Laskettuaika Tammikuussa

Mullakaan ei vielä mitään kummempia oireita. Eilen alkoi tuntua, että rinnat olis vähän arat, mutta ei sen suurempaa vielä. Täytyy ehkä olla iloinen ettei ole niitä oireita, mutta kuten joku jo mainitsikin, niin kyllä niitä vähän odottaa silti, että muuttuis konkreettisemmaksi, kun vielä on niin vaikea uskoa, vaikka monta testiä onkin takana :)

Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille jo. On niin läheiset välit kaikkiin, että tapahtui mitä tapahtui, niin haluan silti, että jokainen heistä tietää joka tapauksessa. Muille kerrotaan vasta sitten, kun riskit pienentyneet ja tiedetään varmasti, että mahdollisuudet pysyä kyydissä on korkeat!

Onnea kaikille plussaneille minultakin! :):Heartred

Onnea kaikille uusille plussanneille! :) huutelen tuolta lokaukuisten puolelta. On vaan niin kiva lukea uusia ilouutisia! Tarrasukkia ja paljon kärsivällisyyttä ensimmäiselle kolmannekselle kaikille tammikuun mammoille. (; tiedän että pelkoa ei saa pois millään mutta toivon teidän nauttivan ja iloitsevan raskaudesta täysin siemauksin. Ja pieniä vuotoja ei tosiaan kannata stressata! Vauva on kyydissä kunnes toisin todistetaan ja todennäköisyys on tässä asiassa teidän puolella. Kohta jo luetaan teidän synnytystarinoita ja pienien prinssien ja prinsessojen kokoja täältä foorumilta. :) paljon onnea vielä kerran ja rauhallista odotusaikaa kaikille.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Heijssan taas!

Mulla alko toissapäivänä mieletön vuoto, mut ku tein tänää aamupissasta testin, niin kyllä se haaleen haamuplussan anto.. kai tää on normaalia.. täytyy ens viikolla mennä terveyskeskuksee ja vaatimalla vaatia sitä testiä verestä.

Tää jatkuva mietiskely ja pohtiminen ei oo kivaa.. :/

Mites muilla? Onko ollu vuotoja?

~ Mamma ~ Noi vuodot kyllä pelästyttää oikein kunnolla! Vieläkö vuoto on jatkunut? Mulle lääkäri sano että jos menee kesken niin vuodot tulee kyllä yleensä kipujen kanssa. Sano vielä että kyllä mä tiedän sen sitten jos kesken menee. Jos viiva testissä ei oo lähtenyt haalistumaam niin voihan se ihan vaaratontakin olla? Yksityisellä pääsee ainakin raskaustestiin ilman lähetettä. Toki kallistahan se sitten on :/ Tsemppiä ja tarrasukkia sinne♥

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Kiitos Mrs. Em Ö. Pelästyttää joo.. on vuoto jatkunu.. tosin kato ku mulla poistettii hormonikierukka 2/14 ja sen jälkee tuli 2,5viikon tyhjennysvuoto.. jos sielt ny tulee sit toinen tyhjennys.. :o

Ei oo mitään kipuja ollu, joten ei pitäis keskenmeno olla.. :)

Kiitos. <3

En ylipäätään oo perillä et mikä on mun kierto ku oli 3 vuotta toi hormonikierukka.. juurikaan en sen aikana vuotanu.. mut täs ny otetaan iisisti ja lepoo :)

Nyt on oireena iskenyt ihan järjetön väsymys. Tuntuu, että koko ajan vois vaan nukkua.. Toisaalta teen vuorotyötä, joten se saattaa vielä lisätä tota väsymyksen määrää :sad001

Ootteko muut soitellut jo neuvolaan? Mulla ensimmäinen neuvola varattuna 26.05 :)

Joo.. toi väsymys on mulle uutta kans.. oon työttömänä tällä hetkellä joten hyvin paljon mahdollista. Nukun vuorokaudesta n. 12 tuntia!

Miä en perjantaina ehtiny soittaa ku meni puhelin-aika sivu suun, mutta huomenna ois tarkotus varata se neuvola-aika. :)

Mulla on ny keskiviikko-illasta tullu kuukautismaisii vuotoi, mut ei oo kipuja ollut. Tänä aamuna ku heräsin nii huomasin että nännejä aristaa.. :)

Täällä kans väsy painaa ja mielialat heittää häränpyllyä :) Huomenna olisi tarkoitus varata neuvola, viimeksi kun varasin ( olin samoilla viikoilla 4+4) niin samana päivänä meni vielä kesken että voi olla pientä taikauskoakin ilmassa, mut nyt vaan päällimmäisenä mielessä et onko siellä masussa oikeesti ketään ja onko kaikki hyvin. ... muuten todella vähän oireita, rinnat on painavahkon tuntuiset mut ei tippaakaan kipeät. Alaselkää vähän jomottaa mut voi johtua ihan nukkumisesta.... mä opiskelen ja teen keikkaa ja pitkät vuorot on pahoja, silloin ei meinaa jaksaa... mut muuten hyvällä mielellä odotellaan ekaa ultraa.... Siihen on niiiin pitkä aika, huoh!!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Täällä ei oo vielä uskallettu varata neuvolaa eikä ultraa. Saas nähdä millon saan sen aikaseks :D
Ootteko muut varannu alkuraskaudenultran? Millä viikolla+päivällä meette? En haluis mennä liian aikasin ettei vaan pety, mutta toisaalta taas mahdollisimman pian.

En kun on niin sika kallis... muuten menisin joskus viikolla 7 kun silloin syke pitää näkyä....

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Varataanko toi alkuraskaudenultra neuvolan kautta? Miä en tarkkoi viikkoi tiiä.. 4-6vk veikkaisin.. voip llla et tääl synnytään loppuvuodesta.. mut kaikki selvii.. :)

Joo mä en ensikertalaisena oo paras neuvoo, mutta soittaisin itse ainakin neuvolaan ensin, ne osaa kysyy oikeet kysymykset ja kertoo sit mitä tehdään, ja millä aikataululla. Joku sanoi mulle että ne ultraa sut neuvolassa jos soitat ja sanot ettet tiedä milloin oli vikat menkat niin ne saattaa tehdä sen sulle ilman kallista yksityisellä käyntiä, mutta sitten et voi paljastaa jos oikeesti tiedät viimeisten menkkojen alun... aikamoista kieroilua, sanon ma, mut houkuttaisi kyllä tehdä itse niin kun tää alun odottelu ja epävarmuus käy pahasti mielen päälle ja voisi olla helpompi keskittyy töihinkin... :D Ja joo, kaikki kyllä selvii, kun vaan malttaisi odotella...

No meillä noi lapsettomuushoidot on ollu sen verran kalliita että satanen ei tunnu enää tässä konkurssissa ;)
Alkuraskauden ultra tehdään yksityisellä, se on vapaaehtosta.

Onko tiedossa mitään suht edullista (alle 100e onkohan edes olemassa?) yksityistä josta raaskisi varata tämän varhaisultran? Niin ja pk seudulla?
Kovin kanssa houkuttaisi käydä, mut silti joutuisi vielä pari viikkoa odottelemaan ainakin että kannattaisi mennä... Tänään siis 4+4...

Itsellä hedelmöityshoidoilla saatu raskaus niin tietääkseni vielä kerran käyn siel ja ultrataan että on oikeassa paikassa kasvamassa. Itse en ole vielä neuvolaan tai hedelmöityspoliklinikalle soitellu ku töissä ei oikein voi ja töiden jälkeen ei ehdi mut jos ens viikolla yrittäis töistä soitella.

Täälläkin väsymys nostanut päätään ja palelen koko ajan. Lisäksi Lugesteron 2krt/pvä, joka lisää raskausoireita kuten rintojen arkuus turha kuvitella nukkuvansa vatsallaan ku sen verran sattuu rintoihin paine.

Sent from my HTC One X using Vau Foorumi mobile app

Mä ajattelin, että olisin menny varhaisultraan yksityiselle. Soittelin muutamaan paikkaan noista hinnoista. Halvin mitä soittelemalla sain tietoon, niin oli terveystalolla noin 100-120 euroa. En tosin itse varannut aikaa, pohdiskelen tässä, että josko malttais kuitenkin odottaa sitä ekaa ultraa mikä varataan sitten varmaan joskus ensimmäisen neuvola käynnin jälkeen(näin ainakin oon ymmärtänyt). Joka paikassa suositeltiin, että kannattaa odotella rv8 asti ton varhaisultrankin kohdalla.

Mä en tiesä kuinka neuvolan ultran kanssa itsellä käyn kun oon poissa suomesta raskausviikot 11-15 niin voihan se olla että pääsen ultraan vasta sen jälkeen, jollon ainakin käyn yksittisellä. Ois kauhee olla niin pitkälle tietämättä onko kaikki hyvin. :s Tosin täytyy kysyä neuvolasta kun soitan jos pääsisin ultraan ennen reissua.

Väestöliiton lapsettomuusklinikalla missä oon hoidoissa ollut ultraus on 170 ja kelakorvauksen jälkeen 130. Mut en tiiä korvaako kela siitä mitään.

Mä olin jostain yksityisen sivulta lukevinani, että jos käy siellä ultrassa ennen rv 10, niin kela ei korvaa mitään. Ilmeisesti ton rv10 jälkeen kela sit saattaa korvata. En niin hyvin perehtynyt tohon asiaan kuitenkaan, joten voi olla väärää tietoa.

No mäkin mietin ihan oman mielenrauhan takia, että pitäisköhän sitä mennä..Ollaan molemmat työssä käyviä, niin ei toi hinta taloutta kaada ja saishan sillä sit mielenrauhaa pikkasen enemmän. Onhan toi hinta kuitenkin semmonen, että kyllähän se vähän kirpasee mutta mutta... :rolleyes:

Takaisin