Laskettuaika maaliskuussa 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bebu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep, täällä kans koettu kahen päivän festariselväpäisyys. Tosin pienemmät festit kyseessä. :D mä oon parhaille kavereille kertonu koska ne kyllä huomais ja arvais kun normaalisti aina otan edes pari. Ajattelin et kivempi kertoa. Säilyy se yllättäminen kuitenkin mun käsissä. :P

No se on totta :) Yritän odottaa varhaisultraa ennenku kerron muilla, ettei tarvitsis selitellä sitte taas... oli kyl hauskaa selvinpäin tarkkailla immeisiä ja kattella heidän touhujaan. Välillä kyllä ihmetytti kun tuntu olevan kavereille enempi ongelma, etten "juonu ku pari".
Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Huomen pitäis soittaa terkalle kun ei oikee ptsty käsittää et plussa oikeesti tuli tikkuun. Ja muutenkin kun mulla ei mitään oireita ole tullut kuin menkat jäi pois. Me ollaan nyt yritetty tyttöä kovasti, kun kolme poikaa jo on. Harmittaa et joutuu soittaa toiseen kuntaan kun oman kunnan terkat lomalla tän kuun. Nyt kuitenkin huomaan kun nukutan pikkumiestä niin sen pissa vaippa jäi tähän huoneeseen niin todellakin haistan sen..huh huh mikä lemu. Kiva jutella muidenkin kanssa jotka odottaa et onko mitään eloa sisällä. Mulla oli toukokuussa km.ja kyllä se varjostaa mieltä et meneekö tämäkin kesken.

Varjostaa! Toisaalta tuntuis todella kohtuuttomalta ja suurelta määrältä epäonnea jos km tulis uudestaan heti. Mulla ei oo oikeestaan ollut nyt viikkoon oireilua, mutta torstaina tehdyssä testissä oli todella vahva viivaa niin yritän pysyä positiivisella mielellä ja olla enempiä ajattelematta asiaa. :)

Mäki mietin jo, että kerronko parin viikon päästä mun siskoille raskaudesta. Että jos ne ihmettelee mun juomista festareilla. Mutta sitten jos kerron niille niin tiedän että ne kertoo eteenpäin.. Edes jollekin. Ja sitten juttu alkaa jo helposti leviämään. Joten yritän kyllä jotenki nyt huijata noiden juomien kanssa. Tai jotenkin huomaamatta olen muka juomatta. Ei kai siellä kukaan kerkee vahtimaan jos ei kokoajan ole porukassa =)

Moikka!
Täällä ilmottautuu uus maaliskuisen vauvan odottaja :)
Plussasin ekan kerran lauantaina ja tänään varmistin vielä digillä kun en ollu uskoa että raskaus alkais näinkin äkkiä ku ekasta yrityskierrosta. Esikkoa yritettiin puoltoista vuotta, sitä ennen yks keskeytynyt keskenmeno mulla.
Toivotaan että tää pysyy matkassa <3
Niin ja la mulla olis 16.3.2015 :)

Olin ovulaation jälkee tosi vahvalla fiiliksellä että oon raskautunu, sitte se laantu jossaa vaiheessa vähän ku testiin ei tullukaa mitää viikko ennen menkkoja, (esikosta plussasin ekan kerran viikko ennen menkkojen oletettua alkua) mut niin se aavistus vaan piti paikkansa :)

Onko teillä muilla oireita?
Mulla on:

-järetön flunssa ja kurkkukipu
-palelu iltasin
-mahaa nippailee ajottain
-rinnat kasvanut, nännit tummuneet ja maitoa tulee puristamalla, oon lopettanu imettämisen jo ajat sittte ja maito ei oo tullu ainakaa kolmee kuukauteen edes puristamalla.
-rintoja vihloo ajoittain.
-muuten aika normi olo :)

Hei onneks olkoon!:) mulla oli kans ihan tosi kauhee flunssa juhannuksen jälkee ja nyt viel kylkiäisinä röhinäyskä. Mulla kans välillä nippaillu munasarjojen kohalla ja huimannu aamusin. Yhdessä vaiheessa myös lisäänty röyhtäily :D

Mulla alkoi jo noin viikko ennen plussausta älytön väsymys ja haukottelenkin pitkin päivää, täysistä yöunista huolimatta. Mahassa on jatkuvasti sellainen "pieni nälkä" ja vatsa kurisee koko ajan, mikä ei ole ollenkaan normaalia minulle. Sitten on se heti aamusta alkava lievä ällöttävä ja oksettava olo, mikä helpottaa jotain syömällä. En muista, että esikoisen kohdalla olisi ollut juuri mitään pahoinvointiin viittaavaakaan, joten saa nähdä, miksi tämä tästä vielä kehittyy. Vatsan toiminta on hidastunut ja on turvonnut olo.

Siinäpä ne tämän hetken oireet. Osaan vaikuttanee myös se, että esikoisen jälkeen minulta poistettiin kilpirauhanen ja kun nyt joudun purkista niitä kilpirauhashormoneja napsimaan, niin annostus laahaa koko ajan hieman perässä tarpeen kasvaessa raskauden myötä.

Täällä viikoja 6+0 ja oireina jatkuva nälkä, tolkuton väsymys ja vessassa saa ravata puolen tunnin välein.. Samoin röyhtäyttää entistä enemmän :grin Pahoinvointia ei oo onneksi vielä ollut, mutta varsinkin töissä (seisomatyö) huomaa, että selkä ja jalat väsyy ja kipeytyy, ja muutenkin iltapäivällä iskee aina hirveä väsymys. Niin ja se turvotus, housut puristaa ja ahdistaa vaikka muka tuntuu, ettei mitään muutosta vielä näy. Verkkarit jalkaan ja menoks? :think005

Rinnat on kipeet.. eipä juuri muuta tässä vaiheessa =) Semmosia kuukautisvatsakipuja oli jossain vaiheessa mut ne on aika hyvin jääny pois. Kai nyt vähän voi turvottaa.. tai lähinnä semmone olo, mut en mä kyl vaatteissa mitään ole huomannu. Sitte nälän tunne oli, mut sekin oikeestaan loppunu. Tai en tiä olenko tottunu.

Muutama päivä hedelmöityksestä oli närästystä (jota mulla vaan raskaana), outo tunne mahassa ja hirveä väsy sekä lievää kuvotusta. Nyt näistä jäljellä tuo hirvee väsy ja voisin nukkua koko ajan... helppoa 10kk kanssa. :D

Toivon välttyväni pahoinvoinnilta, kun esikoisen aikaan oksenkin ekat kolme kuukautta klo 00-12 välillä useasti. Paljon en töissä käynyt...

Huojentavaa kuulla, että teiltäkin oireet vähentyneet. Itse alkanut miettimään, että onko kaikki kunnossa omalla pienokaisella kun olo ollut niin "hyvä". Voiko tämä olla totta :D

Mukavaa että on tullut lisää plussanneita! :)
Mä oon niin onnellinen ettei oo tarvinnut kuin vasta pari kertaa yrjötä, ei oo jatkuvaa etovaa oloa. Mutta sen sijaan käsittämätön nälkä koko ajan, vaikka kuinka hyvin söisi niin silti on ihan selkeä nälän tunne.. :o
Ja maitoa tulee rinnoista puristamatta nyt jo...

Bebu: ei se raskausoireiden voimakkuus korreloi millään tavalla maha-asukin voinnin kanssa, joten vaikkei mitään oireita olisikaan, ei tarvitse olla huolissaan. Päin vastoin, nauti siitä. Itselläni ei ollut juurikaan mitään negatiivisia oireita koko ensimmäisen raskauden aikana. Ja nyt, kun niitä on, niin ounastelen, että saattaisi olla toista sukupuolta oleva kaveri tulossa.

Näin eilen kaveria joka pitkän yrittämisen jälkeen on raskaana ja vauva syntyy syyskuussa. Hänkin sanoi, että luuli että raskaus tuntuu eriltä, että vieläkään ei ole mitään oireita ollut :D Tai no nyt kun vauva alkaa painaa rakkoa niin se tietenkin tunuu ja sitten närästys kuulemma vaivaa öisin. Mutta että oireettomiakin raskauksia voi olla :D Hypisteltiin myös äitiyspakkausta ja kauhistelin että saan sen saman! Kamala! :D Onneks sitte on paljon muita vaatteita ja olen ostellu myös vanhoja äitiyspakkausten makuupusseja kirppareilta.

Ihana kuulla. :) Toivotaan siis että oireettomana jatkuiskin ja kiitos teidän tiedoistanne. Tämä foorumi on kyl ylihyvä kun täällä on monenlaisen kokemuksen omaavia ihmisiä!:)

Täällä yksi plussannut. Viikkoja 5+2 mun laskujen mukaan. Menkat myöhässä viikon verran. Eilen vain tuli ruskeaa tuhrua veskissä käydessä joten nyt otettava rauhassa ilman paniikkia. Tulokas olisi ensimmäinen ja erittäin toivottu :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin