoja tänää 4+4 ja laskettu aika 30.1. Esikoinen täyttää kuukauden päästä 2v :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Itsellä kuvotusta on ollut iltaisin. Aamulla/päivällä ei mitään, mutta illalla tuntuu että on koko ajan nälkä, kuvottaa, vähän närästää ja nyt parina iltana kun on mennyt nukkumaan, on saanut kieriskellä hetken ja etsiä hyvää asentoa. Pitäisi varmaan katsoa vähän tarkemmin mitä iltaisin laittaa suuhunsa. Kostautuu näköjään nopeasti. Mutta ei ole oksetuspahoinvointia ollut. Tulee vaan nopeammin heikko olo, jos ruokailujen väli vahingossa pitenee.

Turvotus yllätti. Kaikki housut tuntuu puristavan ja töissä on tukala istua koko päivän tästä syystä. Nyt olenkin etsinyt ne löysimmät vaatteet mitä löytyy että saa vähän mukavamman olon. Toivottavasti vähän laskisi pahin pömppis tai muuten saa hankkia jo kesäksi uusia vaatteita.

Täällä tänä aamuna toistaiseksi huono olosin aamu. Etoo, oksettaa eikä mikään maistu. Jogurttia sain alas, helpotti oloa hiukan.

Täällä kans pahaolo kiusaa ja ruoka ei maistu :/

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Kivan vaivan oon saanu, viimekin yönä joutu herää vessaan pissalle. Ei oo huonoo oloo, mut monivitamiinii en viel uskalla ottaa ku siitä oon kerran oksentanu. Ja sit toissa päivänä oksensin mut muuten etoo välillä. Väsymys mulla lähtee vartin päikkäreillä. Ja voi että ku maistuis miehinen ruoka :grin

Onnea ja tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille tasapuolisesti! :)

Kaisu89: Täälä on ainakin yksi jolla on laskettu aika näillä näkymin 23.1 ja meillä myös ensimmäinen lapsi tulossa :)

Toi yöllinen vessahätä vaivaa myö täällä. Pari vuotta saanuki nukkua ihanasti kokonisia ehjiä öitä. Nyt herään pari kertaa vessaan. Pöh. Muuten väsymys jatkuu lamaannuttavana. Lapset jää huomenna 10vkon kesälomalle pk:sta. Glunks. Mitenköhän pysyn hereillä päivät..? Onneks ens vkoll alkaa puistoruokailut ni linnottaudutaan puistoon päiviks.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joku kirjoitti veden juonnista, voisin juoda litra tolkulla mutta jo desistä tulee huono olo ja kaksi tulee ylös, siis vesijohtovesi meillä päin. Tiedä pysyiskö pullovesi sitten paremmi :)

Mulla kans iltasin pahin olo, ja yöllä, yöt on levottomia. Aamunen pahoinvointi mulla menee yleensä ohi kun syö ja lähtee jonnekki tai tekee jotain mut illalla viimeistään palaa pahempana.. En oo oksentanu kertaakaan mut ällö olo.

Olis jo eka ultra, tää alku on niin hidasta, tuntuu et viimenen viikko on kestäny kuukauden..

Meillä on kotona vesi joka tulee lähteestä ja sitä voin juoda huoletta. Kun taas vkl oltiin reissussa ja koitin juoda vesijohtovettä, siitä ei tullu mitään eka kulaus ja heti meinas tulla ylös.. kaikki maut tulee kauheen voimakkaana..

Toi on tosi kurjaa jos vesikään ei pysy sisällä! Nesteytys on kuitenkin tärkein pointti, myös tossa pöhöttymisessä. Toivottavasti saisitte muita nesteitä, mehuja, paljon nestettä sisältäviä hedelmiä ja kasviksia (vesimeloni, sitrushedelmät, kurkku, tomaatti...) alas paremmin! Ja mulla ainakin maha alkaa hölskymään ja oksettaa jos litratolkulla kerrlla juo vettä, olin raskaana tai en. Pitkin päivää niin paljon nestettä kun mahdollista, varsinkin jos on oksenteluakin! Tsemppiä!

Takaisin